راه‌ دریافت شناسه قبض برق به راحتی + آموزش

چندین ترفند بسیار ساده و در عین حال کاربردی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان شناسه قبض برق را می توان به راحتی دریافت کرد.

راهنمایی کامل برای پیدا کردن شناسه قبض برق مورد نیاز شما

به منظور استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق، باید اطلاعات قبض خود را از جمله شناسه پرداخت و شناسه قبض خود را داشته باشید.

روش‌های متعددی برای دریافت شناسه قبض وجود دارد، اما بهترین و سریع‌ترین روش این است که از طریق شماره کنتور قبض برق خود، شناسه قبض خود را دریافت کنید. البته پرداخت مستقیم قبض برق با شماره کنتور ممکن نیست، اما با وجود راه‌حل‌های مختلفی که برای این موضوع ارائه شده‌اند، می‌توانید به راحتی قبض برق خود را پرداخت کنید. با ما در این بخش همراه شوید تا نحوه پیدا کردن شناسه قبض برق به راحت ترین شیوه ها را برایتان بازگو کنیم.

دریافت شناسه قبض برق با کد ملی و مراجعه حضوری

برای دریافت شناسه قبض برق، می‌توانید با مراجعه به شرکت توزیع برق محله خود، از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید. برای این کار، بهتر است از همراه داشتن کپی قبض‌های قبلی یا شماره کنتور استفاده کنید. کارشناسان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند شناسه قبض شما را اعلام کرده و در صورت لزوم، برای شما یک نسخه از قبض را چاپ کنند. لازم به ذکر است که برای دریافت قبض برق حضوری، نیاز به هویت شناسایی دارید. بنابراین، بهتر است کارت ملی یا هر مدرک شناسایی دیگری را نیز به همراه داشته باشید.

دریافت شناسه قبض برق با کد پستی

در حال حاضر شناسه قبض برق با کد پستی در دسترس نیست، بلکه برای دریافت شناسه قبض برق باید از روش‌های رایج مانند مشاهده روی کارت قبض برق، مشاهده در اپلیکیشن برق من یا مراجعه به سایت رسمی شرکت برق استفاده کرد. همچنین می‌توان با تماس به مرکز تلفنی ۱۵۲۱ از شناسه قبض خود مطلع شوید.

 

دریافت شناسه قبض برق با شماره اشتراک

دریافت شناسه قبض برق با شماره اشتراک در سامانه های پرداخت الکترونیکی و شرکت های توزیع برق امکان پذیر است. برای این منظور می توانید از سامانه های پرداخت الکترونیکی همچون پرداخت قبض (https://pardakht.ir/) و یا اپلیکیشن های موبایل شرکت های توزیع برق مانند برق من (https://barghman.net/) استفاده کنید. در این سامانه ها با وارد کردن شماره اشتراک خود، می توانید شناسه قبض برق خود را دریافت کنید. همچنین می توانید با تماس با شماره های پشتیبانی شرکت توزیع برق منطقه خود، اطلاعات لازم را جویا شوید و شناسه قبض خود را دریافت کنید.

دریافت شناسه قبض برق با شماره بدنه کنتور

برای پیدا کردن شناسه قبض برق، ابتدا باید به کنتور برق خود مراجعه کنید. با دقت به اطلاعات روی کنتور نگاه کنید، معمولاً در قسمت پایینی بارکد کنتور یک رشته عددی وجود دارد که می‌توان آن را به عنوان شناسه قبض استفاده کرد. در کنتورهای قدیمی بارکد وجود ندارد، به همین دلیل این رشته عدد ممکن است در هر کجای کنتور به صورت عمودی یا افقی نوشته شده باشد.

در واقع جهت یافتن شناسه قبض برق برای کنتور خود، نیاز است ابتدا شماره کنتور را از بدنه کنتور خود برداشته و یادداشت کنید. پس از آن، با استفاده از شماره کنتور، می‌توانید به راحتی شناسه قبض را به دست آورید.

می‌توانید پس از مراجعه به سایت رسمی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران یا استان محل سکونت، با استفاده از شماره کنتور، قبض برق خود را دریافت کنید. بخش خدمات صورت حساب قبض، با وارد کردن شماره کنتور، اطلاعات قبض خود را به شما ارائه خواهد داد. شما می‌توانید شناسه قبض و انشعابات برق مربوطه را نیز در این بخش مشاهده کنید.

دریافت شناسه قبض برق با اپلیکیشن برق من

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن “برق من”، نام اپلیکیشن رسمی شرکت توزیع نیروی برق، به سادگی شناسه قبض برق خود را دریافت کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید به سایت رسمی شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کرده و آن را دانلود کنید.

در این اپلیکیشن، پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید با لمس نماد قبض، شناسه قبض خود را دریافت کنید. با کلیک روی دکمه “ایجاد شناسه قبض جدید” و وارد کردن شماره بدنه کنتور، استان و شهر مورد نظر، شناسه قبض خود را دریافت کنید.

همچنین، در این اپلیکیشن می‌توانید صورتحساب بدهی خود را نیز مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن در حال حاضر برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است و برای دستگاه‌های IOS می‌توان از نسخه تحت وب “برق من” استفاده کرد.

 

دریافت شناسه قبض برق با تلفن گویا

برای دریافت شناسه قبض برق با تلفن گویا، ابتدا با شماره تلفن گویا فوریت‌های برق شهر خود تماس گیرید. سپس با رعایت راهنمایی‌های گوینده و وارد شدن به بخش خدمات مشترکین، شماره بدنه کنتور خود را با شماره گیری وارد کنید.

با رعایت قوانینی که اپراتور به شما می‌گوید، شناسه قبض انشعابات برق شما بازخوانی می‌شود و می‌توانید آن را دریافت کنید. این روش در صورتی کارآمد است که نتوانید از اپلیکیشن برق من استفاده کنید و یا دسترسی به اینترنت ندارید.

دریافت شناسه قبض برق از طریق پیامک

برای دریافت شناسه قبض برق خود از طریق پیامک، می‌توانید به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۲۱ یک پیامک خالی ارسال کرده و در پاسخ، تمامی شناسه‌های قبض‌های شما به همراه مبالغ آنها و سررسید آنها نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این سرویس، باید شماره موبایلی که با آن برای ثبت نام در شرکت برق ثبت‌نام کرده‌اید، برای ارسال پیامک استفاده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *