رونمایی خصوصی از جزئیات گوشی تاشوی گلکسی X در رویداد CES 2018

شایعات حکایت از این دارند که شرکت سامسونگ در ماه نوامبر فرآیند تولید گوشی تاشو خود را آغاز خواهد کرد. دی‌جی کوه، رئیس بخش کسب‌وکار موبایل این کمپانی اعلام کرد که زمان عرضه گوشی تاشو با نام مستعار کنونی گلکسی X در عوض سال ۲۰۱۸ که پیش‌تر اعلام شده بود، به سال ۲۰۱۹ موکول شد. اکنون حداقل بر اساس مواردی که طی نمایشگاه CES 2018 در پشت درهای بسته نمایش داده شد، به نظر‌ می‌رسد که سامسونگ واقعا به گوشی تاشونده خود که برای مدت طولانی به کاربران وعده داده شده بود، نزدیک شده است.

برای روشن شدن موضوع بایستی خاطرنشان کرد که این نخستین بار نیست که شرکت سامسونگ مراسمی خصوصی را برای نمایش نمونه‌اولیه اسمارت‌فون تاشوی خود برگزار کرده است. در واقع آخرین بار این مراسم در حاشیه رویداد MWC 2017 برگزار شده بود. با این تفاوت که به گفته برخی منابع در سال جاری سامسونگ نه تنها در جلسه‌ای محرمانه‌تر آن را به نمایش گذاشت؛ بلکه نسبت به سال گذشته با جزئیات و ظرافت‌های بیش‌تری به این دستگاه پرداخته شده است. همچنین امسال سامسونگ شبکه مخاطبین خود را توسعه داده و واکنش‌های طیف وسیع‌تری از مشتریان بالقوه را دریافت نموده است.

هنوز هم در فرم نهایی این گوشی تاشو مواردی از ناسازگاری وجود دارد. از نظر مکانیسم تاشو، سامسونگ از وجود ۲ طرح مختلف خبر داده که یکی با انحنای ۱R تا شده و دیگری با انحنای ۵R تا خواهد شد. هر ۲ طرح دارای مشکلات مهندسی و مکانیکی هستند که بایستی برطرف شوند.

در یک گوشی تاشونده به داخل، گوشی همانند یک چنگک جمع می‌شود و تنها در محل تاشدگی دارای شیار کوچکی است. معمای موجود در این حالت این است که به مرور زمان فرآیند تا کردن و باز کردن گوشی می‌تواند این ناحیه را تضعیف نماید. سامسونگ گزارش داده که مشغول کار بر روی یک پنل نمایشگر تاشو است که می‌تواند چنین روندی را تا ۲۰۰ هزار مرتبه تحمل کند. یک گوشی تاشونده به بیرون بیشتر شبیه به نمونه‌اولیه محصول شرکت لنوو بوده و دچار مشکلی متفاوت است. در این حالت صفحه‌نمایش به خصوص در قسمت ستون میانی دستگاه بیشتر در معرض خطر قرار دارد.

در واقع مشابه چنین بحثی برای شکل طراحی گوشی گلکسی X نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که بنا بر نظر عموم کارشناسان، شرکت سامسونگ مالک نمایشگر ۷.۳ اینچی تاشونده به داخل برای این هندست خود است. با این حال برخی معتقدند که چنین ابعادی گوشی گلکسی X را به یک تبلت بدل خواهد کرد. یک پتنت اخیرا ثبت شده اشاره می‌کند که این دستگاه بیشتر می‌تواند شبیه به یک گوشی چنگک مانند باشد. با این همه، گوشی گلکسی‌نوت ۸ هم دارای نمایشگری ۶.۳ اینچی (به صورت مورب) بوده و از بسیاری گوشی‌های معمول دیگر با ابعادی مشابه نازک‌تر است. یک گوشی تاشو ۷.۳ اینچی نیز می‌تواند تا حدودی شبیه به آن باشد؛ زیرا این موضوع در عوض طول قطری نمایشگر تا حد زیادی وابسته به نسبت ابعاد نمایشگر دستگاه است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *