راهنمای استفاده از قابلیت کاهش توان آیفون برای افزایش عمر باتری

 

اپل ظاهراً به وعده‌ی خود عمل کرده و پس از رسوایی فاجعه‌آمیز کند شدن دستگاه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ بالاخره اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی باتری و کنترل‌های مربوطه را در iOS 11.3 منتشر کرده است. حالا، اگر باتری شما هم جزو همین گروه بوده می‌توانید مکانیزم کاهش توان دستگاه را غیرفعال کنید تا سرعت اجرای آیفون به حداکثر توان خود برسد.

اینفو: این ابزارهای جدید در حال حاضر فقط در نسخه‌ی بتای دوم iOS 11.3 قرار داده شده است. خوشبختانه اگر توسعه‌دهنده یا آزمایشگر عمومی باشید، به راحتی می‌توانید این نسخه‌ی بتا را به همراه یک پروفایل پیکربندی معتبر دریافت کنید. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان نسخه‌ی بتا را دانلود کرد و تنظیمات باتری دستگاه را کنترل نمود.

بعد از این که جدیدترین نسخه‌ی iOS 11.3 را روی آیفون خود نصب کردید، اپ Settings را باز کرده و به بخش Battery بروید. سپس گزینه‌ی Battery Health (Beta) را انتخاب کنید. در این بخش دو چیز می‌بینید: Maximum Capacity که ظرفیت فعلی باتری دستگاه را در مقایسه با ظرفیت اولیه‌ی آن نشان می‌دهد، و Peak Performance Capability که وضعیت سلامتی باتری را در هنگام استفاده‌ی حداکثری از توان دستگاه نشان می‌دهد.

ما با گزینه‌ی دوم کار داریم. اگر متن زیر این گزینه Normal باشد، جای نگرانی نیست. چون توان دستگاه شما کاهش نیافته است. اما اگر آیفون‌تان دیگر قادر نیست که وضعیت باتری را نشان دهد، درصدی کنار گزینه‌ی Maximum Capacity وجود نخواهد داشت و این یعنی بهتر است دستگاه را نزد یک تعمیرکار معتبر ببرید تا آن را دقیق‌تر بررسی کند.

افزایش عمر باتری

اگر آیفون‌تان حداقل یک بار به خاطر باتری‌اش خاموش شده باشد، بخش مدیریت توان دستگاه به طور خودکار فعال می‌شود، چون به گفته‌ی خود اپل باتری قادر به تامین توان مورد نیاز دستگاه در هنگام استفاده از حداکثر قدرت آن نیست. در این صورت، در زیر گزینه‌ی Peak Performance Capability یک لینک آبی رنگ Disable خواهید دید.

مدل‌هایی که احتمالاً شامل این قضیه هستند عبارت‌اند از آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون SE، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس. اگر آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون X دارید، هرگر گزینه‌ی Disable را نخواهید دید چون این مشکل در دستگاه‌های مذکور به شکل سخت‌افزاری حل شده است.

برای غیرفعال سازی قابلیت کاهش توان دستگاه، کافی است لینک Disable را لمس کنید. با این کار پیام you have manually disabled performance management protections برای شما ظاهر می‌شود. متاسفانه فعلاً هیچ راهی برای فعال‌سازی مجدد این قابلیت وجود ندارد. اگر آن را غیرفعال کنید، نمی‌توانید دوباره این ویژگی را فعال نمایید، مگر این که یک بار دیگر دستگاهتان خاموش شود. با این حساب، می‌توان گفت که غیرفعال سازی این قابلیت فقط تا زمانی که آیفون به طور خودکار دوباره آن را فعال کند عمل می‌کند.

افزایش طول عمر باتری

اگر درصد شارژ باتری در کنار گزینه‌ی Maximum Capacity کم است، در انتهای صفحه به شما توصیه می‌شود که یک باتری جدید بگیرید.

علاوه بر این حتی اگر دستگاهتان خاموش نشود، بهتر است هر چند وقت یکبار به این تنظیمات سر بزنید و مطمئن شوید که قابلیت مذکور به طور خودکار فعال نشده باشد.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *