رسانه های گروهی, سلاحی نظامی در خدمت مهندسی اجتماع و جنگ-بخش اول

متن زیر بخش اول سخنرانی والدمار پرز در ماه می ۲۰۱۵ در کالج کامیونیتی پرتلند است. در طول این سخنرانی ویدیوهای مختلفی نمایش داده میشود.  لینک مربوط به ویدیوها, و لینک ویدیوی سخنرانی برای استفاده بیشتر خوانندگان پایین متن قرار داده شده است. به دلیل ماهیت سخنرانی و نمایش ویدیوها و تصاویر مختلف, برگرداندن کل محتویات سخنرانی به فارسی ممکن نیست. از همین رو فایل پی دی افی که سخنران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته به عنوان منبع ترجمه مورد استفاده قرار گرفته است.

مهندسی اجتماع

والدمار پرز

بیل کوپر, مامور سابق اطلاعات نیروی دریایی که واقعه ۱۱ سپتامبر را ۹۰ روز پیش از وقوع پیش بینی کرد: «به همه گوش دهید, همه چیز را بخوانید, و هیچ چیز را باور نکنید مگر آنکه صحتش با تحقیق شخصی برای شما قطعی شود.»

پیشینه سخنران:

مهندس مکانیک هستم و پیش از این به مدت چهار سال در بخش روابط عمومی نیروی دریایی, و ۶ سال در کمپانی لاکهید مارتین –کمپانی امنیتی و هوافضایی- کار کرده ام. پس از تحقیق درباره واقعیت آنچه روی میدهد با همان ناراحتی و خشمی دست و پنجه نرم کرده ام که اکثر مردم در مواجهه با حقیقت درگیرش میشوند.

من قبلاً طرفدار دموکراتها بودم اما امروز تا زمانی که پول از سیاست جدا نشود رای نخواهم داد.

سرفصلهای این سخنرانی:

  • چگونه سابقه استفاده از نژادپرستی در پیشبرد پروپاگاندا به جنگ جهانی دوم و زمانی که ژاپنی ها و کمونیستها فرومایه تر از انسان نشان داده میشدند بازمیگردد.
  • چگونه نازی ها از نژادپرستی برای تحت تاثیر قرار دادن مردم و تحریکشان برای آزار رساندن به بخشهایی از جامعه که شامل دشمنان سیاسی شان و یهودیها بود استفاده کردند و رفتار مشابه آن در رسانه های چپ و راست امروز.
  • اوباما قانونی را در جهت بی اثر گردن قانون قبلی که استفاده از پروپاگاندا و دروغ پردازی را علیه مردم آمریکا ممنوع میکرد امضا کرد.
  • مدارکی برای اثبات اینکه جنگهای اوباما از ده سال پیش طراحی شده بود و تنها نقش او قبولاندن این جنگها بود
  • مچگیری از شبکه های فاکس, سی ان ان و ام اس ان بی سی و اثبات اینکه از هنرپیشه ها ودستکاری ویدیوها برای تحریف ماجرا به نفع جنگ استفاده میکنندو همینطور بررسی نقش هالیوود در استفاده از ویدیوهای به اصطلاح لو رفته خانگی از زندگی خصوصی و جنسی هنرپیشگان برای پیشبرد پروپاگاندا
  • چطور رئیس جمهور اوباما و رسانه ها درست مثل جمهوری خواهان مشغول فریب برای پیشبرد برنامه جنگ با ایران هستند

سیاست خارجه ۱۰۱: پروپاگاندایی بر پایه دروغ, نژادپرستی, ترس و نفرت

بریده نشریه با تیتر «البته که میخواهم با کمونیسم بجنگم, اما چگونه؟ با دلارهای  حقیقت» برای تشویق به حمایت مالی مردم از به اصطلاح جنگ کلمات با کمونیسم

ماشین پیچیده پروپاگاندای آمریکا برای جنگ و سیاست خارجه آمریکا همواره به وضوح نژادپرستانه بوده و رسانه ها نقشی حیاتی در مهندسی اجتماع, و ترویج نفرت, ترس و جنگ داشته اند. تبدیل ماجرا به موضوعی نژادی, دینی, جنسی یا سیاسی به طوری که برای شما از نظر احساسی مطلوبیت داشته باشد برای تزریق پیامشان اهمیتی ویژه دارد, زیرا به این ترتیب تفکر انتقادی مخاطب از کار می افتد. این روش پشتوانه علمی هم دارد.

پوستر فیلم «من با یک کمونیست ازدواج کردم» با جمله تبلیغاتی: زیبایی او در خدمت تخریب یک ملت قرار گرفت

بمباران ژاپن در جنگ جهانی دوم کار هری ترومن لبیرال دموکرات بود. ژاپن آماده تسلیم بود اما شرایط تسلیم را قبول نداشت؛ سیاستمداران نژادپرست آن زمان خواهان تسلیم بی قیدو شرط بودند. به جای قبول تسلیم ژاپن, ۴۰۰ هزار ژاپنی در کسری از ثانیه بخار شدند.


کاریکاتور طراحی شده توسط دکتر زئوس, نویسنده محبوب کتابهای کودک و تصویر پرداز با متن «ستون پنجم, در انتظار علامت از وطن» و اشاره به جاسوسی ژاپنی تبارهای آمریکا

کاریکاتور دکتر زئوس با متن «اوراق قرضه و تمبرهای ایالات متحده را بخرید» با عنوان اینکه خرید این اوراق از مسلط شدن آلمان و ژاپن بر ایالات متحده جلوگیری میکند

پروپاگاندای نازی: نژادپرستی, ترس و نفرت

در سال ۱۹۳۳ عضو حزب نازی آلمان, ژوزف گوبلز, وزیر تبلیغات هیتلر شد و به این ترتیب کنترل رادیو, مطبوعات, سینما و تئاتر آلمان را به دست گرفت. نازیها یاد گرفتند چگونه با استفاده از سلاح نژادپرستی, نفرت و پروپاگاندا شهروندان صلحدوست خود را علیه بخشهایی از جمعیت آلمان, برای مثال علیه ناراضیان سیاسی و یهودیان بشورانند. کنترل افکار کلید اصلی بود.

ژوزف گوبلز: «اگر دروغی را به اندازه کافی تکرار کنید مردم در نهایت این دروغ را باور خواهند کرد. دورغ تنها تا زمانی دوام خواهد آورد که حکومت بتواند مردم را از عواقب سیاسی, اقتصادی و نظامی آن محافظت کند. از همین رو بسیار مهم است که حکومت از قدرت خود برای سرکوب مخالفین استفاده کند, چرا که حقیقت, دشمن مهلک دروغ است. با بسط این مطلب, نتیجتاً حقیقت بزرگترین دشمن حکومت است.»

رایش هیتلر به استعداد فیلمسازانی چون لنی ریفنشتال تکیه داشت. این فیلمسازان نسخه مورد دلخواه حکومت از تاریخ نازیسم را مینگاشتند.

لنی ریفنشتال فیلمساز و هیتلر

لنی ریفنشتال فیلمساز و هیتلر

آدولف هیتلر: «تروریسم بهترین سلاح سیاسی است, زیرا مردم را حتی بیشتر از ترس از مرگ ناگهانی به جنب و جوش می اندازد.»

آدولف هیتلر: «با استفاده مداوم و ماهرانه از پروپاگاندا, حتی میتوان کاری کرد که مردم بهشت را جهنم ببینند, یا زندگی تاسف آور و ذلیلانه را بهشت بدانند.»

جوزف استالین: «آسانترین راه برای به دست آوردن کنترل مردم, دست زدن به اعمال تروریستی است. مردم در شرایطی که امنیت شخصی خود را در خطر میبینند برای هر قانونی -که فکر کنند امنیتشان را تامین میکند- هورا میکشند.»

نازیسم توسط آمریکا حمایت و پشتیبانی شد

باور کنید یا نه, قتل یهودیان, کمونیستها و کولی ها به دست نازی ها و در اتاقهای گاز در واقع ایده آمریکا بود.

سانفرانسیسکو کرونیکل در سال ۲۰۰۳ چنین گزارش داد:

منشأ ایده یک ابَر نژاد سفید موبور چشم آبی, هیتلر نبود. این ایده چندین دهه پیش از به قدرت رسیدن هیتلر, در ایالات متحده آمریکا متولد شد و در کالیفرنیا ترویج شد. طرفداران اصلاح نژادی در کالیفرنیا نقشی بسیار مهم اما کمتر شناخته شده در جنبش آمریکایی پاکسازی نژادی داشتند. اصلاح نژادی هدف خود را «بهبود» نسل بشر اعلام کرده بود. افراطی ترین و نژادپرستانه ترین شکل آن در قالب پاک کردن بشریت از نژادهایی که به اصطلاح «نامناسب» بودند و تنها حفظ نژادی که با ویژگیهای کلیشه ای نوردیک –شمال اروپا- سازگاری داشتند تجلی میکرد. بخشهایی از فلسفه آنها به عنوان سیاستهای ملی و در قالب عقیم سازی اجباری و جداسازی های نژادی, و همچنین محدودیتهایی برای ازدواج در ۲۷ ایالت امریکا به اجرا در آمد.

کالیفرنیا سومین ایالتی بود که در سال ۱۹۰۹ این قانون را اجرایی کرد. در نهایت طرفداران اصلاح نژادی ۶۰ هزار آمریکایی را به اجبار عقیم کردند, از هزاران ازدواج ممانعت کردند, هزاران نفر را به اجبار در منطقی محصور ساکن کردند و تعداد نامعلومی از افراد را مورد تعقیب قضایی قرار دادند. پیش از جنگ جهانی دوم نزدیک به نیمی از عقیم سازی های اجباری در کالیفرنیا رخ داده بود و پس از جنگ, یک سوم چنین جراحی هایی در همین ایالت انجام شد.

در سال ۱۹۳۳ صنعت تبلیغات آمریکا با افتخار اعلام میکرد هیتلر از تکنیکهای پروپاگاندای آنها استفاده میکند. نقل شده که هیتلر فعالیتهای طرفداران اصلاح نژادی در انستیتوی راکفلر در نیویورک را می ستوده است.

خانواده های بوش و راکفلر به همراه بسیاری از بانکهای بزرگ حامی مالی ماشین جنگ نازی بودند.

برای مشاهده بخش دوم این مطلب کلیک نمایید 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *