سایه ای در مریخ

mars-shadow (3)

سایه ای عجیب بر روی سطح مریخ – این تصویر در سال ۲۰۱۳ توسط مدارگرد شناسایی مریخ گرفته شده و هیچکس احتمالا ، بجز ناسا ، هیچ ایده ای در مورد آن ندارد و ناسا هم هیچ اظهار نظری نکرده است

mars-shadow (2)

تصویر بالا در مریخ توسط مدارگرد شناسایی مریخ گرفته شده ، اکنون به بررسی این ماشین ۷۲۰ میلیون دلاری ناسا می پردازیم .

mars-shadow (1)

از زمان ارسال مدارگرد مریخ در سال ۲۰۰۵ ، تصاویر زیادی از سایه های عجیب منتشر شده است و هیچ کس هم نمی داند اینها سایه چه هستند ، در مورد مدارگرد شناسایی مریخ که قرار بود ماموریتی ۲ ساله داشته باشد اما الان حدود ۱۲ سال از ارسال آن به مدار مریخ می گذرد . این مدارگرد توسط شرکت لاک هید مارتین ، JPL ناسا و با همکاری دانشگاه آریزونا و چند موسسه دیگر ساخته شد ، وزن این مدارگرد کمی از یک تن بیشتر است،هزینه ساخت این مدارگرد ۷۲۰ میلیون دلار شده است ، که به تومان می شود حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان ، مدیریت ماموریت مدارگرد بر عهده موسسه تکنولوژی کالیفرنیا است که در مرکز JPL در واشنگتن واقع است.

این مدارگرد در تاریخ ۱۲ آگوست  ۲۰۰۵ به فضا پرتاب و در ۱۰ مارس ۲۰۱۶ به مدار مریخ رسید و زمانی که به آنجا رسید ارتباطش را با پنج مدارگرد و مریخ نورد که در مدار و سطح مریخ فعال بودند برقرار کرد که آن ها عبارت بودند از “نقشه بردار جهانی مریخ” ، مارس اکسپرس ، مارس اودیسه ۲۰۰۱ و مریخ نورد های اوپورچیونیتی و اسپریت ، از بین این تعداد ، اسپریت و نقشه بردار جهانی مریخ از کار افتاده اند و بقیه هنوز کار می کنند . ابزار های علمی سوار بر این مریخ نورد عبارتند از : دوربین های” های رزولوشن “، طیف نگار ، رادار و ابزارهای هواشناسی و تعدادی ابزار دیگر . هدف اصلی این مدارگرد ، نقشه برداری از لنداسکیپ و عوارض طبیعی مریخ و یافتن بهترین سایت های فرود برای ماموریت های رباتیک و احتمالا انسان بر در آینده می باشد .

mars-shadow (1)

تصویر فوق در سال ، ۲۰۱۰ ، توسط مدارگرد شناسایی مریخ ، گرفته شده و هنوز کسی دقیقا نمی داند این ها چه هستند ، برخی گفته اند احتمالا گردباد ، فواره یا درخت هستند .

mars-shadow (5)

این تصویر از زاویه بالا دقیقا روی پدیده های عجیب عکس قبلی در مریخ توسط مدارگرد شناسایی مریخ گرفته شده است ، همان طور که مشاهده می‌کنید، سایه هم دارند .

mars-shadow (4)

این تصویر از سطح مریخ از داخل یک گودال گرفته شده و نکته عجیب برآمدگی گنبدی شکل دقیقی است که در داخل کراتر دیده می شود .

هیچ توضیحی از جانب هیچکس فعلا در مورد آن داده نشده است.

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. پریسا گفت:

    احتمالا یکی توپش اونجا گیر کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *