دوره ۲۱ روزه بیرون کردن افکار منفی( قسمت دوم)

هوش علمی

روز هشتم

 هر چه بیشتر در افکار درست ساکن باشی، جای کمتری برای افکار اشتباه می ماند. همه ما صبح ها زمان می گذاریم و برای روزمان آماده میشویم. ما دوش میگیریم، اصلاح یا آرایش میکنیم و تصمیم میگیریم که چه لباسی بپوشیم. ما تلاش می کنیم که ظاهر بیرونیمان را بهترینی که می توانیم جلوه دهیم و این چیز خوبی است. ولی چهره زیبا عزت نفس پایین را پنهان نمی کند و پوشیدن آخرین لباس های مد نمی تواند حس جذاب نبودن را پوشش دهد

 من حیرت زده ام که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما هر روز صبح پنج دقیقه برای آماده کردن درونمان وقت بگذاریم. چه اتفاقی می افتد اگر قبل از خارج شدن از خانه، به خودمان یاد آوری کنیم که چه کسی هستیم؟ “من قوی، با استعداد، جذاب، منظم، متمرکز، زیبا، شگفت انگیز هستم. من به طور خارق العاده ای شگفت انگیز خلق شده ام.” برای تصدیق این چیز های مثبت در مورد خودت زمان بگذار. اگر صبح ها این کار ها را انجام دهی، به مسیر درستی خواهی رفت.

روز نهم

 دیگران تو را همانطور می بینند که خودت خودت را می بینی.

اگر خودت را جذاب و با استعداد می بینی مردم هم تو را همین گونه می بینند. این چیزی است که تو منعکس می کنی. از اینکه خودت را دست کم می گیری دست بردار. از فکرهای منفی در مورد خودت دست بردار. وقتی که از خودت عیب جویی می کنی، تو داری از آفریده خداوند عیب جویی می کنی. تو به اندازه کافی آدم ها و شرایطی را داری که علیه تو باشند، پس خودت علیه خودت نباش. زمانی که این منفی ها بالا می آیند، به خودت لطف کن و آنها را پاک کن.

روز دهم

 نباید حتی یک دقیقه دیگر مبتلا به این باشی که اشتباه فکر کنی.

 من نسخه دقیقی دارم و هیچ هزینه ای ندارد. اگر ذهنت را با آنچه خداوند وعده داده است تجدید کنی، تمام جاهایی که عفونت کرده اند پاک خواهند شد و تمام جاهایی که صدمه دیده اند خوب می شوند. به جای اینکه روی آدم هایی که می گویند تو ارزشمند نیستی تمرکز کنی که باعث می شوند احساس کنی که فرومایه هستی، روی آنچه خداوند در مورد تو گفته است تمرکز کن. من خارق العاده و بی نظیر خلق شده ام. من شاهکار هستم.

 اینجاست که عفونت ها از بین می روند. به جای اینکه به این صدا گوش کنی که “تو انجام نخواهی داد. تو آن چیزی که لازم است را نداری،” به این صدا گوش کن، “من با استعداد، خلاق و منحصر به فرد هستم.” این افکار برای تو شفا می آورد. هر چیزی که تو را عقب نگه می دارد، تو نسخه اش را داری. دروغ ها را پاک کن و شروع به استفاده کردن از داروها کن. روی آنچه خداوند در مورد تو گفته است تمرکز کن. تو برای اینکه عفونت داشته باشی خلق نشده ای. تو خلق شده ای تا ایمن، مطمئن، با استعداد، سلامت، شاد و موفق باشی. بزخیز و آن کسی شو که خداوند می خواهد باشی.

روز یازدهم

 مهم نیست که چقدر یک بذر خوب باشد، رشد آن بستگی به خاک خوب دارد.

 عیسی مسیح داستانی در مورد مردی که بذری را در زمین خوبی کاشت و شکوفه داد و محصول خوبی شد تعریف کرده است. ولی بعضی از بذرها روی زمین های سخت و سنگی کاشته می شوند و خیلی محصول نمی دهند. بعضی دیگر از بذرها بین علف های هرز و خارها می افتند، که جلوی رشد بذر را می گیرند. همه بذرها کیفیت یکسانی دارند، آنچه تفاوت ایجاد می کند خاک است. خار نماد دوستانی است که باعث می شوند تو سازش کنی و علف های هرز همکارانی هستند که می نشینند و حرف های بی اساس می زنند و در مورد اینکه چقدر زندگی بد است می گویند.

 سنگ ها نماد فامیل هایی هستند که می گویند تو هرگز نمی توانی اعتیادت را ترک کنی و هرگز موفق نمی شوی. اگر با آدم های منفی نشست و برخاست کنی، رشد بذر تو را متوقف می کنند. آن دوستانی که وسوسه می شوی که با آنها مهمانی بگیری شاید بامزه و محبوب باشند ولی تو نمی توانی ببینی که آنها علف های هرز هستند. آنها جلوی شکوفه دادن تو را می گیرند. محیطی که در آن هستی بسیار مهم است. مهم نیست که چقدر یک بذر خوب باشد، رشد آن بستگی به خاک خوب دارد.

 تو باید انتخاب کنی که می خواهی با چه کسانی زمان، انرژی، حواس و دقتت را صرف کنی. از امروز شروع کن.

روز دوازدهم

 آدم هایی را پیدا کن که در شعله ات بدمند، نه آدم هایی که روی شعله ات آب بریزند.

 آدم هایی که خودت را با آنها محاصره می کنی و بسیار مهم هستند. خودت را با نمی توان ها، با اتفاق نمی افتد ها محاصره نکن. “این رویا برای تو بسیار بزرگ است.” آنها می گویند “بله، خداوند آن را به تو وعده داده است ولی می بینی که موانع چقدر بزرگ هستند؟ فکر می کنی که می توانی خوب شوی، می توانی از بدهی خارج شوی و می توانی اعتیاد را ترک کنی. من نمی دانم که چگونه”. به خودت لطف کن و آدم های متفاوتی را پیدا کن. یوشع را پیدا کن. کیلیب را پیدا کن. آدم هایی را پیدا کن که در شعله ات بدمند، نه آدم هایی که روی شعله ات آب بریزند. آدم هایی را پیدا کن که ایمانشان را با تو یکی کنند و بگویند “اگر باور داری، روی من حساب کن. من به تو باور دارم.”

روز سیزدهم

 زندگی کوتاه تر از آن است که با چیز های منفی که تو را عقب نگه می دارند زندگی کنی.

بگذار بگویم که صبح از خواب بیدار می شوی چه فکر های نگران کننده ای سراغت می آیند. چه طور می خواهی قبض هایت را پرداخت کنی؟ چه میشود اگر جواب آزمایشت خوب نباشد؟ تو هرگز از این مشکل رها نمی شوی. اجازه ورود این افکار منفی را نده. اشتباه نکن که بر آنها متمرکز شوی. فقط بگو: “نه، ممنون. من میدانم که خداوند همه چیز را تحت کنترل دارد. او مرا در مشت دستانش دارد. او مرا به هر جایی که باید باشم می برد.”

یک فهرست از کارهایی که باید بکنی تهیه کن. زندگی کوتاه تر از آن است که با چیز های منفی که تو را عقب نگه می دارند زندگی کنی.

روز چهاردهم

تو خلق شده ای تا پر از شادی، آرامش، اطمینان و خلاقیت باشی.

 آسان است که زندگی را با چیزهایی که ما را عقب نگه می دارند زندگی کنیم، گناه، رنجش، شک، نگرانی. مشکل این است که وقتی که ما اجازه ورود به این احساسات منفی را می دهیم، آنها را جای چیزهای خوبی که باید باشند را می گیرند. زندگیت را مانند یک ظرف تصور کن. تو خلق شده ای تا پر از شادی، آرامش، اطمینان و خلاقیت باشی. ولی اگر اجازه بدهی که نگرانی وارد شود، آرامش خارج می شود. برای هر دو جا نیست. تو نمی توانی بیشتر از ۱۰۰٪ ظرفیت داشته باشی، ظرفیت تو محدود است.

 اگر به گناه جای بدهی، آن وقت جایی برای اطمینان نمی ماند. کتاب مقدس می گوید: “جایی برای دشمن نگذار.” این فقط در مورد نیروهای تاریک نیست. این یعنی جایی برای گناه قرار نده. جایی برای نگرانی قرار نده. جایی برای تلخی قرار نده. اینکه چه چیزی در ظرفت هست را تحت کنترل داشته باش. اینکه به چه فکر می کنی و به چه اجازه ورود می دهی را تحت کنترل داشته باش.

ادامه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *