علت تغییر رنگ و خرابی تصویر دوربین مداربسته چیست

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

هرگاه حادثه و یا سرقتی رخ بدهد، تصاویر دوربین مداربسته می توانند به پیدا کردن علت آن و یا شناسایی مجرم کمک کنند. به همین دلیل کیفیت تصاویر دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخورداند. کاربران دوربین های مداربسته باید بتوانند در صورت لزوم جزییات تصویر را مشاهده و بررسی کنند. رزولوشن تصویر و رنگ بندی آن از جمله فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. با این حال گاهی ممکن است دوربین مداربسته با تغییر رنگ و خرابی تصویر مواجه شود. در اکثر موارد این مشکل حل می شود و کاربر می تواند تصاویر باکیفیتی را از دوربین مدار بسته دریافت کند. اما چگونه می توان علت تغییر رنگ و خرابی تصویر دوربین مداربسته را پیدا کرد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، از شما دعوت می کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید:

علت اختلال در تصاویر دوربین مداربسته

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که تصاویر دوربین مداربسته با مشکل پرش مواجه شوند. اما علت اختلال در تصاویر دوربین مداربسته چیست؟ معمولا نوسان برق در دوربین مداربسته و یا کابل کشی و منبع تغدیه نامناسب می تواند سبب پرش تصویر دوربین مداربسته بشود. گاهی نیز شرایط نوری نامناسب می تواند این اختلال را به وجود بیاورد. بهتر است از قرار دادن اجسامی که باعث انعکاس نور در لنز دوربین مداربسته یا ایجاد هاله نور می شوند جلوگیری کنید.

علت کار نکردن دوربین مدار بسته

گاهی اوقات ممکن است دوربین مداربسته به دلایل مختلفی کار نکند. برای پیدا کردن علت کار نکردن دوربین مدار بسته بهتر است به سراغ اتصالات دوربین مداربسته بروید. گاهی اوقات خرابی منبع تغذیه و یا کابل کشی باعث می شود که برق کافی به دوربین نرسد و از کار بی افتد.  گره خوردن و پوسیدگی کابل ها هم می تواند دلیل دیگری برای از کار افتادن بی دوربین مداربسته باشد. پس از بررسی این موارد برای حل مشکل ip هر دوربین را چک کنید که به صورت اختصاصی وارد شده و با یکدیگر تداخل نداشته باشند. مطمئن شوید که دوربین مداربسته توسط افراد غریبه و یا ناشی دستکاری نشده است. اگر هیچ کدام از راهکارهای ذکر شده مشکل کار نکردن دوربین مداربسته را حل نکرد ممکن است دوربین سوخته باشد. نوسانات برق می تواند باعث سوختگی و از کار افتادن سیستم نظارتی شود.

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

اگر رنگ تصویر دوربین مداربسته شما تغییر کرده نگران نباشید؛ به شما کمک می کنیم تا با پیدا کردن علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته مشکل را حل کنید. گاهی ممکن است رنگ تصویر دوربین نظارتی قرمز بشود. این اتفاق ممکن است در اثر پوسیدگی، اتصالی و یا شل شدن کابل ها رخ بدهد. گاهی نیز ممکن است فیلتر ICR دوربین مداربسته خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. مشکل دیگری که ممکن است علت تغییر رنگ و خرابی تصویر دوربین مداربسته باشد، صدمه به برد دستگاه DVR/NVR است. بهتر است از سالم بودن برد دستگاه ذخیره ساز نیز مطمئن شوید. با توجه به اهمیت کابل ها، درصورت حل نشدن مشکل خرابی تصویر، به سراغ کابل VGA بروید و در صورت نیاز آن را هم تعویض کنید.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

علت سیاه سفید شدن دوربین مدار بسته

در اولین قدم برای پیدا کردن علت سیاه سفید شدن دوربین مدار بسته به سراغ سنسور مادون قرمز بروید. با فعال شدن این سنسور هنگامی که نور کافی وجود دارد، تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند. خرابی منبع تغذیه و کابل کشی نیز می تواند باعث شود که اتصال دوربین به درستی برقرار نشود و در نتیجه تصاویر به صورت و سیاه و سفید دریافت شوند. گاهی اوقات نیز زاویه دید دوربین مداربسته باعث بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته می شود. با تنظیم زاویه دید می توانید این مشکل را حل کنید. روش دیگر برای پیدا کردن علت تغییر رنگ و خرابی تصویر دوربین مداربسته تابش شدید نور به صورت مستیقم به لنز دوربین مداربسته است. بهتر است محل نصب دوربین مدار بسته را به گونه ای انتخاب کنید که در مقابل منبع نور قوی قرار نگیرد.

علت خاموش شدن دوربین مداربسته

برای پیدا کردن علت خاموش شدن دوربین مداربسته، ساده ترین راه این است که مطمئن شوید دوربین نسوخته است. در مرحله بعد به سراغ اتصالات و منبع تذیه بروید. اتصال سیم ها را بررسی کنید. گاهی ممکن است دوربین مداربسته به دلیل خرابی و پوسیدگی کابل ها خاموش وشد و از کار بی افتد. گاهی نیز سیم ها سالم هستند اما به درستی اتصال آن ها برقرار نشده است. این مشکل سبب می شود میزان برق مورد نیز دوربینمداربسته تامین نشود. نوسانات برق که در اثر رعد و برق و یا موارد دیگر ایجاد می شود می تواند باعث آسیب به پورت های دوربین مداربسته و خاموش شدن آن بشود. همچنین دستکاری دوربین مداربسته توسط افراد ناشی و یا ضربه خوردن آن نیز می تواند از جمله دلایل خاموش شدن دوربین مداربسته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *