رابطه بین میمون های برفی و گوزن های سیکا ممکن است یک” سنت رفتاری جدید” باشد

محققان در پی گزارش های ارائه شده از سکس میمون وگوزن ها در اوایل امسال ، همینک این رفتار را در گروه دیگری از میمون ها نیز ثبت کرده اند

محققان پیشنهاد کرده اند که تعاملات جنسی میان میمون های برفی و گوزن های سیکا می تواند یک سنت رفتاری جدید در گروهی از میمون ها که در ژاپن زندگی میکنند باشد.

با اینکه تعاملات جنسی بین گونه های نزدیک به هم و یا گونه های مختلفی از حیوانات مختلف، از گونه های مختلف ماهی ها تا پستانداران وجود دارد ، اما باز هم چنین ارتباط هایی نادر تلقی میشوند،  حمله های جنسی پنگوئن های امپراطور توسط خزندگان دریایی قطب جنوب ، از نمونه های دیگر شناخته شده بین گونه های مختلف است .

با این حال در اوایل سال جاری، یک مطالعه نشان داد که میمون های نر ماکائو با یک سیکای ماده در جزیره یوکوشیما در جنوب ژاپن رابطه ی جنسی داشته است (عکس پایین).Gunst-Leca از دانشگاهی در استرالیا عنوان کرده است که دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی می افتد شاید این سکس نباشد!

او گفت: “آنها با عکس منحصر به فرد بین یک میمون و یک گوزن برخورد کردند و توصیفاتی که ارائه شد ه، کوتاه و مبهم بوده است.” “در نتیجه، ماهیت جنسی این تعامل به وضوح مشخص نشده است.”

این محقق و همکارانش در آخرین تحقیق که در ژورنال «بایگانی رفتار جنسی» منتشر شده است ، توضیح داده اند که آنها به دنبال کشف این موضوع هستند که آیا هدف از این تعاملات جنسی واقعا فیزیکی هستند یا خیر.

این تیم ، تا ژانویه ۲۰۱۵، در مجموع ۲۵۸ مورد از این تعاملات را ثبت کرده است!

در ادامه این تحقیقات نشان داد رابطه ی جنسی بین میمون نر و گوزن های ماده و میمون ماده و گوزنهای ماده وجود دارد به طوری که اولی یک رابطه پایدار جنسی میتواند باشد و دومی یک رابطه ی همنجنسگرایانه بین میمون ماده و گوزن ماده است.
این رفتارها در این گروهها یک رفتار نوظهور است که میتواند به بقیه جمعیت نیز منتقل شود.اکثر این تعاملات جنسی در فصل باروری رخ میدهد
این تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که تمام صداهایی که میمونها در هنگام سکس از خود منتشر میکنند را در سکس با گوزن ها نیز منتشر میکنند.
چند احتمال برای انجام این تعاملات جنسی عجیب وجود دارد
ممکن است ماده ای توسط نر ها پس زده شود و به گونه ای دیگر روی بیاورد
ممکن است این یک تمرین باشد یا مانوری برای جلب نظر بقیه!
به هر حال در اینده مشخص میشود این یک فرهنگ جدید بسن این گونه هاست یا صرفا اتفاقاتی کوتاه مدت .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *