روش کود دادن به گیاهان خانگی

کود دادن به گیاهان خانگی

چگونه به گیاهان خانگی کود بدهیم؟

یک گیاه می تواند مدت ها بدون تغذیه و کود زندگی کند ولی عدم تغذیه گیاهان موجب ضعیف شدن می شود و گیاهان را مستعد بیماری می کند.
کودهایی که برای گیاهان استفاده می شوند معمولا باید شامل نیتروژن (N)، فسفات (P2O5) و پتاس (K2O) می شوند که نیتروژن جهت سبز شدن و رشد برگ ها و پتاس برای رشد گل ها استفاده می شود.
در مورد زمان کود دادن اگر گیاه شما در وضعیت بدی قرار دارد یعنی در حال پژمردن یا خشک شدن است، همین حالا به آن کود بدهید. در غیر این صورت، کود دهی را به فصل رشد گیاه موکول کنید.
انواع کود:
۱ـ کود با انتشار کند: این کود برای گیاهان بیرون از خانه مثل گیاهانی در حیاط قرار دارند کاربرد دارد و مواد غذایی گیاه را به طور تدریجی و در مدت طولانی آزاد می کند. این کود را می توانید هنگام تعویض گلدان با کمپوست مخلوط کنید. مشکل این نوع کود این است که چون در طولانی مدت اثر می کند شما در زمستان کنترلی بر تغذیه گیاه نخواهید داشت و ممکن است دچار مشکل شوید.
۲ـ چوب و قرص ها: وقتی چوب ها و قرص ها را داخل خاک گیاه فرو می کنید، در مدت یک ماه مواد غذایی را به مرور منتشر می کنید و برای کسانی مناسب است که زمان کود دهی را فراموش می کنند.

۳ـ کود مایع: این بهترین نوع کود است زیرا مواد غذایی را به تمام بخش های ریشه گیاه می رساند. همچنین می توانید آن را با توجه به دوره رشد و خواب گیاه تنظیم نمایید. بهتر از قبل از قرار دادن این نوع کود، گیاه را مطابق معمول آب بدهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *