زبان فضایی ها شبیه انسان است

مهاجم فضایی

نظریه ای جالب از دانشمندان علوم زبان شناسی

دانشمندان علوم زبان شناسی معتقدند که زبان های موجودات فضایی ممکن است از نظر ساختاری تفاوت چندانی با زبان های انسانی و زمینی نداشته باشد.

بسیاری از ما با دیدن مجموعه های فیلم و سریال های تلویزیونی که به ارائه ساختار متحد برای زندگی گونه های مختلف در کهکشان می پردازند بزرگ شده ایم. در این دسته از محصولات، موجودات هوشمند کهکشان های مختلف می توانند بدون مشکل با هم ارتباط کلامی برقرار کنند.

با این حال متخصصان زبان شناسی معتقدند که این موضوع ممکن است چندان از حقیقت دور نباشد. بر اساس تحقیقات دو زبان شناس بزرگ، تئوری ساختار زبان متحد می تواند در زبان های فرازمینی نیز صادق باشد و در صورت روبرو شدن با موجود فضایی می توان درک  کرد که ساختار سخنان آنها چیست.

تئوری ساختار زبان متحد می گوید که زبان های بشری به یکدیگر شباهت دارند و از نظر ساختاری به صورت یکسانی هستند. زبان شناس ارائه دهنده این تئوری می گوید که اگر فضایی ها به زمین بیایند، احساس خواهند کرد که زبان های ما انسان ها در حقیقت لهجه های مختلفی از یک زبان واحد هستند.

دلیل این امر نیز این است که ساختار اصلی گرامری زبانهای بشری در حقیقت به شدت به یکدیگر شباهت دارد و حال این تئوری به موجودات فرازمینی نیز تعمیم داده شده است. در این میان یک نشست ویژه برای این تئوری برگذار شده است که نوآم چامسکی که ارائه دهنده این تئوری است به ارائه توضیحاتی دست زده است.

این سمینار با نام سمینار بین المللی توسعه فضای شناخته شده و در لس انجلس آمریکا برگزار شده است. همچنین سازمانی به نام پیام رسانی به هوش های فرازمینی نیز برای این کار اعمال شده است که موجب می شود بتوان به صورت علمی تری بر روی این موضوع تمرکز داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *