راهنمای خرید فر برقی به همراه مزایا و معایب

فرهای توکار از لحاظ شکل ظاهری، اندازه و برند تولیدی در انواع و اقسام گوناگونی ساخته و در بازار عرضه می‌شوند. آگاهی از ویژگی‌های کلی فر جهت انتخاب صحیح و مناسب، یک مطلب مهم و حیاتی است. افراد اول باید احتیاجات و نیازهای‌شان را مد نظر قرار دهند و بعد یک فر مناسب را برای آشپزخانه خود تهیه نمایند. بنابراین با توجه به این مطلب، می‌توانید در هنگام خرید فر برقی داتیس انتخاب خوبی داشته باشید.

فر برقی

فر برقی

فر برقی چیست؟

فر برقی دارای چندین المنت گرمایی جهت تولید حرارت برای طبخ مواد غذایی می‌باشد. در برخی از فرها المنت در قسمت پایین و در برخی دیگر هم در قسمت بالا و هم پایین قرار دارد. وجود فن‌ها در فر برقی داتیس باعث می‌شود که گرما تولید شده به صورت مساوی به تمام قسمت‌های غذا‌ها برسند و به شکل یکدست طبخ شوند. طراحی فر برقی داتیس به گونه‌ای است که داخل دیوار یا کابینت در آشپزخانه جای می‌گیرد.

مزایای فر برقی چیست؟

فر برقی داتیس از جمله امکانات مهم و جدید هر آشپزخانه‌ای در عصر حاضر است. فر برقی داتیس آشپزی را برای خانم‌ها راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند و به خاطر تولید گرمای یکدست جهت طبخ غذا، طرفداران زیادی دارد. بعضی از مزایای این نوع فر برقی عبارتند از طبخ یکدست انواع غذاها، امکان به کارگیری ظرف‌های فلزی، خوشمزه‌تر شدن و پخته‌تر شدن هر چه بهتر غذا، ظاهری شیک و زیبا، داشتن قفل کودک جهت پیشگیری از دست‌کاری به‌وسیله کودکان و…

معایب فر برقی چیست؟

فر برقی داتیس نیز مانند هر کالا دیگری علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز می‌باشد. معایب آن شامل

  • پایین بودن سرعت در حین طبخ غذا که ممکن است به احتمال زیاد غذا بسوزد.
  • این نوع فرها در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها که مشابه آن‌ها است؛ مصرف انرژی زیادی دارند.
  • قیمت فر برقی داتیس نسبت به بقیه دستگاه ها نیز زیاد است.
  • همچنین برای اینکه از سوختن غذا پیشگیری شود، باید مقدار زیادی روغن استفاده کرد.

فر برقی بخریم یا فر گازی؟

به کارگیری فرهای گازی از گذشته تا به امروز همچنان در بین افراد رواج دارد. اشخاصی که زمان طبخ غذاهای گوناگون از فرهای گازی سنتی استفاده می‌کنند؛ هنگام تعویض طراحی داخلی و برگزیدن فر توکار، مدل کاملا گازی را انتخاب می‌کنند.

ولی طبق نظر کارشناس‌ها در زمینه امکانات آشپزخانه، این نوع فرها در رده سوم قرار دارند. تنوع شکلی آن‌ها کم و عملکرد پایینی دارند. همچنین برنامه طبخ آن‌ها نیز محدود و کم می‌باشد و برای استفاده باید شیر گاز جداگانه نصب کرد.

اما فرهای کاملا برقی از نظر متخصصان در اولویت قرار دارند. نصب آن‌ها راحت و ساده است و با اتصال دوشاخه فر به برق می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع فرها فاقد هر گونه خطری هستند. برنامه‌های آن‌ها دارای تنوع بوده و باعث طبخ بهتر غذاها می‌شود.

در زمان خرید فر برقی داتیس، توجه به بعضی نکات و اصول باعث می‌شود که یک خرید مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید. از جمله نکاتی که هنگام خرید فر برقی داتیس باید به آن توجه نمود، بدین شرح می‌باشد:

فر برقی

فر برقی

۱) مصرف انرژی

قاعدتا هر دستگاهی که مصرف انرژی آن بالا باشد، هزینه پرداختی برای خرید آن هم بالا است. به همین دلیل هنگام خرید فر برقی داتیس، باید به برچسب میزان مصرف آن توجه کرد تا از این طریق از مصرف برق زیاد جلوگیری نمود.

۲) توجه به گنجایش فر برقی داتیس

موقع خرید فر برقی داتیس به گنجایش آن نیز دقت کنید. زیرا فر برقی داتیس در انواع و ظرفیت‌های گوناگونی ساخته می‌شود. این ظرفیت‌ها با توجه به افراد خانواده و مقدار کاربرد فر تعیین‌ می‌شوند.

۳) وارسی اندازه فر برقی

چنانچه فر برقی را به شکل توکار مورد استفاده قرار می‌دهید، خوب است که به اندازه آن با دقت توجه نمایید. زیرا هر چقدر که ابعاد فر برقی بالاتر باشد، به همان میزان قیمت فر برقی داتیس نیز افزایش میابد.

۴) توجه به امکانات فر برقی

فرهایی که دارای تجهیزاتی مانند تایمر، لامپ روشنایی، ظرف‌های ویژه پخت غذا و… هستند، مناسب تر و دارای قیمت بالاتری می‌باشند.

۵) ضمانت فر برقی

کالاهایی را تهیه کنید که ضمانت داشته باشند تا زمان وجود مشکل، امکان استفاده از خدمات آن ممکن باشد.

۶) خرید از مراکز معتبر

قیمت فر برقی داتیس به دلیل وجود امکانات، تجهیزات و کیفیت ممکن است که در بازار نوساناتی داشته و قیمت یکسانی برای آن وجود نداشته باشد. برای اینکه از خرید با کیفیتی برخوردار باشید و ضرری را محتمل نشوید، بهتر است از مراکز معتبر اقدام به خرید فر برقی نمایید. چرا که محصولات دارای برند آشنا، علاوه بر داشتن کیفیت بالا، تا سال‌ها قابل استفاده هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *