زنان توانایی مغزی بیشتری دارند

زنان در بسیاری از فعالیت های مختلف و پردازش اطلاعاتی، حدود ۵ بار سریع تر از مردان هستند. نتیجه تحقیقات نشان می دهد زنان به خواب و استراحت بیشتری نیاز دارند به خاطر اینکه مغز آنها بسیار سخت کار می کند. زنان به خواب بیشتری در مقایسه با مردان نیاز دارند به خاطر اینکه آنها باهوشتر هستند. این یک حقیقت علمی است. زنان فعالیت های ذهنی پیچیده بیشتری نسبت به مردان دارند. یک مطالعه جدید که توسط دانشگاه لافبورو انگلستان انجام شده است نشان می دهد که زنان چند وظیفه ای هستند به همین دلیل آنها نیاز به مقادیر بیشتری از فعالیت مغزی و استفاده بیشتر از نواحی مغز در مقایسه با مردان دارند و در نتیجه نیاز بیشتری به خواب و استراحت دارند.

بر اساس اظهارات آقای جان هورن متخصص و محقق خواب :

یکی از کارکردهای اصلی خواب این است که این امکان را برای بازیابی و بازسازی مغز فراهم می کند، بنابراین شما بیشتر از مدتی که در طول روز از مغزتان استفاده می کنید زمان بیشتری برای کارکرد بازیابی و بازسازی مغز نیاز دارید و در نتیجه به خواب و استراحت بیشتری نیاز دارید. این مطالعه نشان داد که زنان ۲۰ دقیقه بیشتر از مردان در هر شب به خواب نیاز دارند. این مطالعه در ادامه می افزاید که یک مرد دارای فعالیت ذهنی و یک سری از فعالیت های فکری و تصمیم سازی، به خواب بیشتری نسبت به متوسط سایر مردان احتیاج دارد.

تفاوت در چیست؟

در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، تعداد ۹۴۹ نفر مورد آزمایش قرار رفتند، نتایج نشان داد که ارتباط و اتصالات بین دو نیمکره مغز در مردان کمتر از زنان است. در مردان بیشترین ارتباط و اتصالات در داخل هر نیمکره است در حالیکه در زنان اتصالات بیشتری بین دو نیمکره مغزی وجود دارد.

این یافته ها نشان دادند که مردان قادرند عمیقاً در آنِ واحد بر روی یک وظیفه یا فعالیت متمرکز شوند در حالیکه مغز زنان کارکرد بهتری در انجام وظایف چندگانه به طور همزمان دارند. کارکرد چند وظیفه ای همزمان ، تلاش و فعالیت بیشتر مغزی را می طلبد موضوعی که نیاز به خواب بیشتر در زنان در مقایسه با مردان را برجسته تر می کند.

بر اساس اظهارات دکتر آپوستولوس مدیر مرکز مطالعات مغزی در مرکز پزشکی VA : مغز زنان قطعاً متفاوت از مغز مردان است. آنچه ما را دریافتیم این است که زنان در بسیاری از فعالیت ها و کارکردهای مرتبط با پردازش اطلاعات ۵ بار سریع تر از مردان هستند و بسیار کمتر از مغزشان برای کارکردهای شناختی یکسان استفاده می کنند. در حالی که ممکن است این یک یافته خوب در مورد زنان تلقی شود. سرعت و بهره وری مغز زنان، برای آنها هزینه بر نیز هست، محققان می گویند که آسیب های مغزی زنان بیشتر از مردان بوده و در حالت آسیب های مغزی ، مغز مردان سریع تر و کامل تر از مغز زنان بهبود می یابد و ضریب بازیابی و ترمیم مغزی در مردان بیشتر از زنان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *