صداهای عجیب زمین و آسمان

.

از تابستان سال ۲۰۱۱ تاکنون در سراسر دنیا من جمله، آمریکا، کانادا، کالیفورنیا، روسیه، چک، منچستر، فیلیپین، اسکاتلند، فرانسه، آلمان، سوئیس، مکزیک، شیلی و غیره، گزارش های بسیاری دریافت شده است مبنی بر اینکه صداهای عجیبی از آسمان یا زمین شنیده می شود. به گفته ی گزارشگران این صداها شبیه صدای همهمه، هووم یا غرش های ضعیف، و گاهی شبیه ناله، کوبش و حتی آهنگین می باشند.

ویدئوهای بسیاری از این صداها در یوتیوب پخش شده، در مواردی نیز معلوم شد که ویدئوی منتشر شده غیرواقعی بوده و یا کپی شده از روی صداهای ضبط شده ی قبلی است. یکی از مشکلات بررسی این صداهای ضبط شده همین مسئله می باشد، در حالیکه ممکن است ویدئوهای حقیقی از آنها وجود داشته باشد، نمی توان اطمینان حاصل کرد که چند درصد آنها غیرواقعی هستند.

اگر تنها یک مورد حقیقی وجود داشته باشد نه در سطح جهانی، قابل توضیح است. همانند اتفاقی که برای ایالات متحده افتاد و این اتفاقات اخیر را نگران کننده تر می سازد، اطلاعات ثبت شده ای وجود دارد که چند ماه پیش از زلزله ی بسیار بزرگ نیومادرید در مسیر گسل نیومادرید در سال ۱۸۱۲، ساکنان منطقه صداهایی شبیه توپخانه را گزارش دادند. همینطور پیش از زلزله های مهیبی که آغازگر سونامی ویران کننده ی فیلیپین بودند، گزارشاتی از این قبیل داده شد.

در مورد عامل ایجادکننده ی این صداها شایعات و حرف های زیادی زده شده و فرضیاتی مطرح شده است، از جمله :

–  زمین به خودی خود و به طور طبیعی یک صدای مدام هووم ایجاد می کند (که معمولاً پایین تر از آستانه ی شنوایی انسان است)

– صداها و لرزش های ناشی از فعالیت های صنعتی کارخانه ها و ماشین آلات سنگین. فرودگاه ها، رادیو و خطوط فشار قوی.

– تولید انرژی سبز توسط توربین های بادی باعث ایجاد صدای غرش، فیش یا ناله مانند می شود که تا کیلومترها در زمین و هوا منتشر می شود.

– این صداها در اثر برخورد امواج اقیانوسی به سنگ بسترهای قاره ای ایجاد می شوند و لرزش و ارتعاش ناشی از آنها در سراسر دنیا پخش می شود.

– عده ای نیز معتقدند که این صداها یک حقه است جهت ایجاد تصویری از پایان دنیا که افرادی با استناد به تقویم مایاها برای سال ۲۰۱۲ پیش بینی کرده اند.

– تکنولوژی هارپ (HAARP)، فعالیت یوفوها (UFO)، کنترل ذهن، انتقال سیاره زمین به فرکانس بالاتر و …

توضیح ناسا برای این صداها این است که وقتی شهاب سنگ ها وارد جو زمین می شوند، گاهی با سرعتی فراتر از سرعت صوت حرکت می کنند و صدایی تولید می کنند که به صدای شکستن دیوار صوتی معروف است. دنبال کردن مداوم مسیر شهاب سنگ ها در مسیری که در جو زمین متلاشی می شوند غیرممکن است. این صداها ممکن است به سادگی ناشی از نزدیک شدن این شهاب سنگ ها به سیاره ی ما باشند.

پروفسور Elchin Khalilov دانشمند ژئوفیزیک، در باب عامل ایجادکننده ی این صداها می گوید : ما این صداهای ضبط شده را مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم که خطوط بسامد بیشتر آنها در محدوده ی صداهای پایین تر از شنوایی انسان قرار دارند. آنچه انسان می شنود تنها بخش بسیار کوچکی از قدرت واقعی این صداهاست. این صداها در فرکانس پایین بین ۲۰ و ۱۰۰ هرتز قرار دارند که با امواج فرامادون صوت ۰٫۱ تا ۱۵ هرتز متغیر شده اند. در ژئوفیزیک، این صداها را امواج آکوستیک-گرانشی می نامند که در لایه های بالایی آتمسفر به ویژه در مرز یونوسفر شکل می گیرند.

عوامل بسیار زیادی می توانند باعث ایجاد این صداها شوند، زلزله، فوران آتشفشان، تندباد، طوفان، سونامی و غیره. با این حال، وسعت شیوع این صداها هم از نظر مکان و هم از نظر قدرت آنها، بسیار فراتر از آن است که ناشی از پدیده های ذکرشده باشد.

به عقیده ما، منبع امواج آکوستیک-گرانشی به این قدرتمندی و عظمت باید جریان های انرژی بسیار وسیعی باشد. این جریانات شامل فوران های قدرتمند خورشیدی و جریان های انرژی عظیم ناشی از آنهاست که به سطح زمین هجوم می آورند و باعث ناپایداری میدان مغناطیسی زمین، یونوسفر و آتمسفر بالایی می شوند. بنابراین، تأثیرات شراره های قدرتمند خورشید و امواج تکانشی در بادهای خورشیدی، جریانات ذره ای و انفجارهای پرتوهای الکترومغناطیسی، عمده ترین عوامل ایجاد امواج آکوستیک-گرانشی به دنبال افزایش فعالیت های خورشیدی هستند.

فعالیت خورشیدی از اوایل ۲۰۱۱ شروع به افزایش شدیدی کرده است که بسیار بالاتر از پیش بینی های صورت گرفته توسط مراکز مهم علمی طی سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بوده است. اگر میزان افزایش فعالیت خورشیدی بدین صورت ادامه پیدا کند، دامنه ی گسترش آن تا پایان سال ۲۰۱۲ بسیار بالاتر از دامنه ی ۲۳ اُمین چرخه ی خورشیدی خواهد بود و طی سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۴  فعالیت خورشیدی به اوج دامنه ی خود خواهد رسید که طبق پیشبینی ما ۱٫۵ تا ۱٫۷ برابر بالاتر از دامنه ی ۲۳ اُمین چرخه ی آن می باشد.

یک علت احتمالی دیگر برای این صداها می تواند هسته ی زمین باشد. حقیقت این است که شتاب رانش زمین در قطب مغناطیسی شمال که طی سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳، ۵ برابر شد و امروزه نیز در همان سطح است، بیانگر افزایش شدت و قدرت جریان انرژی هسته ی زمین می باشد، چون میدان مغناطیسی زمین را جریانات داخلی و بیرونی هسته شکل می دهند. در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۱ مراکز ژئوفیزیک ATROPATENA، علاوه بر دریافت نوسانات سه بعدی میدان جاذبه ی زمین، همزمان یک تکانه ی گرانشی قدرتمند را نیز ثبت کردند. این مراکز در استانبول، کیو، باکو، اسلام آباد و یوگیاکارتا قرار دارند و فاصله ی اولین و آخرین مرکز در حدود ۱۰۰۰۰ کیلومتر است. همچین پدیده ای تنها در صورتی امکانپذیر است که منبع آن در سطح هسته ی زمین باشد. این برون ریزی عظیم انرژی از هسته ی زمین که در پایان سال ۲۰۱۰ رخ داد به نوعی نشانه ی آغاز جابجایی انرژی داخلی زمین به یک مرحله ی فعال جدید بود.

در هر دو مورد، عوامل ذکرشده نشانگر آن هستند که باید انتظار افزایش شدید فعالیت خورشیدی و زمین پویایی این سیاره را داشته باشیم که به شکل افزایش سریع وقوع زلزله های قدرتمند، فوران های آتشفشانی، سونامی و اتفاقات شدید آب و هوایی تا پایان ۲۰۱۲ و نقطه ی اوج آن ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳ پدیدار می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *