ساخت پارک موضوعی جدید در ژاپن با الهام از آثار هایائو میازاکی

قرار است در ژاپن، یک پارک موضوعی جدید با الهام از آثار انیماتور مشهور «هایائو میازاکی» ساخته شود. میازاکی خالق آثار مشهوری چون «پرنسس مونونوکه»، «قلعه متحرک هاول» و «شهر اشباح» است.

هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)، یکی از مشهورترین انیماتورهای ژاپنی در دنیا و برنده اسکار برای فیلم «شهر اشباح» (Spirited Away)، در کنار چند نفر از کارگردانان و تهیه‌کنندگان ژاپنی، مؤسس اولین استودیوی انیمیشن ژاپن، «استودیوی جیبلی» (Studio Ghibli) است که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ جاذبه گردشگری جدیدی را در ژاپن افتتاح کند.

فرمانداری منطقه، بیان کرد که این پارک در «پارک یادبود آیچی» (Aichi Commemorative Park) در شهر ناگاکوته ساخته می‌شود که در نزدیکی ناگویا در استان آیچی واقع شده است.

ساخت پارک موضوعی جدید در ژاپن با الهام از آثار هایائو میازاکی

این پارک موضوعی زیبا، مسیرهای پیاده‌روی جنگلی و وسایل بازی مختلفی دارد که انیمیشن‌های میازاکی الهام‌بخش ساخت آن‌ها است.

این پارک دارای مساحت ۲۰۰ هکتار است و با برج‌های آجری به سبک اروپایی ساخته خواهد شد که اغلب در فیلم‌ها و آثار میازاکی به نمایش گذاشته شده‌اند. پارک موضوعی میازاکی همچنین وسایل بازی به شکل عنکبوت و قورباغه دارد که به وضوح نمایشگر آثار این هنرمند است.

طراحی ورودی اصلی پارک، یادآور ساختمان‌های قرن نوزدهم در انیمیشن زیبای «قلعه متحرک هاول» (Howl’s Moving Castle) خواهد بود.

علاوه بر این، برنامه‌هایی هم برای بازسازی عتیقه‌فروشی فیلم «نجوای درون» (Whisper of the Heart)، وجود دارد. قرار است وسایل بازی و جاذبه های دیدنی هم با مضمون روستای «پرنسس مونونوکه» (Princess Mononoke) و دره جادوگر که در دو فیلم «قلعه متحرک هاول» و «سرویس تحویل کیکی» (Kiki’s Delivery Service) به نمایش درآمد، ساخته شود.

لازم به ذکر است که منطقه «جنگل دوندوکو» (Dondoko Forest) که محل فیلم «همسایه من توتورو» (My Neighbor Totoro) بوده است، در سال ۲۰۰۵ برای نمایشگاه جهانی ساخته شد؛ اما قرار است این منطقه هم برای تداعی بیشتر فیلم، توسعه یابد.

این پارک همچنین «محوطه تجاری جیبلی» (Ghibli Warehouse) را شامل می‌شود که قرار است محلی برای نمایشگاه‌ها، محوطه بازی‌های موضوعی و نمایش فیلم‌های استودیوی جیبلی باشد.

هزینه‌های پیش بینی شده برای این پروژه، هنوز منتشر نشده است.

این استودیو در حال حاضر یک موزه موفق در حومه توکیو دارد که مختص هنر و تکنیک‌های انیمیشن است.

این پارک موضوعی برای ایجاد تجربه و تداعی فیلم توسعه خواهد یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *