شبکه ای از تونل های دوران نوسنگی کشف شد.

بزرگراهی از اسکاتلند به ترکیه
شبکه ای از تونل های دوران نوسنگی کشف شد
جام جم آنلاین: محققان در نهایت شگفتی موفق به کشف شبکه ای از تونل های زیرزمینی از عصر حجر شده اند که از اسکاتلند تا ترکیه در هم بافته شده است.
100850779773

به گزارش مهر، کاوشگران در اعماق صدها بقایای به جا مانده از خانه های دوران نوسنگی موفق به کشف تونل هایی درهم پیچیده شده اند. دوام این تونل ها برای ۱۲ هزار سال نشان می دهد شبکه اصلی تونل ها از وسعت غیر قابل توصیفی برخوردار بوده است.

«هاینریش کوش» باستان شناس آلمانی می گوید بقایای این تونل ها در زیر بقایای به جا مانده از صدها خانه نوسنگی در سرتاسر اروپا کشف شده است.

وی در کتاب «اسرار دروازه های زیرزمینی به سوی جهانی دیرین» می گوید این واقعیت که بسیاری از این تونل ها پس از گذشت ۱۲ هزار سال هنوز پابرجا باقی مانده اند نشان می دهد شبکه اصلی آنها باید بسیار عظیم بوده باشد.

به گفته وی، تنها در باواریا در آلمان در حدود ۷۰۰ متر از این تونل زیرزمینی کشف شده و در «استیریا» در اطریش نیز ۳۵۰ متر یافته شده است. در سرتاسر اروپا هزاران متر از این تونل های مخفی کشف شده اند، تونل هایی که از شمال اسکاتلند تا مناطق مدیترانه ای کشیده شده اند.

وسعت بیشتر این تونل ها بیشتر از ۷۰ سانتیمتر نیست، به این شکل تنها یک انسان به تنهایی و بدون هیچ ابزار و وسیله اضافی می تواند درون آن بخزد. این تونل ها در برخی از مناطق وسیعتر شده و در آنها جایی برای نشستن، مخازن انبار و یا اتاقهایی تعبیه شده است. تمامی این تونل ها به یکدیگر متصل نیستند اما در کنار یکدیگر شبکه زیرزمینی بسیار بزرگی را به وجود آورده اند.

برخی از متخصصان بر این باورند این تونلها محلی برای فرار انسان ها از چنگال شکارچیان بوده اند، اما برخی دیگر این تونل ها را به بزرگراه های امروزی تشبیه کرده اند تا انسان های دوران نوسنگی بتوانند در نهایت امنیت و ایمن از نوسانات آب و هوایی به نقاط مختلف سفر کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *