رازهای کیهان و هستی

آیا میدانید که اگر ما به ابعاد بالاتر دسترسی می داشتیم می توانستیم بطور همزمان گذشته،حال و آینده را ببینیم.می توانستیم ساخت اهرام جیزه را ببینیم،جنگ جهانی دوم را به نظاره بنشینیم و حتی حوادث بزرگ آینده را نیز ببینیم.حوادث این سه زمان مانند یک فیلم سینمایی در جلوی چشم مان خواهد بود.آیا می دانید در ابعاد بالاتر ما چه چیزهایی را تجربه خواهیم کرد؟ خیلی چیزها، ما قابلیت سفر در زمان را خواهیم داشت و جهان های دیگر را خواهیم دید. حال بیایبم کمی این موضوع را بررسی کنیم.خب، اول تلاش کنید به یک حلزون بگویید که در جهانی که او زندگی می کند، بیش از دو بعد وجود دارد. مطمئن باشید به جایی نخواهید رسید، چون اولا او زبان شما و ارتباط با شما را نمی فهمد و دیگر اینکه او مفهوم دنیای سه بعدی را نمی فهمد. حلزون در دنیای تک بعدی فضا و زمان زندگی می کند. بله حلزون حیوانی سه بعدی در دنیایی سه بعدی است اما از آن مطلع نیست.او فقط یک بعد را می فهمد فضای روی زمین که او آنرا پوشانده است برای او وجود ندارد زیرا احساسی را به او منتقل نمی کند و همین قاعده در مورد زمینی که در جلوی او قرار دارد نیز صادق است.انها به گذشته و آینده او تعلق دارند و فقط در زمان موجود هستند.فضای بالا، پایین و اطراف، هرگز برای این حیوان وجود ندارند و اینطور است که حلزون در یک دنیای تک بعدی بسر می برد.
ما انسان ها در دنیایی سه بعدی شامل ارتفاع، عرض و عمق زندگی می کنیم. بنابر نظریه رشته، که به نظریه ” همه چیز” معروف است، فضا – ابعاد بیشتری در عالم وجود دارند، اما ابعاد ماورای سه بعد برای ما غیر قابل دسترس هستند.حال چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما به آن ابعاد بالاتر دسترسی داشته باشیم و چه تجربیاتی در آن قلمروها خواهیم داشت.ابنجاست که موضوع جالب می شود. نظریه ابر رشته، یکی از نظریات پیشرو این پتانسیل را دارد تا یکی از رازهای جهان را بگشاید و آن اینست که چگونه جاذبه و فیزیک کوانتوم با هم فیت می شوند،نظریه ابر رشته می گوید که مجموعا ۱۰ بعد وجود دارند که از بین آنها ۹ بعد متعلق به فضا و ۱ بعد متعلق به زمان می باشند.حال اگر ما بتوانیم به آن ابعاد دسترسی پیدا کنیم می توانیم حوادث گذشته، حال و آینده را همزمان مشاهده کنیم.در بعد پنجم می توانیم لذت مسافرت در زمان را که بدون شک احساسی غیر قابل وصف خواهد بود، تجربه کنیم و در بعد ششم حرکت ما دیگر حرکتی لینیار یا خطی نخواهد بود و ما می توانیم احتمالات بیشتری را ببینیم.

ابعاد پنجم و ششم این فرصت را به ما می دهند تا شاهد هر جایگشتی از آنچه که می تواند در گذشته، حال و آینده اتفاق افتد باشیم.افسانه ها و اساطیری از حکمای باستان داریم که می توانسته اند، گذشته، حال و آینده را ببینند.نمونه ای از آنها بنام ” ریچی ها” در هیمالیا بوده اند که گفته شده از این قدرت برخوردار بوده اند. آیا آنها موجوداتی چند بعدی بوده اند؟ و اما بعد هفتم، بعدی است که دسترسی به آن، ما را از وجود جهان های دیگر مطلع می کند جهان های ناشناخته ای که در تحت قوانین جدیدی بسر می برند و درک آنها از خارج از توانایی ماست.در بعد هشتم ما از تواریخ و آینده های هر جهان باخبر می شویم.در بعد نهم تمام قوانین فیزیکی و شرایطی که آنها در تحت آن انجام وظیفه می کنند بر ما آشکار می شود و سرانجام در بعد دهم به جایی می رسیم که هر چیزی امکان پذیر و قابل تصور خواهد شد.البته نباید از یاد برد که درک و فهم نظریه ابر رشته بسیار دشوار می باشد و چنانچه مبانی و بیسیک آن یاد گرفته شود درهایی به امکانات و دنیاهایی باز خواهد نمود که ما هرگز فکر نمی کردیم وجود داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *