راهکارهایی برای آسان شدن ترخیص کالا

کالا

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که از بارگیری بار کشتی خود به تمام و کمال اطمینان حاصل کنید زیرا شما صاحب محموله هستید و نهایتا مسئولیت آن با شماست.

برای اطمینان یافتن از بارگیری درست فقط کافی است در هنگام بارگذاری حضور داشته باشید و نظارت کنید.

اگر بارگیری محوله درست انجام نشده باشد ممکن است برای ترخیص کالا به مشکل بر بخورید. بارگیری اشتباه بدان معناست که بار شما بیش از حد مورد بررسی و بازرسی قرار خواهد گرفت و حتی گواهی حمل و نقل بین‌المللی شما را بررسی خواهند کرد.

در صورتی که اصلا لزومی به این همه معطلی نیست. لازم است حاملان محموله لوازم خانگی و شخصی توجه ویژه‌ای به این مسایل داشته باشند. به ویژه آن دسته از افرادی که تجربه کمی در زمینه‌ی حمل و نقل بین‌المللی با کشتی نسبت به تجارت صادرات و واردات دارند. از این رو به منظور راهنمایی و کمک در این زمینه «مدیریت کشتیرانی جهانی» راهنمایی درباره بارگذاری محموله ارایه داده است

اطلاعات کامل و دقیقی به کارگزار و مسئول حمل و نقل ارائه دهید

طی فرایند ترخیص کالا و حمل و نقل بین‌المللی با کشتی کاغذ بازی فراوانی وجود دارد و به دلیل پیچیده بودن روند حمل و نقل از یک کشور به کشور دیگر است که شرکت‌های مسئول حمل و نقلی هم‌چون یو.سی.ام به و جود آمده‌اند.

از این رو وقتی حامل محموله تجربه‌ی حمل و نقل آسان با کشتی از یک کشور به کشور دیگر را داشته باشد، دیگر مجبور نیست نگران جزئیات و قوانین باشند و درگیر زحمات آن باشد. در عوض وی می‌تواند انرژی و زمان خود را بر تجارت خود تمرکز کند.

با این وجود یک سری کارهای اداری برای ترخیص کالا باقی خواهد ماند که باید به شرکت مسئول حمل و نقل محول کنید. بسیار مهم است که در روند اداری دقیق باشید و کارها را تمام و کمال انجام دهید. این روند شامل اطلاعات تجاری، موجودی و یا لیست جزئیات محموله و بهای آن می‌باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *