ریاضی را تمرین کنید

برای یادگیری ریاضی باید صبور بود زیرا نیاز به استدلال دارد نه حفظ کردن. تمرین کنید و تکرار کنید. صبور باشید و مطالعه کنید تا شیرینی ریاضی به دهنتان مزه کند.

تمرین هایی در جهت یادگیری ریاضی

۱) نخست باید متن درس را مطالعه کنید. 
به خاطر داشته باشید که تقریبا هیچ کس نمی تواند همه ی معانی و روابط یک مبحث را یکباره یاد بگیرد. این کار با کوشش و تمرین میسر است. لازم است بخش های مربوط به یک مبحث را از کتاب بخوانید و مطالب را از طریق مثال ها، گام به گام دنبال کنید. سریع خواندن مطالب ریاضی بی فایده است. مطالعه و جست و جوی شما برای رسیدن به اجزایی است که با روش منطقی و گام به گام انجام نمی شود. این نوع مطالعه که لازمه ی هر متن با محتوای عمیق و فنی است، نیاز به توجه، تمرین و پشتکار دارد.
۲) تمرین ها را انجام دهید و اصول زیر را به خاطر بسپارید:
الف) در صورت امکان برای مساله شکل ها را رسم کنید.
ب) راه حل هایتان را با یک روش منطقی گام به گام و مرتبط به گونه ای که می خواهید آن را برای شخص دیگری توضیح دهید، بنویسید.
پ) در مورد علت طرح هر تمرین فکر کنید چرا آنها را طرح کرده اند و رابطه ی آنها با سایر تمرین ها ی تعیین شده چیست؟
۳) تا آن جا که ممکن است، ازماشین حساب و رایانه استفاده کنید.
از سیستم های جبری رایانه (G.A.S) استفاده کنید و نمودار ها را تا جایی که ممکن است تمرین کنید. حتی اگر به عنوان تمرین درسی تعیین نشده باشند. نمودار ها از مفاهیم و روابط مهم ریاضی، نمایش دیداری ایجاد، و بینش دیداری را تقویت می کنند و اعداد مقیاس های مهمی را نشان می دهند. یک سیستم جبری رایانه ای در کشف مسائل به شما کمک می کند و مثال هایی که انجام آنها با دست مشکل و وقت گیر است را آسان می کند.
سعی کنید توضیحات را به طور خلاصه یادداشت کنید اگر موفق شدید، احتمالا موضوع را فهمیده اید و اگر موفق نشدید، تشخیص دهید کجای مطلب برایتان مشکل بوده و نفهمیده باقی مانده است.
یادگیری ریاضی یک فرایند است، یکباره به شما دست نمی دهد پس صبور باشید و پشتکار داشته باشید. سوال های خود را با همکلاسی ها یتان در میان بگذارید و با آنها کار کنید و حتی از آنها کمک بگیرید. یادگیری ریاضی چه از نظر ذهنی، فکری و حرفه ای ارضا کننده خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *