علائم و نشانه های به جا مانده از موجودات بیگانه بر زمین – اسرار قوم مایا

تمدن مایا

تمدن مایا

بناهایی تاریخی …که دقیقاً منطبق بر رویدادهای آسمانی هستند .

تاریخی نگاشته شده بر سنگ…در بزرگداشت حاکمی غیر زمینی و گاهشماری دقیق، از جابجایی های محور زمین .در هر ۲۶٫۰۰۰ سال

آیا حقیقتاً مایاهای امریکای مرکزی بودند که یکی از پیشرفته ترین تمدنهای دوران باستان را بنا نهادند؟

یا آنکه این، کارِ نیاکان هوشمندآنها از مکانی دیگر بوده است؟

جایی خارج از این جهان؟ ،فلز نداشته اند .الکتریسیته هم نداشته اند.

اما اسطوره های پیشرفته ای داشته اند . زبان پیشرفته و فرهنگ مذهبی پیشرفته ای هم داشته اند .

قوم مایا و گاه شمار تاریخی

اینها از نجوم در حدی باور نکردنی و بیش از هر جامعه دیگری در زمانِ خودشان آگاه بوده اند مایاها کاملاً متقاعد شده بودند که زمان ،عنصری تعیین کننده هست چون میدانستند که خدایان بر می گردند.

تمدن مایا

سنگِ قبرِ “لرد پاکال”، سفینه فضایی او بوده

 

لرد پاکال پادشاه قوم مایا

لرد پاکال پادشاه قوم مایا

او یک فضانورده !

میلیونها نفر در سراسر جهان بر این باورند که ما در گذشته با موجوداتی فضایی ملاقات داشته ایم .

اگر این موضوع حقیقی باشد چطور؟

آیا غریبه های باستانی حقیقتاً در شکل دادنِ تاریخمان به ما کمک کرده اند ؟

در اینصورت، آیا آنها طراح موفقیت و انتقال تمدن باستانی مایایی بوده اند ؟

جنوبِ مکزیک

در محاصره جنگل انبوهی “در کوهپایه های کوه “تومبالا ویرانه های شهر باستانی مایایی “پالنکه” واقع شده است پالنکه ، که در اوایل سال ۱۸۰۰ پیش از میلاد به وجود آمد، یکی از مراکز کلیدی جمعیت تمدن باستانی مایاست.

تصویری از شهر پالنکه

تصویری از شهر پالنکه

که نزدیک به ۲۰۰۰ سال حاکم بر منطقه امروزی امریکای مرکزی بوده است .بدون ابزار فلزی، چرخ یا حیوانات باربر مایاها شهری همچون “پالنکه” را در گستره منطقه ای وسیع با یک معماری دقیق بنا کرده اند.

کتیبه های متعددی در دنیای مایاها وجود داره که به چهار شهر در چهار نقطه مختلف اشاره دارند.

پالنکه” در این کتیبه ها، پایتخت غربی” جهانِ مایا محسوب می شده .

شهر جنوبی آن “کوپان” است ، “و شهر شرقی هم “تیکال و شمالی ترین اونها هم “کالاک مول” است تحسین برانگیزترین موضوع درباره این مردم توانایی آنها در ساخت یک تمدن در دلِ جنگل بوده سطح خاکِ جنگل ،لایه بسیار نازکی داره و انجام این کار به وسیله این مردم برای جا دادن جمعیت عظیمی که بیست تا سی برابر جمعیت امروز منطقه بوده بسیار حیرت انگیز هست.

طبق نظر متخصصان، به عنوان یکی از باشکوه ترین و پیچیده ترین تمدنهای جهان باستان دستاوردهای مایاها شامل شمار زیادی از دستاوردهای علمی در زمینه کشاورزی، مهندسی و ستاره شناسی بوده است.

این مردم چیز زیادی نداشتند که ما بتونیم به عنوان نشانه مخصوص پیشرفتشان تلقی کنیم اما آنچه که داشته اند اسطوره های پیشرفته، زبان پیشرفته و فرهنگ مذهبی پیشرفته بوده سایت “پالنکه”، هنوز هم یک سایت وسیع کشف ناشده هست.

گفته شده که فقط ۱۰% از این شهر تا به حال به وسیله باستانشناسان کشف شده سیستم آبرسانی اینجا در “پالنکه” بسیار پیچیده هست و مایاها در واقع قادر به تولید فشار آب به وسیله حفر کانال آب از رودخانه اصلی بوده اند.

همه شهرهای مایایی دارای میدانهای توپ بازی بوده که در آنها یک نوع بازی آیینی انجام می شده و بازیکنها باید یک توپ را از یک سوراخ سنگی یا چوبی رد می کردند .

اینطور به نظر می رسه که این یک تمثیلی از همراستایی با خورشید بوده وقتی به فرهنگهای مختلف دنیا توجه می کنید اعم از بابلیهای باستان یا مصریان باستان و یا مایاها ، امروز ما می دونیم که پیشرفته ترین اونها همان مایاها بوده اند.

طبق گفته مورخین در قرن نهم ، شهرهای بزرگ مایاها، متروکه شد و مایاها، مفقود شدند .

اما چرا؟

بسیاری هستند که ناپدید شدن مایاها را به جنگ، یا زیاد شدن جمعیت و خشکسالی نسبت می دهند اما آیا ممکن است که مایاها نشانه هایی را از خود به جا گذاشته باشند که مبین آن باشد .

که منشا و سرنوشت آنها توسط نیروهایی غیر زمینی طرح ریزی شده ؟

سال۱۹۵۲ باستانشناسی به نام “البرتو لوهیرل” هرم آرامگاه شاه پاکال” را یافت که” از ۶۱۵ تا ۶۸۳ پیش از میلاد حاکم شهر مایایی “پالنکه” بوده است ،”در طول هفتاد سال سلطنت “پاکال او “پالنکه” را تغییر داد با ایجاد کتیبه ها و بناهای باشکوه تمدن باستانی مایاها شهر “پالنکه” مورد غارت حاکم “کالاک مول” واقع شده بود.

و این موضوع واقعاً یک تراژدی برای شهر محسوب می شد و همین امر، یک موقعیتی را برای “حناب پاکال” ایجاد کرده تا در دوران جوانی به پادشاهی برسه و بعد این شهر را که کاملاً ویران شده بود چنان رونق بده که به یکی از مهمترین شهرهای آخرین دوره کلاسیک تبدیل بشه این معبد معروف کتیبه هاست که پشت سر من قرار گرفته و شاید مشهورترین هرم در دنیای مایاها محسوب بشه .

سال ۱۹۴۸ بود که باستانشناس مکزیکی- فرانسوی البرتو لوئیلر” جستجوی خودش را” در بالای معبد کتیبه شروع کرد .چیزی که پیدا کرد،همان پله های مشهوریست که به عمق هرم راه دارند اما این پله ها کاملاً با سنگ و خاک پر شده بود.

چهار سال طول کشید تا به تدریج و قدم به قدم راه ورود به عمق هرم باز شد “و بالاخره او به آرامگاه “لرد پاکال و سنگ قبر عظیمش و ورودی هرمی که به دورش ساخته شده بود، دست پیدا کرد .

بارزترین اثر باستانی مایایی “یعنی سنگ قبر “شاه پاکال بحثهای بسیاری را برانگیخت .

جامعه متخصصین معتقدند که این اثر شاه پاکال” را” در سفر به دنیای فرودینِ زیر زمین نشان می دهد “اما نظریه پردازان فضانوردان باستانی معتقدند که “شاه در اتاق فرمان یک فضاپیما نشسته و او را “فضانورد پالنکه” لقب داده اند

 

به نظر می رسه که داره به فضا میره او یک فضانورده که در حالِ کنترل فضاپیمای خودش و رفتن به فضاست ما مدتهاست که مدعی هستیم این تصویر در اینجا شاه پاکال” را در حالت نشسته ،در نوعی” …سفینه فضایی نشان می ده

چون زاویه نشستنش مثل فضانوردان امروزی در زمان پرواز هست .فضانوردان امروزی در زمان پرواز هست.

درست در اینجا، در حال دستکاری کنترلهایی هست یک جور ماسک تنفسی و یا نوعی تلسکوپ روی صورتش داره پاهاش روی یک پدال قرار گرفته و این پایین چیزی هست که مثل اگزوز و شعله های پشت اون به نظر میرسه .

“در سال ۲۰۱۱،حکاکی عجیب سنگ قبر “لرد پاکال به یک مجسمه سه بعدی تبدیل شد “به دست مجسمه سازی به نام ،”پائول فرنسیس

من وقتی دیدمش، فوراً گفتم : این یک مردیست که در کپسول فضایی نشسته از نظر من هیچ احتیاجی به تفسیر نداره هیچ نیازی به تحقیق نداشتم خودش همه چیز رو نشون می داد.

از سالهایی بسیار بسیار دور حکاکی شده من فکر می کنم که این واقعاً خارق العاده هست چون قطعاً یکی از قطعه های بلامنازع در نظریه فضانوردان باستانیست .

و دیدن “پاکال” در فرم یک مجسمه سه بعدی برای من یک آرزوی تحقق یافته محسوب میشه مدتهای درازیست که ما گفته ایم آنچه که روی سنگ قبر “پاکال” هست .سمبلیک نیست

این همان چیزی بوده که یک هنرمند خودش دیده، و یا اینکه بهش گفته شده و او هم سعی کرده همان تصویر رو بر روی این سنگ قبر تصویر کنه من واقعاً از این سفینه خوشم آمده

مجسمه

مجسمه باستانی

مجسمه عجیب ایا وجود این مجسمه می تواند نشانه ایی از رفتن انسان به فضا باشد.

پاکال


“این قسمت هم جالبه که در انتهای سنگ “پالنکه …چیزی مثل شعله دیده می شه درست مثل …شعله آتش هست .

مایا

پاکال

.دقیقاً من ناچار بودم یک کمی دستکاریش کنم …اینجا به جای شعله، موتور را جایگزین کردم …خوب بله البته .اما این همون ساختار رو پشتیبانی می کنه من از این جزییاتی که شما .زیر پای راستش تعبیه کرده اید هم خوشم میاد اینجا که نشان می ده پای او روی یک پدال قرار گرفته .

و این دقیقاً همون چیزی هست که ما .در سنگ قبر “پالنکه” هم می تونیم ببینیم .

هرم غول‌پیکر «چیچن ایتزا» متعلق به امپراتوری مایا

دستهاش هم در حال دستکاری کنترلهایی هستند و دستگاه تنفسی در اینجا دیده میشه که روی بینیش دیده می شه دستگاه تنفس در واقع بخش بسیار مشخصی هست که بهش “حیات دهنده” میگن روح از درون این دستگاه منتقل میشه و حیات دهنده از نظر من ، میتونه…هوا باشه منظورم اینه که خوب البته ما هوا تنفس می کنیم این یک شخصیست که به این ماسک احتیاج داره تا زنده بمونه چون کجاست؟ در فضا

“آیا حکاکی روی سنگ قبر “شاه پاکال می تواند تاییدی بر همدستی بین حاکم مایاها و نیروهای فرازمینی باشد؟ …همانگونه که نظریه پردازان فضانوردان باستانی هم به آن معتقدند؟

شاید بتوان شواهد بیشتری را در قلمکاریهای امریکای میانه یافت “کاخِ “پالنکه در اواخر قرن هجدهم و به دست مهاجمین اسپانیایی کشف شد این مجموعه سلطنتی، بزرگترین و پیچیده ترین مجموعه در کل این شهر باستانیست محققین معتقدند که برج چهار طبقه وسط کاخ به این منظور ساخته شده تا شاهان و کاهنانِ مایا قادر به رصد حرکات خورشید و ستارگان در آسمان باشند.

اینجا کاخ اصلی در “پالنکه” هست .

و یکی از دیدنیهای غیر معمول آن، برج عظیمش برای رصد ستاره هاست ،در این مجموعه کاخ شکلی وجود داره “T” پنجره های غیرِ معمول که قرنهاست باعث حیرت باستانشناسان بوده گفته شده که شاید به معنای خدای باد باشه .

،شکل “T” اما امکان داره که این پنجره های اشاره به آسمان داشته باشند این چه بوده که حاکمان “پالنکه” به دنبالش می گشتند؟

“بُرج کاخ “پالنکه تنها یکی از رصدخانه های ساخته شده در قلمرو باستانی مایاهاست سیستم کاربردی نجوم این مردم رصد کردن بوده بنابراین طراحی و ساخت اینهمه بنا در ایجاد خطوط دیده بانی برای خلق یک موقیعتی برای مشاهده و دیدن رخدادهای مهم فضا بوده ما می بینیم که این معبدها با زمانهای معینی از سال ، همخوانی دارند اعتدالها و انقلابهای فصول مهمترین زمانهای سال هستند و ما به هر طرف که نگاه می کنیم.

رصدخانه مایاها

رصدخانه

رصدخانه مایاها

می بینیم که چطور دانش ستاره شناسی در ساخت این بناها .به کار رفته میدانها، بهترین مکان برای گردهمایی مردم بوده تا اهداهای خودشون رو در زمانهای معینی در سال پرداخت کنند …اینها مکانهایی بودند که از دوران بسیار دور صدها و صدها سال پیش به منظور مشاهدات به خصوصی بنا شده اند .

اما مایاها در آسمان به دنبال چه چیزی و یا چه کسی می گشتند؟ بر اساس گفته نظریه پردازان فضانوردان باستانی پاسخ آن را می توان حک شده در سنگها یافت “در “کریگوا” واقع در “گواتمالا یک پارک آثار باستانی وجود داره اینها هیئتهای عظیمی هستند که در اشکال متفاوتی تراشیده شده اند بعضی شبیه کروکدیل هستند و بعضی هم شبیه لاکپشت در عین حال ،این حکاکیها طبیعتی تکنولوژیک دارند در حقیقت یک تخته سنگ در اینجا وجود داره که ما می توانیم مردی رو در اون ببینیم که در درون یک اطاقک خلبانی نشسته آیا ممکنه که این هیچ چیزی به جز تعبیر وضعیتی که این مردم قادر به درکش نبودند بوده باشه؟ چون دیدگاه تکنولوژیک اونها کمتر از حدی بوده که ما امروز داریم؟

“امروز در ایالت مکزیکی “تاباسکو در نزدیکی خلیج مکزیک ویرانه های مرکزی تشریفاتی موسوم به “لاونتا” واقع شده است .

مایا

لاونتا

در اینجا و در سال ۱۸۶۲ کاشفان نفت، چهار سر بزرگ سنگی را در منطقه “اولمک” امریکای میانه کشف کردند .

از آن زمان تا به امروز باستانشناسان ۱۳ تندیس مشابه دیگر را از خاک بیرون کشیده اند که در حدود ۸۵۰ پیش از میلاد تراشیده شده متخصصان بر این باورند که این سرهای عظیم …توصیف کننده “اولمکها” ست تمدنی باستانی که بسیاری معتقدند نیاکان مایاها بوده اند “یکی از برجسته ترین وجوه هنر و تاریخ “اولمکها همین تندیسهای بزرگ سنگیست.

و یکی از فرضیه های قابل توضیح برای مجسمه ها این هست که اینها در واقع تصویر چهره حکام مهمی مثل شاهان و شامنها(جادوگران) و افراد مهم جامعه بوده اند اما نظریه پردازان فضانوردان باستانی مدعیند که این مجسمه های سنگی اسرار آمیز اثباتی بر دخالت فرازمینی ها در گذشته ای دور هستند .

غریبه هایی بوده اند که به تصویر کشیده شده اند به دلیل داشتن چهره هایی غیرِ معمول؟ این مجسمه ها اغلب کلاهخودهای عجیبی دارند و به نظر هم خارجی می رسند .

به نظر می رسه که اهل افریقا یا خاور میانه یا مناطقی از این دست باشند حالا اینها اینجا در امریکای مرکزی چه می کنند؟ شما با یک ترکیبی از گروههای مختلف نژادی روبرو هستید آیا اینها با خدایان آسمانی آمده اند؟ .شاید آنها هم “ای-تی”های خارجی بوده اند یک مجسمه هست که ما می تونیم به خوبی در اون یک “اولمک” رو ببینیم که یک جور لباس پرواز به تن داره برای من ، این نشان دهنده هیچ چیزی به جز یک کسی که از افریقا به امریکای مرکزی آمده و لباس پرواز و یک نوع وسیله پرواز داشته، به نظر نمیرسه .

لباس پرواز همانند این در بین مجسمه های به جا مانده همانند لباس پرواز است.
پاهاش رو می بینید که در یک لباس فضایی امروزی پوشیده شده یک نوع کپسول نجات هم روی سینه اش می بینید شش تا بال داره و سرش به وضوح با کلاه ایمنی فضانوردان امروزی پوشیده شده بنابراین از نظر من، این چیزی نیست مگر تصویر فیزیکی یک برخورد فرازمینی در صدها و…بله ، حتی هزارها سال پیش شواهد قابل ملاحظه ای در رابطه با مایاها و اولمکها با فرازمینی ها وجود داره در “لاونتا” می بینید که بسیاری از اولمکها ماسکهای عجیبی داشته اند .

در “تیکال” هم شبه ماسکهایی با دستگاههای تنفس دارند یک موجودات پرنده ای هم بوده اند که بر فراز مواضع معینی مثل دنیای مایاها در پرواز بوده اند اینها انسانهای پرنده هستند کسانی که می تونستند پرواز کنند.

اما آیا این مجسمه های سنگی حقیقتاً می توانند اثباتی باشند بر اینکه مایاها تماس اولیه ای با مسافران فضا داشته اند؟ همانطور که نظریه پردازان فضانوردان باستانی هم به آن معتقدند؟ ،و آیا ممکن است که شواهد بیشتر حقیقت تکان دهنده ای را آشکار کند از اینکه ،برخی از حاکمان مایایی خود ،منشائی غیر زمینی داشته اند؟ امریکای مرکزی اینجا در غرب هندوراس ویرانه های تحسین برانگیز شهر باستانی مایایی “کوپان” واقع شده است “و از آنجا که معابد و بناهای “کوپان ،در ردیف مهمترین سایتهای مایایی قرار گرفته اند .

محققین به دنبال توضیحی برای دستاوردهای خارق العاده مایاها هستند که در ساختار ۷۲ پله موسوم به پله های هیروگلیفی” به کار رفته است” “پله های هیروگلیفی در “کوپان ،در اوایل سال ۷۰۰ پس از میلاد ساخته شده .”و به منظور ثبت تاریخ آن زمان “کوپان بنابراین به عنوان بنای عام برای بزرگداشت .و موفقیت تمامی شاهان طراحی شده از “یاکس کوک مو” گرفته تا سیزدهمین آنها که اینجا را بنا کرده کنده شده در ۱۲۰۰ سنگ و در قالب یک بنای عظیم ،”سمبلهای باستانی مایا معروف به “گلیف ،چیزی را به وجود آورده اند که بیشتر باستانشناسان معتقدند یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین سیستمهای نوشتاریست .

اما برای قرنها، این لو حه های یافته شده در امریکای مرکزی .قابل ترجمه شدن نبودند ،سپس در سال ۱۸۸۰، کتابدار آلمانی و زبانشناس .ارنست فورتسمن” کُد آن را شکست” ،”ارنست فورستمن” کتابداری بود در “درسدن” ،او در میز خودش یکی از چهار کتب مایاها نسخه خطی درسدن” را نگهداری می کرد”.

ادامه دارد…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *