سکس دلفین ها حقیقتا عجیب و غریب است!

دانشمندانی از جمله “دارا اُرباخ” که هفت سال واژن دلفین ها را مطالعه میکرد و همکارانش “پاتریشیا برانان” و “دایان کلی” که متخصص الت جنسی حیوانات هستند تصمیم به مطالعه روی سکس دلفین ها گرفتند. برای اینکار آنها الت های جنسی نر مصنوعی را به واژن دلفین وارد کردند تا بتوانند از مسیر جنسی آن عکس برداری کنند.

معمولا وقتی که بر رابطه ی جنسی حیوانات تحقیق میشد بیشتر تمرکز بر روی الت جنسی مذکر بود که راحت تر مورد بررسی قرار می گرفت اما مقاربت جنسی دلفین های ماده تا الان خیلی مبهم بوده است. برای شروع دلفین ها در شرایط سختی آمیزش میکنند. دو جنس باید مدام بر خلاف جریان های اقیانوسی به هم برسند و اب شور دریا نیز که برای اسپرم دلفین کشنده است باید از رحم دور نگه داشته شود.

خم و پیچ دار بودن مسیر واژنی دلفین،خوک دریایی و نهنگ که باعث می شود اسپرم مسیر پیچیده تری را پشت سر بگذارد به دو چندان شدن مشکلات آمیزش اضافه میکند.
اسکن هایی که “ارباخ” از این دلفین بدست آورد نشان میداد که مسیر رحمی دلفین بر اثر فرگشت پیچیده شده تا لقاح کمی مشکل تر انجام شود و در نتیجه بهترین اسپرم نر بتواند خود را به تخمک برساند.

چرا دلفین باید بخواهد که لقاح را سخت کند؟ چون متقاضیان زیادی برای لقاح وجود دارند و آمیزش نیز عملی وقت گیر و انرژی بر است. در اوج باروری خود، یک آبزی مانند دلفین ۱۵ بار عمل آمیزش را انجام می دهد و حاملگی آن ها ۱۱ ماه طول میکشد و دو سال نیز باید از بچه های تازه متولد شده نیز نگه داری کنند.

وقتی که تولید مثل این مقدار دردسر ساز باشد ماده باید مطئن شود که با هر بار آمیزش سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد. پس از نگاه یک ماده کنترل پدر بچه ی خود موضوع مهمی است.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Mm گفت:

    چند سانته معلوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *