روز جهانی بشقاب پرنده World UFO Day

یوفو

یوفو

همه ساله در روز دوم ژوئیه، برابر با ( ۱۱ تیر ماه ) روز جهانی بشقاب‌پرنده‌ها جشن گرفته می‌شود، روزی که به اشیاء پرنده ناشناس (UFO) اختصاص داده شده است.

روز جهانی بشقاب پرنده یک روز برای آگاهی مردم سراسر جهان است تا دور هم جمع شوند و به تماشای آسمان برای اشیاء پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده های فرازمینی (UFO) بپردازند.برای آنهایی که نگاه‌شان همواره به آسمان است تا شاید بشقاب‌پرنده‌ای را کشف کنند! در عین حال، برخی نیز ۲۴ ژوئن را در این خصوص گرامی‌ می‌دارند. این روز توسط برخی در ۲۴ ژوئن و برخی دیگر در ۲ ژوئیه (ماه اردیبهشت-خرداد) جشن گرفته می شود.

در تاریخ ۲۴ ژوئن ۱۹۴۷ (ماه خرداد) تاریخی است که کنت آرنولد(Kenneth Arnod) یک خبرنگار،خلبان و بازرگان یادداشتی را درباره یوفوها به رشته تحریر درآورد. او در سال ۱۹۴۷ بشقاب‌پرنده‌ای را رویت کرده بود که به طور کلی به عنوان اولین بشقاب پرنده گزارش‌شده در ایالات متحده شناخته می‌شود.

آرنولد هنگامی که در حال پرواز در حوالی کوه رینیر (Rainier) بود ادعا کرده بود که رشته‌ای متشکل از ۹ شیء پرنده ناشناس براق را دیده که از کنار کوه رینیر پرواز می‌کنند. به گفته او، سرعت آن اجسام حداقل بالغ بر ۱۹۲۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده شد.

کم‌تر از دو هفته پس از گزارش آرنولد، در تاریخ دوم جولای ۱۹۴۷، حادثه رازول (Roswell UFO incident) به وقوع پیوست که با جار و جنجال بسیاری همراه بود. هر چند دولت ایالات متحده در ادامه اعلام نمود که شیء سقوط کرده در حقیقت یکی از بالون‌های نیروی هوایی این کشور بود، ولی حادثه رازول تأثیر بسیار عمیقی در ایجاد باور عمومی نسبت به موجودات فضایی (و شکل‌گیری تئوری‌های توطئه!) داشت. بنابراین، هم‌اکنون ۷۱ سال است موضوع بشقاب پرنده و بیگانگان فضایی وارد بحث‌های روزمره عموم شده است.

 

در دوم جولای سال ۱۹۴۷ در رازول، فردی دامدار به نام مک برزل، ساکن روستای کرونا در رازول، پنجمین شهر پرجمعیت ایالت نیومکزیکو در آمریکا، به طور ناگهانی متوجه صدای انفجار مهیبی شد و شیء سرخ‌رنگی با یک دنباله سفید دید که به وسط یک تپه سقوط کرد. رازول در آن زمان محل نگهداری اسکادران بمب افکن‌های B-۲۹ نیز محسوب می‌شد، که در آن زمان یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در نوع خود بودند.

پس از آن، گروهی از گله‌داران به جمع‌آوری قطعات آن شیء ناشناس پرداختند و آن‌ها را به پایگاه هوایی تحویل دادند. این اولین باری بود که در تاریخ ایالات متحده آمریکا، یک بشقاب پرنده سقوط می‌کرد و خبر آن، به تیتر اول تمام روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون تبدیل شد. از آن زمان به بعد، واژه “یوفو” ظهور پیدا کرد و به اشیای پرنده ناشناسی اشاره دارد که علت به وجود آمدن آن نمی‌تواند به آسانی توسط ناظر شناخته شود. اما روز بعد خبرها کاملاً شکل تازه ای به خود گرفتند. توضیح این حادثه هم زمینی تر شد. در روزنامه‌ها اعلام شد که آن شیء یک بالون هواشناسی بوده‌است و همه چیز به حالت عادی بازگشت.

 

در تاریخ ۲ تیر ۱۳۲۶ (۱۴ ژوئن ۱۹۴۷) برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم ، گزارش مشاهده بشقاب پرنده در مطبوعات ایالات متحده آمریکا چاپ شد و از این روز صحبت بشقاب پرنده میان مردم شایع شد.

 

سقوط در حادثه رازول در سال ۱۹۴۷ . ۲ ژوئیه به عنوان روز جهانی یوفو توسط سازمان روز جهانی بشقاب پرنده اعلام شد.

اعتقاد بر این است که اولین روز جهانی یوفو در سال ۲۰۰۱ توسط محقق یوفو هاکتان آکدوگان جشن گرفته شد.

 

 

این مراسم در ۲ ژوئیه با هدف افزایش آگاهی در مورد «وجود بدون‌شک یوفوها» و تشویق دولت‌ها به حذف طبقه‌بندی پرونده‌های خود در مورد مشاهده اشیاء پرنده ناشناس یا همان بشقاب پرنده های فرازمینی [ یوفو UFO ] برگزار می‌شود. ۲ ژوئیه پس از حادثه معروف رازول در سال ۱۹۴۷ (سقوط احتمالی یک بشقاب‌پرنده) تعیین شده است.

همه ساله مردم جهان در دوم جولای و همزمان با حادثه رازول، به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق سقوط بشقاب‌پرنده تاریخ گرد هم می‌آیند تا اشیای ناشناس پرنده را در آسمان تماشا کنند.

 

افسران نیروی هوایی ارتش ایالات متحده از میدان هوایی ارتش رازول در سال ۱۹۴۷ بقایای این شیء پرنده را از مزرعه‌ای در نزدیکی کورونا، نیومکزیکو بازیابی کردند. دهه‌ها بعد، تئوری‌های توطئه نشان می‌دهد که زباله‌ها شامل یک بشقاب پرنده بوده و دولت ایالات متحده حقیقت را پنهان کرده است.

بعدها، سازمان روز جهانی بشقاب پرنده‌ها (WUFODO) روز دوم ژوئیه را با هدف آگاه ساختن مردم از وجود یوفوها و وجود بیگانگان باهوش از فضا اختصاص داد.

 

 

روز جهانی بشقاب پرنده با ایجاد گفتگوهایی در مورد اینکه چگونه و چرا انسان ها تنها موجودات جهان نیستند جشن گرفته می شود. WUFDO (سازمان روز جهانی بشقاب پرنده ها) رویدادهای مختلف و کارگاه های آموزشی را با هدف آشنایی مردم با UFOS تبلیغ می کند.

 

 

■ تاریخچه روز جهانی یوفو

روز جهانی یوفو یا بشقاب‌پرنده برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ و در وب‌سایتی با همین عنوان www.worldufoday.com اعلام و بهانه‌ای شد تا مردم و علاقه‌مندان به پرواز در این روز گرد هم بیایند و به تماشای تمام اشیای ناشناخته‌ای بپردازند که در آسمان در حال حرکت هستند. افرادی که این روز را به جهان معرفی کرده‌اند، می‌دانستند که بشر امروز به زودی با دنیای هوشمند پیوند عمیق‌تری برقرار خواهد کرد و در نتیجه، با انتخاب یک روز برای روز جهانی یوفو، کوشیده‌اند انسان‌ها را به گفت‌وگو با یکدیگر در مورد بشقاب‌های پرنده و زندگی هوشمند سوق دهند.

 

 

■ چگونه می‌توان روز جهانی بشقاب‌پرنده را جشن گرفت؟

علاقه‌مندان به روز جهانی یوفو می‌توانند به شیوه‌های مختلفی آن را جشن بگیرند. به عنوان مثال، برخی از آن‌ها می‌توانند در مکان‌هایی با بیشترین احتمال وجود بشقاب پرنده‌ها نظیر رازول جمع شوند و به بحث در مورد تاریخچه پیدایش این پرنده‌های آسمانی و نحوه عملکرد آن‌ها بپردازند. علاوه بر این، افراد می‌توانند دانش خود را در این زمینه در اختیار سایر علاقه‌مندان قرار دهند و به نقل حکایت‌هایی در مورد بشقاب‌پرنده‌ها نظیر آن‌چه در رازول اتفاق افتاد، بپردازند.

بسیاری از مردم در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند و امکان تماشای بشقاب‌پرنده و سایر وسایل مشابه در آسمان برای آن‌ها مقدور نیست. این افراد می‌توانند به همراه اعضای خانواده یا دوستان خود به تماشای فیلم‌های مستند در مورد بشقاب‌پرنده‌ها بپردازند و آگاهی خود را از آن‌ها افزایش دهند.

 

گرچه روز جهانی بشقاب های پرنده یا و یوفولوژیست ها رخصتی عمومی نمی باشد، اما بدون شک که جهان دور از زمین یا بهتر بگویم تمدن خارج از زمین برای همه بشریت بسیار جالب و مثل معما میباشد. جشن روز بین المللی بشقاب های پرنده برای تقویه باور به حضور اشکال مختلف زندگی در سیارات دیگر کمک کی نماید.

 

■ روز جهانی بشقاب پرنده در ایران

خیلی خب است که هر سال علاقمندان به یوفولوژی و نجوم در کنار هم جمع شوند و میتوانند گردهمایی ها و تورهایی برای این روز ترتیب بدن و با دوستان و کسانی که این موضوع را دنبال میکنند.. در گردهمایی ها شرکت کنند و جمع شوند و به بحث در مورد تاریخچه پیدایش یوفو فرازمینی ها ستاره شناسی و نجوم بپردازند. و در کنار هم به رصد کردن آسمان بپردازند. علاوه بر این، افراد می‌توانند دانش خود و تجربیات خود را در این زمینه در اختیار سایر علاقه‌مندان قرار دهند و میتوانند به تماشای فیلم‌های مستند در مورد بشقاب‌پرنده‌ها بپردازند و یا به خواندن کتاب و آگاهی خود را از آن‌ها افزایش دهند.

 

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده در اولین جلسه استماع عمومی در کنگره آمریکا در مورد بشقاب پرنده‌ها در نیم قرن گذشته به قانونگذاران گفت که تعداد فزاینده‌ای از اشیاء پرنده ناشناس در آسمان طی ۲۰ سال گذشته گزارش شده است.

اسکات بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی، به یک پنل امنیتی مجلس نمایندگان گفت: «از اوایل دهه ۲۰۰۰، تعداد فزاینده‌ای از هواپیماها یا اشیاء غیرمجاز و/یا ناشناس در مناطق آموزشی و محدوده‌های آموزشی تحت کنترل نظامی و سایر حریم هوایی تعیین‌شده مشاهده شده‌ است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *