رازهای عظیم صحرای نوادا که هرگز توضیح داده نشدند

رازهای عظیم صحرای نوادا که هرگز توضیح داده نشدند

نوادا پر است از یافته های باستانشناسی/ انسان شناسی آنتیک  که کسی قادر نیست توضیحی برای آنها بیاورد. یکی از این یافته های شوک برانگیز به ما این آگاهی را می دهد که انسان ۲۰۰ میلیون سال قبل در نوادا وجود داشته است. در کتابی مشهور با عنوان » تاریخ مخفی نژاد بشری»  مایکل کرمو می نویسد:

«در ۸ اکتبر ۱۹۲۲  بخش هفتگی آمریکایی شنبه های نیویورک برنامه ای با عنوانی برجسته را به نمایش گذاشت»رازهای لگه کفش فسیل شده ۵ میلیون ساله» توسط دکتر اچ . دبلیو. بالو . بالو…او می نویسد:

» مدتها قبل زمانی که جان . تی . رید مهندسی به تمام معنا برجسته و زمین شناس در پی اکتشاف فسیلها در نوادا بود ناگهان ایستاد و با سردرگمی به پایین نگاه کرد و از دیدن سنگی نزدیک پایش تعجب کرد. در آنجا قسمتی از یک صخره بود. آنچه که به چشم می آمد روی آن رد پای یک انسان بود! بررسی دقیق تر نشان می داد این اثر از یک پای برهنه نبود بلکه اثر یک لنگه کفش بود که درون سنگ جا مانده بود. اثر انگشتان معلوم نبود اما پاشنه پا به وضوح دیده می شد و خطوط حد فاصل کفش بخوبی نمایان بود.

در کف کفش ناحیه دندانه داری دیده می شد و پستی بلندی های مربوط به پا رعایت شده بود.

رازهای عظیم صحرای نوادا که هرگز توضیح داده نشدند

جالب اینکه فشار استخوان پاشنه دقیقا در رد پا مشهود بود.آن فسیل یک یافته اسرار آمیز برای علوم امروزی بود چرا که آن سنگ بیش از ۵ میلیون سال قدمت داشت.»

«رید» نمونه را به نیویورک آورد و سعی کرد که توجه دیگر دانشمندان را نسبت به آن جلب کند. «رید» گزارش می دهد: » پس از رسیدن به نیویورک من این فسیل را به دکتر جیمز . اف. کمپ نشان دادم که زمین شناسی از دانشگاه کلمبیا بود  و نیز به پرفسور  اچ . اف . اسبورن…پرفسور د. متیو..و پرفسور ای. او . هوی از موزه تاریخ طبیعی. همه این افراد به نتیجه یکسانی رسیدند و آن اینکه  این رد اثر یک شیئی دست ساز  است که آنها هرگز قبل آن ندیده بودند.

موافقت این افراد خبره  و اینکه صخره متعلق به دوران تریاسه بود  و نحوه تولید شدن آن کفش ما را بیشتر بر آن داشت که با رد یک لنگه کفش دست ساز طرف هستیم.

دکتر دبلیو . اچ . متیو یک گزارش کوتاه روی آن یافته نوشت : با کنار هم قرار دادن تمام شواهد می توان گفت این یافته طبیعتی غریب دارد.

بطور جدی بعدا مشاهده شد که ای اظهار نظر در فایلهای موزه تاریخ طبیعی موجود نمی باشد.

این موضوع پیگیری شد و متیو پاسخ داد: من بعدا یک آنالیزور و شیمی دان از موسسه راکفلر را دعوت کردم که از آن موسسه خارج شده بود پس نظرات موسسه روی وی نمی توانست تأثیر بگذارد . او از نمونه عکس برداری کرد و آنرا آنالیز نمود و آنالیز وی هیچگونه ردی از فسیل دوران تریاسه را اثبات نمی کرد.

عکس برداری میکروسکپی بیست برابر بزرگتر از نمونه طبیعی بود و هیچ شباهتی به لنگه کفش در آن ابعاد نداشت اما این رد فسیلی ساخته دست بشر می نمود. حتی با چشم غیر مسلح اجزای آن می توانست بطور مجزا دیده شود و این خطوط بسیار شبیه خطوط  مشابه یک لنگه کفش بودند. درون این لبه و خطوط موازی خط واضحی نمایان بود که انگار متعلق به یک پارگی بخیه خورده باشد……

من آن اثر را به حداقل دو زمین شناس معروف دیگر نیز نشان دادم و آنها نیز رد لنگه کفش را در صخره دوران تریاسه تأیید کردند.قدمت آن صخره دوران تریاسه با رد لنگه کفش به ۵ میلیون سال قبل باز می گردد. هم اینک ما می دانیم دوران تریاسه متعلق به ۲۱۳ تا ۲۴۵ سال قبل می باشد.

۱۹۷۸ مه ۱۳، ۰۴:۰۰ صبح ، شیراز / تهران ، ایران . جمشید سعیدی پور ۱۶ ساله  این عکس  بشقاب پرنده  را از  پنجره آپارتمان پدر و مادر خود گرفته است. بشقاب پرنده در آسمان یکجا معلق بود. عکسهای گرفته شده در تاریخ ۱۸ مه سال ۱۹۷۸ در روزنامه «تهران مجله» منتشر شد و در فایل  آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به ثبت رسید. در سال ۱۹۸۰ ، فایل این عکس با قانون آزادی اطلاعات منتشر شد.

رازهای عظیم صحرای نوادا که هرگز توضیح داده نشدند

تا هم اینک قدیمی ترین سنگ نگاره ها متعلق به شمال آمریکا  که در صحرای آمریکا کشف شده بودند عمری معادل ۱۰۵۰۰ سال داشتند  و یا شاید حتی به ۱۴۸۰۰ سال پیش نیز باز می گشتند.

سنگ نگاره های یافت شده در دریاچه «وینه موکا» که در ۳۵ مایلی (۷۵ کیلومتری) شمال «رنو» واقع است  مجموعه بسیار با ارزشی هستند  و قدیمی ترین مجموعه ای که تا کنون یافت شده است.

هر چند هیچ انسان یا حیوان یا حتی سمبل های دستنوشته ای به تصویر کشیده نشده اند . سنگ نگاره ها ابعادی معادل ۱۰۰ سانتی متر (۳ فوت)  در ۲۰ سانتی متر (۸ اینچ) را دارا هستند. سمبل هایی زنجیر وار از تعداد زیاد و عمیق شیارهای پیچ خورده دیده می شوند  و نقطه هایی عمیق که به اشکال درخت …گل….الماس …و…می باشند.

سنگ تزئینی بی نام دریاچه «وینه موکا» روزی روشنایی ای به تمدن ناشناس صحرای نوادا در ۱۵۰۰۰ هزار سال قبل باز خواهد کرد.

حتی بزرگترین راز گذشته می تواند باشد و عظیم تر از یافت مومیایی های انسانهای غول پیکر با موهای قرمز در نوادا و دیگر مناطق شمال آمریکا. اخیرا مشخص شده که تعداد سه تا از جمجمه های یافت شده در شمال آمریکا متعلق به این دریاچه در نوادا هستند و در موزه هامبولت در همان منطقه نگهداری می شوند.

در سال ۱۹۱۱ تعدادی مومیایی با موهای قرمز با درازاری ۶ تا ۸ فوت در غاری بنام «لاولوک» در نوادا یافت شدند. در ژانویه و فوریه سال ۱۹۳۱  اسکلت بزرگی در دریاچه «هامبولت» و نزدیک «لاولوک» در نوادا  کشف شد . اولین اسکلت کشف شده ۸٫۵ فوت درازا داشت و پوششی روی لثه هایش داشت که بی شباهت به آنچه در فرهنگ مصری مرسوم داشتند نبود.

دومین اسکلت ۱۰ فوت درازا داشت و در ۱۹ ژوئن ۱۹۳۱ گزارش شد.

در ۲۳ ژانویه ۱۹۰۴ گروه جهانی پولس قدیس(سنت پل) گزارشی را ارائه داد……

«کارگرانی که در این ناحیه درگیر عملیات حفاری بودند در عمق ۲۰ فوتی استخوانهای زیادی یافتند که بخشی از استخوان یک انسان غول پیکر با درازی حدود ۱۱ فوت بودند. دکتر «ساموئل» آنها را آزمایش کرد و تشخیص داد که استخوانهای انسانی هستند که احتمالا حدود ۱۱ فوت بلندی قد وی است.

استخوانهای «متاکارپال» وی  معادل ۴ و نیم اینچ عرض داشتند و در تناسب با انسان امروزی بزرگ بودند. قسمتی از استخوان «اولنا» (از استخوانهای دست) وی یافت شد که حدود ۱۷ تا ۱۸ اینچ درازا داشت . جستجو برای بقایای این استخوانها ادامه دارد.»

در سال ۱۸۶۵ میلادی یک پیچ آهنی ۲ اینچی در صومعه ای نزدیک شهر «ترسا» در نوادا کشف شد. این پیچ مدتها قبل زنگ زده بود اما شکل آن _در واقع شکل دندانه های آن_بطور واضح قابل روئیت بود.

محاسبه شد که تمام آن یافته ها حدودا متعلق به ۲۱ میلیون سال پیش می باشند .

رازهای عظیم صحرای نوادا که هرگز توضیح داده نشدند

یک نژاد ماقبل تاریخی که در هنر و فرهنگ و علم پیشرفته بودند زمانی در ناحیه «کلرادو» در ناحیه «گرند کانیون» اطراف دریاچه کالیفرنیا ساکن بوده اند و شهرهای بزرگ و عظیمی از خود به جا گذاشته بودند : کانالها …قناتها….بزرگراهها و مجاری زیر زمینی بسیاری ساخته بودند …اصول مهندسی را می فهمیدند سیستم های آبرسانی و تخلیه فاضلاب را بلد بودند . عملیات استخراج معدن را می دانستند و مواد استخراج شده را با کشتی جا به جا می کردند.

اکثریت مردم متعلق به این تمدن بسیار پیشرفته ماقبل تاریخ در ناحیه شمالی نوادا و مناطق قدیمی آن می زیسته اند.

ترجمه: مدیریت اسرار تاریخ(بهاربانو)

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *