رابرت، عروسک نفرین شده!

ردپاهای مشکوک، صداهای عجیب و غریب، خنده های گاه و بی گاه، عروسکی که به اذعان شاهدین متعددی، چیزی فراتر از یک عروسک معمولی است. اینکه این عروسک چه رازهایی در خود دارد و چرا انقدر رفتارهای عجیبی دارد هنوز بر همه پوشیده است. اما بد نیست داستان آن را بدانیم…

در اوایل قرن ۲۰ میلادی خانواده Otto در شهر Key West فلوریدا در خانه ای ویکتوریایی زندگی میکردند. این خانواده در شهر به بد رفتاری با خدمتکاران و زیر دستان خود شهرت داشتند. یکی از خدمتکاران این خانواده که اصلیتی باهامایی و بر طبق شایعات مهارت زیادی در Voodoo و جادوی سیاه داشت برای انتقام از آنها عروسکی نفرین شده به پسر کوچکشان ، رابرت یوجین اتو هدیه داد.
بلندی قد عروسک رابرت ۳ فوت بود و لباس نیروی دریایی آمریکا به همراه کلاه ملوانی بر سر داشت. در ابتدا تصور میشد مو های عروسک از موی سر رابرت (پسر خانواده) تهیه شده ولی در تحقیقاتی که محققان انجام دادند معلوم شد جنس آن از ماده ای مصنوعی شبیه پشم و یا نخ است. عروسک شباهت بسیاری به انسان داشت و کاملا طبیعی درست شده بود به همین دلیل شور و شعف زیادی در یوجین جوان که تا آن زمان عروسکی نداشت ایجاد کرد.
بعد از مدت کوتاهی رابرت وابستگی شدیدی به عروسک پیدا کرد و همین وابستگی دلیلی بود که باعث شد از همه ی اطرافیانش بخواهد که او را Gene صدا بزنند و از اسم رابرت فقط برای عروسک او استفاده کنند.
جین اکثر اوقات در اتاق بازی در طبقه ی سوم خانه مشغول بازی با رابرت بود. در همین مواقع بود که خانواده ی یوجین متوجه دو صدای متفاوت در هنگام بازی کردن او شدند. صدای اول صدای پسر خانواده بود که با عروسک خود صحبت میکرد و صدای دوم صدایی بود که جواب او را می داد.
علاقه ی جین به رابرت به حدی بود که برای عروسک خود در اتاق زیر شیروانی اتاقی اختصاصی درست کرد و برای او میز و صندلی راحتی و عروسکی ویژه (شیر) ساخت.
کمی بعد از این اتفاق حوادث عجیبی روی میدادند. پدر خانواده ادعا میکرد صدای خنده های عروسک را شنیده و حتی به صورت اتفاقی دویدن آن در راه پله ها را نیز دیده است. بعد از اتفاقات عروسک به طور کامل در اتاق زیر شیروانی محبوس شد.
در همان زمانی که عروسک در  در اتاق زیر شیروانی بود خدمتکاران به اطلاع اهالی خانه رساندند که صدای پایکوبی و خنده  از آن اتاق میشنوند.
این حوادث تا زمانیکه پدر خانواده رابرت را درون تابوتی از جنس چوب درخت سرو قرار داد ادامه داشت. در آن زمان یوجین برای ادامه تحصیل از شهر محل زندگی خود خارج شده بود.
سال های زیادی از این ماجرا میگذشت تا اینکه پدر یوجین فوت کرد و تمام مایملک و دارایی های خانواده به جین رسید. او به همراه همسرش Anne به خانه ی پدری نقل مکان کرد . در آن زمان جین نویسنده و نقاش بزرگی شده بود و برج و مناره ی کوچک در طبقه ی دوم را مکانی مناسب برای طراحی خود میدید. بعد از بازگشت به خانه ی دوران کودکی جین عروسک رابرت را درون تابوت پیدا کرد.
جین بار دیگر طبقه ی دوم را برای رابرت بازسازی کرد. بعد از این کار دوباره گزارش هایی از دانش آموزان رهگذر در مورد دیدن حرکت رابرت در پشت پنجره به گوش جین رسید. مهمانان خانه در مورد تغییر چهره ی رابرت و پوزخند تهدید آمیز او به Anne اخطار میدادند. بعد از بازگشت دوباره و آزاد شدن رابرت باز هم حوادث دوران کودکی یوجین تکرار میشد و همین حوادث باعث درگیری ها و دعوا های زیادی بین Gene و Anne شد که سرانجام باعث شد جین راضی شود عروسک رابرت را به اتاق زیر شیروانی بازگرداند.
بعد از مرگ جین در سال ۱۹۷۴ رابرت در اتاق زیر شیروانی رها شد و Anne نیز خانه را به خانواده ای که دختر ده ساله داشتند فروخت. دختر صاحبان جدید برای بار سوم باعث آزاد شدن رابرت شد ولی ایندفعه حوادث به شدت بیشتری روی میدادند. تغییر مکان و حرکت اشیا در خانه و شکستن وسایل اولین کار های رابرت بودند. در ادامه رابرت کار خودش را با سو قصد به جان دختر خانواده ادامه داد که باعث شد این خانواده تصمیم به بازگرداندن خانه به صاحب قبلی آن بگیرند.
بعد از مرگ Anne عروسک Robert به موزه ی هنر Key West اهدا شد. در حال حاضر رابرت در موزه Fort East Martello در حالیکه شیر عروسکی خود را در آغوش دارد و بر روی صندلی مخصوص خود نشسته است نگهداری میشود.
لازم به ذکر است که عکس گرفتن از رابرت در موزه نیز روش خاصی دارد. ابتدا باید از رابرت مودبانه درخواست کنید. اگر جواب رابرت مثبت باشد سر خود را به سمتی کج می کندولی اگر جواب او منفی باشد بدون حرکت میماند.
در عکس های موجود از رابرت در موزه ، دیواری در پشت سر او مشاهده می شود که پر از تکه کاغذ هایی است که روی آنها عذرخواهی و درخواست برداشته شدن نفرین از خانواده هایی است که بدون اجازه ی او عکس گرفتند.
در هر صورت رابرت بر خلاف سایر عروسک های نفرین شده دچار قتل نشد و اذیت و آزار او تنها به حرکت در خانه خلاصه میشد. محققان حوزه ی ماورا طبیعه با توجه به اینکه عروسک صدمه ای به اعضای خانواده ی Otto نزد هنوز نتوانستند هدف خدمتکار از نفرین عروسک را بفهمند.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. نا شناس گفت:

    والا اول انابل بود بعد مومو بعدشم که رابت.بعضی ها میگن موم وجود خارجی ندارد بعضی ها میگن باعث مرگ ۲ دختر در کره شده انابل هم که توی موزه ی.. رابت هم که تو موزه ی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *