بزرگترین هرم کشف شده جهان در زیر جنگل گواتمالا پنهان شده است

مایا

گروهی از کاشفان تصمیم به حل رمز و راز هرم بزرگ گم شده در اعماق جنگل گواتمالا گرفتند. این هرم از هرم بزرگ جیزه نیز بزرگتر است. ال میادور یک شهرک مربوط به قوم مایاها است که در شمال ال پتن در گواتمالا واقع شده، برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ یک عکس هوایی از آن گرفته شد.  هانسن ، باستان شناسی از دانشگاه ایالتی آیداهو ، تحقیقات بزرگی را آغاز نمود و اگرچه تیم وی فهمید که این منطقه شامل نمونه های قابل توجه تمدن کلاسیک مایا است ، اما مکان آن مانع اکتشاف گسترده می شد. با این حال ، ۱۶ سال پس از آن ، شرکت رسانه های دیجیتال دو هرم بزرگ در این مجموعه را کشف کرد.

توماس براگ ، عمار قندیل و مت داجر به همراه ۷ نفر دیگر عازم صعود به به این هرم شدند و از طریق جنگل گواتمالا به مدت ۴ روز پیاده روی کردند . این گروه همه مستندات این سفر اکتشافی خود را تحت عنوان ( بزرگترین هرم گم شده ) در وبسایت و یوتیوب خود منتشر نمودند ( تاریخ انتشار در یوتیوب ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ) . 

آقای دژر در مواجهه با این ساختار عظیم ، فریاد زد:

“ما به تازگی به پایه هرم رسیدیم” همه چیز زیر سنگ آهک است و این بخشی از هرم است.

سپس این گروه به مدت ۵۰ دقیقه به سمت سکوی دوم پیاده روی نمودند و در این میان آقای براک رو به دوربین نمودند و گفتند

این مسیری که در حال عبور از آن هستیم ما را به سکوی دوم می رساند و تمام اشیایی که بر روی آن ها گام بر می داریم ساخته دست بشر هستند .

هنگامی که گروه شروع به حفاری نمودند یک سازه غول پیکر را کشف نمودند و آقای دژ اذعان داشت این سازه بسیار بزرگتر از آنچه انتظار داشتم است .

تقریباً ۳۵ سازه “سه گانه” در ال میادور وجود دارد که از سکوهای بزرگ مصنوعی با مجموعه ای از اهرام سه گانه تشکیل شده است . قابل توجه ترین ساختارها ، دو مجتمع عظیم با نام های ” ال تیگر  با ارتفاع ۵۵ متر و ” لا دانتا  با ارتفاع ۷۲ متر ” نام گذاری شده اند .

معبد لا دانتا تقریباً ۷۲ متر از کف جنگل ارتفاع دارد و با توجه به حجم کل آن که ۲،۸۰۰،۰۰۰ متر مکعب می باشد توسط بسیاری از باستان شناسان بزرگترین معبد در جهان محسوب می شود. در مقایسه با هرم جیزه که ۱۳۹ متر ارتفاع دارد نیز بزرگتر است زیرا حجم هرم بزرگ جیزه تقریبا ۲٫۵۸۳٫۲۳۸ متر مکعب است که این مقدار از حجم کل معبد لادانتا کمتر می باشد.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. Mimo گفت:

    ترجمه هاتون واقعا تأسف برانگیز هستن.
    اگر تنها کاری که بلدید استفاده از گوگل ترنزلیته،مجبور به ترجمه نیستید.
    واقعا سطح سایتتون رو پایین آورده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *