“عظیم ترین بررسی آسمان تا الان هیچ گونه اثری از موجودات فرازمینی پیدا نکرده.”

طرحی از فرآیند برافزایش سرد، که در جریان آن ابرهای مولکولی هیدروژن در شرایط ناپایدار گرمایی، بر ابرسیاهچاله مرکزی کهکشان «فرومی‌بارند» / منبع: NRAO/AUI/NSF; D. Berry / SkyWorks; ALMA (ESO/NAOJ/NRAO)

ما را ببخشید اما :
“عظیم ترین بررسی آسمان تا الان هیچ گونه اثری از موجودات فرازمینی پیدا نکرده.”

در هزاران تصویر و اسکنی که از دور ترین ستاره ها بررسی شده است هیچ گونه اثری از سیگنال های نوری که نشان از یک حیات پیشرفته فرازمینی باشد پیدا نشده است.

در مطالعه ای جدید دانشمندان نور ساطع شده از ۵۶۰۰ ستاره در کهکشان را مشاهده و بررسی کردند و هیچ نوع نشانی از وجود حیات بیگانه پیدا نکردند. خاطر نشان شود که ۲۰۰۰تا ازاین ستاره ها دارای سیارات زمین مانند بوده اند. حال یا این فرازمینی ها از سیگنال های لیزر مانند استفاده نمیکنند، یا شاید به کل وجود ندارند.

محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا تحقیق خود را بر پایه ایده ی پروژه SETI (درجستجوی هوش فرازمینی) گذاشته اند که میگوید: اگر در کیهان موجودات فرازمینی پیشرفته وجود داشته باشد احتمالا از انرژی هدایت شده (مانند لیزر) استفاده میکنند.

تکنولوژی که ما خود تازه با آن آشنا شده ایم. متخصصانی مانند استفان هاوکینگ معتقدند که گشتن به دنبال این نوع سیگنال های لیزر در عمق فضا راه خوبی برای یافتن بیگانگان فضایی میباشد.

برای این تحقیق دانشمندان تمام داده های خامی را که از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ از کهکشان خود داشتند مورد بررسی قرار دادند. آن ها الگوریتمی را طراحی کرده اند که بتوانند با آن رد هر گونه اثر لیزر را در این داده ها تشخیص دهند. ولی هیچ اثری پیدا نشد.

آیا باید نا امید شد؟ خیر اینکه ما هیچ اثری از نور لیزر در این مطالعه پیدا نکردیم نشان عدم وجود بیگانگان فرازمینی نیست، بلکه میتواند به معنی این نیز باشد که آن ها از این تکنولوژی برای ارتباط استفاده نمیکنند. چرا ما دنبال سیگنال های رادیویی نبودیم؟ زیرا سیگنال های نوری کمتر از سیگنال های رادیویی در مسافت طولانی تخریب و تحلیل می روند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *