عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش سوم

حقایقی درباره مریخ

ناسا به مناسبت چهارمین سالگرد تولد کاوشگر کیوریسیتی (Curiosity) بازی کامپیوتری رایگانی را با نام Mars Rover روانه بازار کرده که در آن کاربران می‌توانند مانند کاوشگر کیوریسیتی روی سطح مریخ حرکت کنند.

این بازی هم به‌شدت بازیگران را به خود معتاد می‌کند و هم نشان می‌دهد که دومین کاوشگری که قرار است در سال ۲۰۲۰ به مریخ برود، چگونه زیر سطح این سیاره را در جست‌وجوی آب اسکن می‌کند.

برای تولید این بازی، ناسا به‌سراغ کمپانی GAMEE رفته تا با کمک آن، نسخه‌های رایگان برای کامپیوترهای خانگی و سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی کند.

در این بازی کاربر در نقش کاوشگر است و در سیاره مریخ منظره‌های مختلف آن را کشف می‌کند، نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌کند و از شیب‌های تند و مناطق سخت عبور می‌کند. گرچه ظاهر دوبعدی این بازی آسان و ساده به نظر می‌رسد اما آن‌قدرها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد این بازی ساده نیست.

کاوشگر کیوریسیتی در حال حاضر در صخره‌ای به نام ماریمبا در مریخ به‌منظور جمع‌آوری نمونه‌های پودری به سر می‌برد. این کار در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما برای این‌که این کاوشگر به این سایت برسد، ماه‌ها با سرعت ۵ سانتی‌متر در ثانیه به سمت این صخره حرکت کرده است.
منبع: Vidoal.com


حقایقی درباره مریخ

نمای خیالی زیبایی از فضانوردانی که مشغول کاوش در بزرگترین کانیون مریخ “والس مرینس” هستند،ناسا امیدوار است تا ۲۰۳۵ چنین اتفاقی بیفتد.


حقایقی درباره مریخ

فضاپیمای اسپیس ایکس که قراره به مریخ فرستاده بشه این شکلی خواهد بود،البته هنوز مراحل ساختش را می گذراند.


حقایقی درباره مریخ

قمری را که مشاهده می کنید، فوبوس نام دارد و یکی ماههای مریخ است مثل ماه زمین، البته مسافتش تا مریخ همش ۶۰۰۰ کیلومتره و شما اونو از سطح مریخ به این بزرگی خواهید دید


حقایقی درباره مریخ

الان برای چندین دهه مریخ پر شده از جستجوگر، کاوشگر، رباط، مدارگرد و غیره،اما ناسا الان بدنبال ساخت هواپیمای مخصوصی برای مریخ میباشد که آنرا از یک نمای منحصر به فرد بما نشان دهد.


نمایی ازکاوشگر ققنوس “فونیکس” ناسا که توسط موشک دلتای ۲ در سال ۲۰۰۷ به مقصد مریخ پرتاب و در سال ۲۰۰۸ بر سطح سیاره سرخ زیبا فرود آمد.

مریخ تنها سیاره در کیهان است که ساکنان آن فقط و فقط رباط ها می باشند، بدلیل مخاطرات فراوان سفرهای فضایی برای سلامتی انسان، ناسا دیدگاهش را تا حدود زیادی در این موارد تغییر داده است،آنها الان رو به توسعه رباط های فوق پیشرفته نموده اند، رباط هایی که روزی بر فضاپیما سوار شده و پس از ۱۵۰ روز در مریخ فرود خواهند آمد،آنها شروع به ساخت امکانات شامل محل سکونت ” هب”، ابزار آلات، خودرو، تولید سوخت، برقراری ارتباطات مخابراتی و ماهواره ای و غیره نموده و زمینه را برای فرود امن انسان به مریخ و سیارات دیگر آماده خواهند کرد.


حقایقی درباره مریخ

مریخ نور کنجکاوی گل کاشت کشف اکسید منگز در دهانه گیل ! این نخستین مدرک مستقیم از جو باستانی فنی از اکسیژن در مریخ است


حقایقی درباره مریخ

تصویر روز ناسا
تپه های شنی تیره مریخ


حقایقی درباره مریخ

یه عکس هایی از مریخ منتشر میشه که اصلا نمیشه هیچ توضیحی براش ارائه کرد، نمونش این قاشق معلق که سایه اش مشخص است.


حقایقی درباره مریخ

ناسا طوفان های شنی سطح مریخ را پیش بینی می‌کند

ناسا به عنوان بزرگ‌ترین سازمان فضایی جهان، در حال انجام آزمایشات مختلف برای فرستادن افراد به سطح کره‌ی مریخ است. این سازمان به تازگی موفق به ترسیم نقشه‌های مناطق طوفانی این سیاره شده که به کمک آنها می‌تواند طوفان‌های خطرناک این سیاره را پیش‌بینی کرده تا بهترین مناطق را برای فرود فضانوردان انتخاب کند.


حقایقی درباره مریخ

تپه‌های شنی یخ‌زده مریخ را ببینید/عکس گرفته شده توسط مدارگرد شناسایی مریخ

 


 

پیشنهاد می گردد سایر بخش های این نوشته را نیز مطالعه فرمایید

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش اول

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش دوم

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش سوم

عکس ها و حقایقی درباره مریخ بخش چهارم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *