ساخت دستگاه تله پورت – چقدر با تله پورت واقعی فاصله داریم؟

دستگاه تله پورت

اخیرا مهندسان آلمانی پس از سالیان تحقیق و مطالعه و آزمایشات گوناگون توانسته اند به پیشرفت خیره کننده ای دست یابند . آنها توانسته اند دستگاهی بسازند که می تواند تله پورت را محقق سازد . تله پورت یعنی در ان واحد شی ای از یک مکان به مکان دیگر منتقل شود . البته شیوه کار این دستگاه با تله پورت واقعی فاصله دارد زیرا در تله پورت واقعی شی در یک نقطه غیب و در نقطه دیگر حاضر می شود . اما نحوه کارکرد این دستگاه به این صورت است که شی به این دستگاه داده شده ، دستگاه آنرا اسکن می کند و انرا در مکان جدید می سازد .

این دانشمندان نام این دستگاه را اسکوتی گذاشته اند . این دستگاه اشیا کوچک  را با یک دوربین پیشرفته لایه به لایه اسکن می کند و دستگاه برش آن را به تدریج آن را از بین می برد با برش های دقیق دوربین قادر است تا جزییات درونی و بیرونی و حتی حفره های خالی انرا اسکن کند . بعد از این عملیات دستگاه آنرا از طریق اینترنت به دستگاه پرینتر سه بعدی در مکان دیگر ارسال کرده و در آن جا چاپ می شود . نکته جالب این است که در طی عملیات دستگاه اسکن کاربر هیچ کاری جز گذاشتن شی داخل دستگاه و سپس گذاشتن آیدی گیرنده کاری انجام نمی دهد .

دستگاه تله پورت

یکی از موارد جالب استفاده از این تکنولوژی در سفرهای فضایی می باشد . به عنوان مثال ناسا در سال ۲۰۱۴ تقریبا نمونه مشابهی از این تکنولوژی را استفاده کرده بود به این صورت که فضانوردان ایستگاه فضایی دستگاه پرینتر سه بعدی با خودشان به فضا برده بودند و در آنجا به یک پیچ گوشتی مخصوص نیاز داشتند که نه تنها در انجا بلکه در روی زمین هم موجود نبود . آنها جزییات مورد نیاز را به ناسا فرستادند و مکانیک های ناسا پیچ گوشتی را طراحی کرده و از همان جا به دستگاه پرینتر سه بعدی فرستادند . فضانوردان فلز خام داخل پرینتر گذاشته و بعد از دقایقی پیچ گوشتی مورد نیاز چاپ شد. همان طور که بیان شد هنوز تا رسیدن به تله پورت واقعی فاصله داریم اما دانشمندان ادعا کرده اند که این تکنولوژی باعث می شود تا تله پورتیشن واقعی دور از دسترس نباشد و شاید تا سال های آینده بتوان به آن دست یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *