راهنمای شستشوی صحیح انواع لباس با ماشین لباس شویی – قسمت دوم

راهنمای شستشوی صحیح انواع لباس

شستن هر نوع لباسی با توجه به جنس و رنگ آن ترفندهایی دارد. نحوه کار با ماشین های جدید بسیار ساده است فقط کافی ست بدانین برای هر نوع پارچه ای چه برنامه و چه دمایی را انتخاب کنید.

در قسمت اول شستشوی صحبح انواع لباس با ماشین لباس شویی نکته های بسیار مهم و کارآمدی را به شما آموزش دادیم.

با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد شستن لباس ها باید بدانید در قسمت دوم و آخر این گزارش به شما آموزش دهیم.

۱۲- برای سفید ماندن لباس های سفید از قرص های سفید کننده استفاده کنید تا خاکستری نشن.

۱۳- برای شستن لباس های رنگی پودر لکه بر بریزید که هرچی لکه هست میبره.

۱۴- اگر لباس آغشته به لکه ای مقاوم باشه باید اول مایع لکه بر در محل لکه مالیده و اجازه بدیم کمی بمونه و بعد در ماشین بیاندازیم.

۱۵- یک پارچه هایی برای گرفتن رنگ لباسایی که رنگ پس میدن وجود داره، در مواقع لازم بهتره از این نوع پارچه ها استفاده کنین.

۱۶- هیچ وقت لباس های صورتی و سرخابی و نارنجی رو با لباس های دیگه نشورید. چون یکیش رنگ میده و یا رنگ میگیره.

۱۷- هرگز حوله رو با لباس دیگه ای نشورید چون آن لباس پرز خالی میشه.

۱۸- بعد از شستن لباس ها آنها رو توی ماشین لباسشویی نگذارین بیش از دو ساعت بمونه چون بوی ترشیدگی میگیره و تا عرق کنید و یا آب روش بریزه بوی بسیار بدی میگیره.

 

۱۹- اگر به لباسی وایتکس زدید و در ماشین لباسشویی انداختید بعد از شستن همه لباس ها رو یه درجه روشن تر تحویل میگیرید.

۲۰- اگر خواستید به یک لکه وایتکس بزنید هیچ وقت وایتکس رو مستقیم روش نریزین. بهتره در ظرف شویی کمی از مایع توی درش ریخته و بعد با گوش پاک کن اون رو به لباس بزنید البته به شرطی که لباس سفید باشه.

اگر لباس سفید نیست باید وایتکس رو رقیق کنید و بعد در محل لکه بمالید، بعد هم وقتی هنوز یک درجه از لکه باقی مانده زیر شیر کامل بشویید در غیر این صورت اون تیکه از لباس رنگیتون سفید میشه و لباس بدون استفاده میمونه.

۲۱- بهتره بعد از اینکه لباس لکه دار رو وایتکس زدین و شستین تمام ظرفشویی رو آبکشی کنین چون ممکنه قطرات پنهانی در کمین شما باشن و چند ساعت بعد به خدمت لباستون برسن.

۲۲-لباس هایی رو که سخت اتو میشن بهتره خیس تر از ماشین بردارید و قبل از اینکه لباس خشک بشه اتو کنید در این صورت زمان اتو کردنشان یک سوم میشه.

۲۳-هیچ وقت به لباس تازه ای که خریدید اعتماد نکنید چون ممکنه رنگ پس بده. اینو در نظر بگیرین که بعضی از لباس ها فقط در آب سرد رنگ میدن بعضی ها در آب داغ یا ولرم. پس به یک لباس فقط در صورت امتحان کردن روش های مختلف میشه اعتماد کنید.

۲۴- پیراهن مردانه هایی که آستین و یا یقه شون خیلی کثیف شده، یا شلوارهایی که قسمت پاچشون خاکی و گل شده حتمن اول لکه بر زده اجازه بدین بمونه بعد هم با لباسای خیلی چرک بشویید.

۲۵- و در کل بهتره بدونین اگر لکه ای روی لباسی ایجاد شد همان لحظه با مایع ظرفشویی بشویید تا تمیز بشه و هیچ وقت نذارید بمونه. اگر لکه چربی بود در محل لکه نمک ریخته و بذارید بمونه تا نمک چربیش رو بگیره و بعد لباس رو بشورین.

برای از بین بردن لکه های لباس و یا هر چیزی مطالب زیر رو از دست ندین:

 

از بین بردن لکه ها- قسمت دوم

از بین بردن لکه ها – قسمت سوم

از بین بردن لکه ها- قسمت چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *