طریقه مصرف بره موم + خواص بره موم برای مردان و زنان

عسل
خواص بره موم برای مردان و زنان

استفاده دارویی از بره موم به قرن‌ها پیش باز‌می گردد. یونانیان، مصریان باستان و … با علم به خواص درمانی این محصول زنبور، این ماده طبیعی را به عنوان نوعی دارو به کار می بردند.

موم بره با دارا بودن خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی طبیعی، موجب تقویت سیستم دفاعی بدن شده و در عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، عفونت های پوستی، گلودرد و دیگر عفونت های دهان و کمک به بهبود زخم های جزئی موثر است. در ادامه این مطلب به طریقه مصرف بره موم برای مردان زنان، طریقه مصرف بره موم برای پوست، پروستات و … می پردازیم.

بره موم چیست و چگونه درست می شود؟

بره موم زنبور عسل ماده‌ای رزینی است که توسط زنبورهای عسل برای مهر و موم کردن و محافظت از سلول‌های کندو، پوشش داخل حفره‌های لانه و ترمیم لانه زنبور عسل تولید می‌شود. بدون بره موم زنبور عسل، شفیره ها ممکن است در برابر ویروس ها و باکتری ها حساس شوند. زنبورهای عسل با برداشت شیره طبیعی از گیاه، بره موم زنبور عسل را با آنزیم ها و موم زنبور عسل ترکیب می کنند.

بره موم زنبور عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی است که آن را به طور طبیعی ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس می کند. رزین بره موم زنبور عسل سرشار از فلاونوئیدها است که برای سیستم دفاعی گیاه ضروری هستند. فلاونوئید اصطلاحی است برای ترکیبات گیاهی که دارای سطوح بالایی از فعالیت آنتی اکسیدانی هستند.

خواص بره موم برای مردان

خواص بره موم برای مردان در تقویت قوای جنسی قابل توجه است. همانطور که می دانید کمبود ویتامین های ضروری در بدن یکی از عللی است که موجب ضعف جنسی می شود. از آنجاییکه بره موم ترکیبی سرشار از انواع ویتامین ها است، برای تقویت قوای جنسی در مردان و حتی زنان مفید تلقی می شود. به علاوه سایر مواد معدنی موجود در بره موم نیز باعث افزایش نشاط جنسی می گردد.

خواص بره موم برای زنان

بره موم ماده ای است طبیعی که دارای طبع گرم است. همین ویژگی گرما بخشی برای رحم مفید و در تقویت آن موثر است. تقویت رحم یکی از اقدامات لازم برای افرادی است که تجربه مکرر سقط را داشته اند. البته مصرف بره موم به این منظور باید تحت نظر اطباء سنتی باشد.

مصرف بره موم همینطور می تواند به از بین بردن فیبروم هایی که اغلب با سرطان اشتباه گرفته شوند نیز مفید باشد.

همچنین مطالعات نشان داده اند که بره موم می تواند عملکرد هورمون تخمدان را تنظیم کند و رشد و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد.

طریقه مصرف بره موم برای رحم

از آنجاییکه بره موم یک ماده ضد التهاب است، می توان به خواص ضد التهابی آن برای رحم امیدوار بود. به علاوه مصرف آن موجب از بین رفتن باکتری ها، میکروب ها و عفونت در این ناحیه است. در واقع بره موم نقش آنتی باکتری و آنتی بیوتیک دارد.

بره موم به صورت خام مصرف نمی شود زیرا دارای طعم شدید است و بخاطر هضم دشوار می تواند مشکلات گوارشی به دنبال داشته باشد. بره موم پودر شده به شکل کپسول توسط اطباء سنتی ارائه می شود که می توان به راحتی مصرف کرد و در معده آزاد می شود.

همچنین می توان آن را به صورت پودر مصرف که برای بهبود طعم آن می توان این پودر را در مقداری آب و عسل ترکیب کرد.

طریقه مصرف بره موم برای کبد چرب

طریقه مصرف بره موم برای کبد چرب با وجود بره موم های فرآوری شده بسیار ساده است. شما می توانید قرص بره موم را تهیه و مصرف کنید.

گزینه دیگر ترکیب بره موم با عسل است که می تواند از طعم بد آن بکاهد. فراموش نکنید مصرف مقطعی یا تنها چند نوبت از بره موم در درمان کبد چرب موثر نیست و تنها در صورت مصرف مداوم نتیجه مورد نظر حاصل می شود.

طریقه مصرف بره موم برای پوست

ثابت شده است که بره موم فواید بالقوه ای برای پوست دارد. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید است و خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. بره موم چین و چروک ها را صاف می کند و خاصیت ضد پیری دارد.

نقش مهمی در اینجا توسط آنتی اکسیدان هایی مانند ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها ایفا می شود که اثر نامطلوب رادیکال های آزاد را بر روی پوست خنثی می کنند. بره موم پوست را روشن و صاف می کند، علائم خستگی را کاهش می دهد و آن را مرطوب می کند. گفته می شود که بره موم در کاهش علائم تبخال موثر است.

طریقه مصرف بره موم برای پوست معمولا با استفاده از کرم ها یا پمادهای تولید شده است که ترکیبی از بره موم روغن آفتابگران یا زیتون است. لازم است پیش از مصرف روی صورت مقداری از آن را روی بازو امتحان کنید تا از حساسیت احتمالی مطلع شوید.

همچنین شما می توانید ترکیب از ۱ سهم عصاره بره موم، با ۲ سهم روغن پایه (آفتابگردان، زیتون یا کنجد) و ۲۰ سهم از هر روغن ماساژ دیگر مخلوط کرده و روی پوست استعمال کنید که موجب تقویت و جوانی پوست می شود.

طریقه مصرف بره موم برای معده

طریقه مصرف بره موم برای معده و مشکلات گوارشی به این ترتیب است که برای ۵ روز، پیش از وعده های غذایی حدود ۲ گرم جویده شود.

طریقه مصرف بره موم برای ریه

آنطور که شواهد تجربی نشان داده است بره موم می تواند به بهبود مشکلات ریوی از جمله سرفه کمک کند. شما می توانید چهار الی پنج قطره مایع بره موم را در نصف فنجان آب گرم ریخته و آن را غرغره کنید. این روش در درمان سرفه بسیار موثر است.

طریقه مصرف بره موم برای بارداری

اطلاعات کمی در مورد اثرات بره موم بر زنان باردار وجود دارد، اما توصیه این است که اگر به گرده گل یا محصولات زنبور عسل حساسیت دارید، احتیاط کنید و از محصولات حاوی بره موم خودداری کنید. همچنین در مواردی که قصد استفاده از محصولات فرآوری شده را دارید، بهتر است محصولات بر پایه آب یا روغن را به جای محصولات مبتنی بر الکل انتخاب کنید تا از آسیب بر جنین محفوظ باشید.

زنان باردار معمولاً ایمنی بدنشان کاهش یافته است و در نتیجه بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند. بره موم نه تنها می تواند یک اثر تسکین دهنده در سیر بیماری داشته باشد، بلکه در صورت مصرف در پاییز و زمستان به طور کلی پیشگیرانه است. دلیل این امر این است که بره موم به دلیل ترکیبات ارزشمند، یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. بنابراین می تواند نیاز به آنتی بیوتیک درمانی برای سرماخوردگی شدید را کاهش دهد.

همچنین بره موم می تواند به یک رژیم غذایی متعادل تر، به ویژه در دوران بارداری کمک کند و مواد حیاتی مهمی را برای بدن تامین کند.

طریقه مصرف بره موم برای پروستات

سرطان پروستات سرطانی است که معمولاً در مردان تشخیص داده می شود. دانشمندان اثرات ضد سرطانی تنتور بره موم را بر روی دو نوع رایج سرطان پروستات در آزمایشگاه بررسی کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که تنتور بره موم به طور قابل توجهی مرگ سلولی را در سلول های سرطانی پروستات بهبود می بخشد و نقش مهم بره موم را در پیشگیری شیمیایی از سرطان پروستات پیشنهاد می کند.

طریقه مصرف بره موم برای پروستات به صورت خوراکی است. به این منظور می توانید کپسول های فرآوری شده را تهیه و در دوره تجویز شده توسط اطباء سنتی مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده موضعی از بره موم برای درمان پروستات موثر نیست.

خواص بره موم برای روده

بره موم سلول های سرطانی روده بزرگ را از بین می برد. دانشمندان بره موم را در برابر سلول های سرطانی روده بزرگ آزمایش کردند. آنها دریافتند که باعث می شود سلول های سرطانی در اثر نکروز بمیرند ، به این معنی که خون رسانی به سلول را قطع می کند و باعث می شود فقط سلول های سرطانی محلی بمیرند و نه سلول های زنده سالم.

خواص بره موم برای کبد

تحقیقات نشان می دهد که محصولات زنبور عسل مانند عسل و بره موم می توانند به تقویت سلامت کبد، حمایت از خود ترمیم و حمایت از کبد کمک کنند زیرا از ما در برابر سموم زیادی که هر روز در معرض آنها قرار می گیریم محافظت می کند.

بره موم زنبور عسل دارای خواص ضدالتهابی برای بهبود سلامتی است که به التیام آسیب کبد و حمایت از سلامت کبد کمک می کند. التهاب مزمن کبد در افرادی که از رژیم غذایی غربی سرشار از قند، چربی و مواد نگهدارنده استفاده می کنند بسیار شایع است. این اثرات در سنین بالاتر حتی بدتر می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در بره موم در کاهش آسیب بافتی و کمک به رشد سلول های جدید در هنگام آسیب نقش دارند.

سخن آخر

در این مطلب به خواص بره موم و طریقه مصرف بره موم اشاره کردیم. شواهد نشان می دهد برخی از طولانی ترین عمرها در جوامعی دیده شده که از فواید سلامتی بره موم و سایر محصولات زنبور عسل را برای نسل ها استفاده کرده اند. چه بسا که کسب علم و مصرف این داروهای طبیعی از داروهای شیمیایی بی نیاز شده و در ارتقاء سلامت بدن قدم برداریم.

منبع:آلامتو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *