راهنمای خرید مودم اینترنت (راهنمای کامل به همراه نکات کلیدی)

 

با خرید بهترین مودم متناسب با نیاز خود، می‌توانید به جای استفاده از دیتای تلفن همراه، ضمن دریافت خدمات سریع‌تر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

مودم

مودم

در این راهنمای موج گستران رادیس معیارها و نکات مهم قبل از خرید مودم اینترنت بیشتر بررسی می کنیم و تمامی اطلاعات و نکات لازم برای تصمیم گیری، انتخاب و خرید انواع مودم از جمله مودم سیمکارت خور را ارائه می دهیم.

چه مواردی را برای خرید مودم باید در نظر بگیریم؟

سرعت انتقال داده‌ مودم

سرعت ، یک فاکتور مهم در هنگام خرید مودم اینترنت است. سرعت های درج شده در دستگاه، سرعت دانلود بوده و به معنای سرعت بارگذاری مودم نیست. بنابراین، اگر یک مودم با سرعت ۱ گیگابایت خریداری کنید، به این معنی است که محصول قادر به دانلود ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه از ISP شما است.لازم به ذکر است که در اکثر مدل های مودم، سرعت آپلود کمتر از سرعت دانلود است.

اگر صرفاً به دنبال یک اشتراک مقرون به صرفه برای نیازهای معمول اینترنت خود هستید، از خرید مودم پرسرعت خودداری کنید.با این حال، داشته باشید که اشتراک اینترنتی که انتخاب می کنید،عامل تعیین کننده ای در تحقق پتانسیل مودم شما است.

به عنوان مثال، اگر مودم شما قادر به دانلود با سرعت ۱٫۴ گیگابیت در ثانیه باشد و اشتراکی که از ارائه دهنده خدمات اینترنت خود خریداری کرده اید دارای سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه باشد،سرعت دانلود شما تنها برابر با میزان خدمات ارائه شده توسط ISP شما خواهد بود و در واقعیت، سرعت دستگاه شما بی اهمیت است.

تعداد پورت‌های مودم

برای فعالیت هایی که به سرعت اینترنت بالاتر از ۱ گیگابیت بر ثانیه نیاز دارند، می توان از یک مودم با چندین پورت اینترنت (پورت اترنت) استفاده کرد.

اصولاً اگر به دنبال سرعت و دسترسی معمول برای انجام کارهای روزانه در اینترنت هستید، یک مودم ۱ پورت متناسب با نیاز شما خواهد بود. با این حال، اگر می خواهید خانه یا محل کار خود را به یک مرکز اینترنت تبدیل کنید، به دستگاهی با چندین پورت نیاز دارید.

اگر قصد دارید یک مودم DOCSIS 3.1 برای کار هوشمند بخرید، دستگاهی با ۲ پورت اترنت انتخاب خوبی است.

راهنمای خرید مودم اینترنت با بودجه محدود

دانستن اینکه چقدر تجهیزات مودم می خواهید و حتی توانایی خرید آن را دارید می تواند برخی از تجهیزات گران قیمت را از لیست خرید شما حذف کند و انتخاب شما را آسان تر کند.

لازم به ذکر است که در این هزینه باید انعطاف پذیر باشید، زیرا گاهی اوقات به دلیل قابلیت اطمینان و در دسترس بودن بیشتر، ارزش خرید یک مودم کمی گرانتر را دارد.

مزایای خرید مودم سیمکارت خور

یک مودم سیمکارت خور که به عنوان مودم جیبی یا مودم همراه نیز شناخته می شود، از طریق سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه فعال می شود تا اتصال اینترنت را فراهم و به اشتراک بگذارد.

مودم های جیبی اتصال اینترنت را در هر زمان و هر مکان فراهم می کنند. به عبارت دیگر تنها تجهیزات مورد نیاز یک مودم جیبی و یک سیم کارت است.

امروزه اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی با کیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. بنابراین مصرف کنندگان به جای مودم های ADSL از مودم های جیبی استفاده می کنند.

مودم های سازگار با سیم کارت بهترین انتخاب برای سفرهای درون شهری و برون شهری شما هستند.اگر سبک زندگی شما ایجاب می کند که در طول روز مصرف اینترنت بالایی داشته باشید و دائماً داده های اینترنت تلفن همراه خود را با لپ تاپ، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند خود به اشتراک بگذارید، بهتر است در اسرع وقت روی یک مودم موبایل جمع و جور سرمایه گذاری کنید.

مودم

مودم

مزایای مودم جیبی

• اندازه مناسب برای حمل و نقل

• شیک و معتبر

• قابلیت نگهداری شارژ با باتری های لیتیومی

• امکان اتصال آنتن خارجی (بسته به مدل)

چگونه مودم مناسب بر اساس نوع اینترنت را انتخاب کنیم؟

مودم ها بر اساس فناوری اینترنتی که پشتیبانی می کنند به مودم های ۴G، مودم های LTE و مودم های ۵G طبقه بندی می شوند.

با پیشرفت اینترنت خانگی، اپراتورهای تلفن همراه به تدریج شروع به ارائه چندین نسل از اینترنت تلفن همراه کردند.

ارائه دهندگان شبکه تلفن همراه نسل سوم توانستند اینترنت G4 را برای افزایش سرعت و رشد آن راه اندازی کنند. شبکه های نسل چهارم تلفن همراه می توانند سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند. اما برخی اپراتورها برای ارائه خدمات بهتر و افزایش سرعت نسل چهارم، فناوری LTE را معرفی کرده اند.

نسل پنجم شبکه G5 از شبکه های ۴٫۵G و PRE5G پشتیبانی می کند.نسل پنجم اینترنت ۵ جی از پیشرفت های نسل های قبلی اینترنت پیروی می کند.

مودم ۴G

مودم ۴G قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت ۴G را دارد. سیم کارت های ۴جی ارائه شده توسط اپراتورهای داخلی ایران از نسل چهارم شبکه ۴G پشتیبانی می کنند. بنابراین چنین مودم هایی با استفاده از سیم کارت ۴G اینترنت سریع و مطمئن را در اختیار کاربران قرار می دهند.

مودم LTE

مودم های نسل چهارم LTE جایگزین مناسبی برای نسل های قبلی مودم ها هستند و سرعت اینترنت بالاتری را نسبت به نسل های قبلی به کاربران ارائه می دهند.

در مجموع می توان گفت مودم های LTE با افزایش سرعت بخشی از نسل چهارم اینترنت هستند.

مودم ۵G

مودم ۵G فرکانس های بالاتری نسبت به نسل های دیگر استفاده می کند، بنابراین محدودیت های کمتری خواهد داشت و سرعت انتقال داده بالاتری را ارائه می دهد.

مودم

مودم

نکات مهم و ترفندهای خرید مودم اینترنت

بهترین مودم برای منازل و ادارات مبتنی بر مودم های ADSL، VDSL، سیم کارتی و فیبر نوری است.

برای انتخاب و خرید مودم مناسب برای خانه و محل کار خود، باید مطمئن شوید که مودم مورد نظر شما دارای تمام ویژگی های مورد نیاز کسب و کار شما باشد.

– در نظر داشته باشید بالاترین سرعت اینترنتی که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید چقدر است ، مودمی را انتخاب کنید که از آن سرعت پشتیبانی کند.

– سرویس دهنده محلی اینترنت را پیدا کنید و مودمی را بخرید که با آن سازگار باشد.

– محدوده‌ای که مودم باید پوشش دهد را مشخص کنید ، مودمی را انتخاب کنید که دارای آنتن‌های قوی و پوشش‌دهی خوب باشد.

– مودمی را بخرید که از پروتکل‌های امنیتی معتبر مثل WPA۲ و WPA۳ پشتیبانی کند.

– دارای طراحی و کیفیت ساخت مناسب و پورت‌های کافی برای اتصال به دستگاه‌های مختلف باشد.

– دستگاه مورد نظر از فناوری‌های ارتباطی به روز مثل ADSL/VDSL/۴G/۵G پشتیبانی کند.

– مودمی انتخاب کنید که دارای سرعت و استاندارد وای فای مناسب باشد.

– یک مودم خوب دارای قابلیت تنظیمات ، مدیریت آسان ، گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب است.

– مودمی را بخرید که با بودجه و نیازهای شما همخوانی داشته باشد.

برای خرید مودم اینترنت، از فروشگاه‌های معتبر و مجاز مثل دیجی کالا، موج گستران رادیس،  ایمالز، تکنو لایف ، ترب … استفاده کنید.

موج گستران رادیس یک شرکت فروشنده انواع مودم اینترنت است که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت رقابتی در سراسر کشور عرضه ، خدمات مشاوره، نصب و پشتیبانی را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر نام آن را در گوگل جستجو کنید.

مطالب مرتبط

۵ دیدگاه‌

  1. اشکان گفت:

    سلام دوستان ببینید من خیلی مودم تست کردم و در نهایت موارد اصلی شرکت سرویس دهنده اینترنت و سرعت اینترنته . متاسفانه الانم که همه شرکت ها قیمت و سرعتشون مثل هم هستن لااقل سیم کارت خور قابل تحمل تره

  2. علی گفت:

    سلام
    من میخوام مودم بخرم واسه خرید مودم سیم کارت خور چه چیزایی مهم ترن ؟ اگه کسی میدونه بگه
    اینترنت گشتم خیلی کلی بود

    • مهام گفت:

      سلام داداش برای من سرعت دانلود و اپلود ، اینکه بتونه از چند تا دستگاه پشتیبانی کنه و عمر باتری خیلی مهم بود

  3. محمد رضا موحد گفت:

    سلام برای صرفه جویی اینترنت مودم سیم کارت خور بهتره یا مودم های معمولی adsl ؟

    • saeed گفت:

      مودم‌های سیم کارتی راحت جابجا میشن هر جا با خودت میبری،سرعتش بیشتره ولی گرون تره به نسب adsl . اگه هزینه اینترنت برات مهمه همون adsl رو بگیر وگرنه سیم کارت خور بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *