صحبتهای فضانورد قدیمی در مورد رویت بشقاب پرنده در ماه

باز آلدرین- حتی چهل و پنج سال بعد ازوقتی که بعنوان دومین فضانورد دنیا روی خاک ماه گام نهاد, هنوز هم جزییاتی از خاطراتش از عملیات آپولو یازده دارد.
فضانورد سابق که این ماه در آستانه ی ۴۵ مین ساگرد فرود بر روی ماه در سایت- ردیت- در روز سه شنبه مصاحبه ای بی پرده داشت . به بحث و گفتگو در مورد این ماموریت ,و مواجه اش با بشقاب پرنده سخن گفت !

BEVERLY HILLS, CA - JUNE 10: Astronaut Buzz Aldrin attends a gala to celebrate Etihad Airways' world-class, non-stop service between Los Angeles and Abu Dhabi at the iconic Beverly House on June 10, 2014 in Beverly Hills, California. (Photo by Jerod Harris/Getty Images for Etihad Airways)

آلدرین در مورد زمانی که بشقاب پرنده را در خارج از کپسول آپولو۱۱ دبد نوشته است:
در مسیر حرکت آپولو ۱۱ به سمت ماه در خارج از پنجره نوری را دیدم که در کنار ما در حال حرکت بود , می شد دلایل زیادی برای این نور پیدا کرد تا بتواند این نور را توجیه کند , می توانست فضاپیمای یک کشور دیگر باشد یا حتی دنیای دیگر! , یا راکت فضاپیمای خودمان باشد که از ما جدا شده است و یا چهار تا پانلی که موقع جدا شدن کاوشگر از موشک کنده شده بودند و ما رخ به رخ با دو فضاپیما بودیم.پس در مجاورت نزدیک ما چهار پانل در حرکت بودند !و من احساس می کنم کاملا متقاعد شده بودم که به بازتاب نورخورشید از یکی از آن پانلها داشتم نگاه می کردم . اما کدام یک؟ نمی دانم , بصورت فنی , این به «ناشناخته «تعریف می شود.
آلدرین اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یک برنامه علمی مواجه اش با اشیا, ناشناخته را تعریف کرد . در آن زمان , محققان بشقاب پرنده ازینکه آلدرین این اطلاعات را زودتر برملا نکرده از وی ناراحت بودند
آلدرین در ردیت ابراز امیدواری کرد که بشر در آینده ای نزدیک به مریخ سفر خواهد نمود.
«شک و تردید بسیار بسیار کمی در ذهنم دارم که …دستیابی به یاد ماندی بعدی بشر , اولین فرود یک زمینی , یک نوع بشر بر روی سطح سیاره قرمز مریخ توسط یک گروه بین المللی خواهد بود».
آلدرین اضافه کرد که : » مجموعه ای از بهترین نفرات را برای یک سکونت دایمی بر روی ماه جمع کرد, و اینکار بایستی هرچه سریعتر پیش از شرکتهای خصوصی با نگاه توریسم فضایی مانند پروژه آلون ماسک صورت گیرد.»
بعنوان آخرین سوال از وی پرسیدند که آیا ناسا بایستی مجددا فضانورد به ماه بفرستد؟
آلدرین پاسخ می دهد ,احتمالا این بهترین استفاده از منابع نیست , در عوض ایالات متحده بایستی تمرکزش را به روی فضا و ساخت تاسیسات و آزمایشگاه به روی مریخ  نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *