سایتی که به شما اجازه می دهد دنبال موجودات فضایی بگردید

 

 موجودات فرازمینیدانشمندان در جستجو به دنبال زندگی فرازمینی به کمک شما نیاز دارند. موسسه ی SETI از عموم مردم درخواست می کند که به جستجو برای شناسایی سیگنال های تمدن های فرازمینی بپیوندند. SETI مخفف “Search for Extraterrestrial Intelligence” به معنی “جستجو برای هوش فرازمینی” است. هر کسی می تواند در سایت SETILive.org ثبت نام کند و به بررسی داده های جمع آوری شده توسط تلسکوپ رادیویی SETI بپردازد.

جیل تارتر، مدیر بخش تحقیقات SETI، گفت:

در بخش هایی از طیف امواج الکترومغناطیسی، آن قدر سیگنال وجود دارد که سیستم پیچیده ی پردازش اطلاعات ما نمی تواند آن ها را بررسی کند. امیدوارم که این ارتش شهروند های دانشمند به ما کمک کند تا سیگنال های مناسب برای مطالعه ی بیشتر را انتخاب کنیم.

برخلاف برنامه ی قبلی SETI یعنی SETI@Home که از شهروندان می خواست که در ساعات اضافی کامپیوتر های خود را برای کمک به جستجو ی تمدن های فرازمینی در اختیار این موسسه بگذارند، SETI Live از شهروندان می خواهد که از قدرت مغزشان استفاده کنند.

 موجودات فرازمینی

موجودات فرازمینی

تارتر گفت:

در SETI@Home شما کاری انجام نمی دادید، کامپیوترتان همه ی کارها را انجام می داد. ولی الان من از می خواهم که شما کاملا درگیر این موضوع باشید و باید آن را سریع هم انجام بدهید. در عرض ۹۰ ثانیه، باید شکل سیگنال ها را تشخیص دهید، آن ها را علامت گذاری کنید و به یاد بیاورید که قبلا آن ها را دیده اید یا نه.

مردم اطلاعات دریافت شده توسط ۴۲ تلسکوپ SETI در کالیفرنیای شمالی را بررسی می کنند. این تلسکوپ ها به فرکانس های مختلفی گوش می دهند و بیشتر روی ستاره هایی که به تازگی سیاره دار بودن آن ها مشخص شده است، تمرکز می کنند. با این که SETI الگوریتمی برای بررسی کردن اطلاعات دریافت شده دارد، در بعضی از فرکانس ها آن قدر سیگنال وجود دارد که تنها یک انسان می تواند آن ها را برسی کند.

کسانی در این برنامه نتیجه ی بیشتری به دست می آورند که می توانند به یک شکل واضح و روشن توجهی نکنند و دنبال شکل های کمرنگ تر و کوچک تر بگردند تا شاید بتوانند سوزنی در انبار کاه پیدا کنند.

اولین قدم های SETI Live وقتی برداشته شد که جیل تارتر در یکی از سخنرانی های TED گفت: آرزو می کنم که به همه ی زمینی ها قدرت همکاری در جستجوی نهایی موجودات فضایی، بدهم. TED، یک سازمان شخصی و بدون سوددهی است که ایده ها و سخنرانی های باارزش را پخش می کند.

امی نووگراتز، مدیر TED، گفت: سه سال پیش جیل تارتر بر روی آن صحنه ایستاد و از همه ی ما خواست تا در جستجوی موجودات فضایی متحد شویم. جامعه ی TED با داشتن آرزو های بزرگ و تلاش سخت به این درخواست پاسخ داد و نتیجه هم گرفت. این قدم بزرگی است که به همه ی انسان ها در جهان اجازه می دهد تا در این جستجوی بزرگ شرکت کنند و به این سوال اساسی که آیا فضایی ها وجود دارند را پاسخ دهند.

دانشمندانی که در موسسه ی SETI کار می کنند ۵۰ سال است که به دنبال تمدن های فرازمینی می گردند اما هنوز چیزی پیدا نکرده اند. جدیدا با کشف ۷۰۰ سیاره ی فراخورشیدی این جستجو شدت بیشتری یافته است.

منبع : livescience

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. انا گفت:

    سلام بنده رفتم اما مشکل داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *