ضررهای مانیکور کردن برای سلامت

مانیکور کردن

محققان به زنان و دختران درباره مانیکور کردن هشدار داده‌ و تاکید کرده‌اند برای مانیکور کردن ناخن از موادی استفاده می‎شود که برای سلامتی شدیدا مضر است.

خدمات ناخن برای بانوان بسیار مهم است و معمولا بیشتر خانم‌ها از این که مدام روی ناخن‌هایشان رنگ یا شکل خاصی را داشته باشند استقبال می‌کنند. قیمت مناسب این خدمات هم باعث شده تا روز به روز خانم‌های بیشتری جذب این کار شوند.

تحقیقات نشان داده برای مانیکور از موادی استفاده می‎شود که در آمریکا غیرقانونی اعلام شده است. این ماده «متیل متاکریلیت» نامیده می‎شود که به طور مخفف آن را MMA می‎نامند.

این ماده حاوی سمی است که در ۳۰ ایالت امریکا استفاده از آن منع قانونی دارد اما در بسیاری از مراکز خدمات ناخن امریکا و البته دنیا از آن به طور مخفیانه استفاده می‌شود.

از این ماده برای خدمات ناخن به این دلیل استفاده می‌شود که باعث چسبندگی بهتر لاک‌ها و ماندگاری بیشتر آن می‎شود. همچنین در ناخن‌های مصنوعی مقدار زیادی از آن وجود دارد.

اولین آسیب از طریق این ماده به خود ناخن زده می‎شود اما موارد نگران کننده دیگری درباره استفاده این ماده گزارش شده که شامل مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی و مشکل تنفسی و البته ابتلا به انواع سرطان است.

این ماده بوی تندی دارد و معمولا سالن‌هایی که از آن استفاده می‌کنند بویی می‌دهند که مشتری به وضوح می‎تواند بفهمد که ماده‎ای در آن استفاده می‎شود که در دیگر سالن‎ها خبری از آن نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *