روزانه بیش از ۱ میلیون انسان به بیماری های ناشی از رابطه جنسی مبتلا می شوند

بهداشت

سازمان صحی / بهداشت جهان گفته است که عفونت‌های ناشی از مقاربت جنسی، تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و روی صحت بزرگ‌سالان و نوزادان تاثیرات ناگواری برجا می‌گذارد.

بر اساس یک گزارش جدید سازمان صحی جهان، روزانه بیش از یک میلیون انسان در سراسر جهان، به عفونت‌های ناشی از رابطه جنسی مبتلا می‌شوند.

اگرچه، این گزارش گفته که بسیاری از این عفونت‌ها به راحتی قابل پیش‌گیری و درمان استند، اما برخی از آن‌ها از ظرفیت تبدیل شدن به عفونت‌های جدی برخوردارند که درمان آن‌ها از طریق مصرف انتی‌بیوتیک دشوار است.

تیودورا وی، از مسوولان صحی در سازمان WHO همزمان با نشر این گزارش گفته است: “عفونت‌های که از طریق مقاربت جنسی به انسان‌ها منتقل می‌شوند، همه جا دیده می‌شود و بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم، شایع استند.”

سازمان صحی جهان گفته است که عفونت‌های ناشی از مقاربت جنسی، تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و روی صحت بزرگ‌سالان و نوزادان تاثیرات ناگواری برجا می‌گذارد.

این گزارش که به آخرین آمار صحی موجود در این زمینه از سال ۲۰۱۶ اتکا دارد، اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶، در میان مردان و زنانی که در سنین ۱۵ تا ۴۹ سال بوده اند، ۱۲۷ میلیون مورد جدید کلامیدیا (عفونت سیستم تناسلی مردان) مشاهده شده است.

در همین سال، ۸۷ میلیون مورد سوزاک، ۶.۳ میلیون مورد سفلیس و ۱۵۶ میلیون مورد تریکومونا (عفونت سیستم تناسلی زنان) نیز گزارش شده است.

به گفته این سازمان، در سال ۲۰۱۶، سفلیس به تنهایی باعث شد دوصد هزار نوزاد، یا قبل از به دنیا آمدن و یا هم اندکی پس از تولد، تلف شوند.

رییس عمومی سازمان صحی جهان گفته است که این آمار نیاز توجه جدی به این مسله را برجسته کرده و نشان می‌دهد که لازم است امکانات درمان این نوع عفونت‌ها در اختیار تمام مردم در سراسر جهان قرار داده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *