فرازمینی‌ها ترس همیشگی دانشمندان

 

یوفو

اگر موجودات دیگری در کنار انسان‌ها در کیهان زندگی کنند بسیار ترسناک است زیرا امکان دارد جنگی کیهانی و بین سیاره‌ای رخ‌دهد و در صورتی که هیچ موجودی به غیر از انسان‌ها در کیهان وجود نداشته‌باشد نیز بسیار ترسناک است، زیرا انسان‌ها در کیهانی به این عظمت تنها خواهند بود.

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم بسیار عظیم است و همین عظمت موجب کنجکاوی دانشمندان برای شناخت بیشتر کیهان و کشف حیات احتمالی بیگانگان شده است. در منظومه شمسی تنها سیاره زمین میزبان حیات هوشمند است و سیارات دیگری مانند مریخ ممکن است میزبان حیاتی تک سلولی باشد، اما در تمام کیهان میلیاردها ستاره وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای منظومه‌ای مختص به خود است؛ بنابراین احتمال وجود حیات در چنین کیهان عظیمی بسیار ممکن است.

تا به امروز هیچ نشانه‌ای از وجود حیات بیگانه در کیهان کشف نشده است و دانشمندان نیز بسیار در این زمینه فعالیت کرده‌اند به طور مثال یکی از فعالیت‌های دانشمندان ارسال فضاپیماهایی حامل نامه به اعماق کیهان است تا در صورتی که بیگانه‌ای به آن‌ها دست‌یافت بتواند از وجود انسان‌ها آگاه شود. برای شناخت راه‌های ارتباط با بیگانگان و بررسی بیشتر وجود حیات فرازمینی با علیرضا تمنده، کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

از نظر نجوم بیگانگان چه موجوداتی هستند؟

اصطلاح‌هایی مانند بیگانه یا فرازمینی در علم به موجوداتی نسبت داده می‌شود که به صورت زنده خارج از جو زمین زندگی می‌کنند و برای اشیا پرنده بیگانه اصطلاح دیگری تحت عنوان یوفو به کار برده می‌شود؛ این سه اصطلاح به طور معمول برای موجودات زنده خارج از جو زمین استفاده می‌شود که تا به امروز به صورت رسمی هیچ گزارشی از ارتباط با بیگانگان یا مشاهده آن‌ها در زمین اعلام نشده است.

بنظر شما موجودات فرازمینی وجود دارند؟

در رابطه با فرازمینی‌ها در ابتدا باید تعریف موجود را بدانیم؛ درواقع اگر بخواهیم وجود موجودات تک سلولی یا چند سلولی کوچک را بررسی کنیم به احتمال ۹۰ درصد در منظومه شمسی سیاراتی مانند مریخ و اقماری مانند تیتان و اروپا میزبان چنین موجوداتی است و امکان دارد حیات تک‌سلولی در این اقمار و سیارات یافت شود، اما موجودی مانند انسان که بتواند ارتباط برقرار کند و یا سازه‌ای تولید کند هنوز یافت نشده است. مسئله دیگری که در رابطه با یافتن فرازمینی‌ها وجود دارد، ممکن است بیگانگان مانند انسان نیازی به اکسیژن نداشته‌باشند و بتوانند بر عکس انسان در جوی که خالی از اکسیژن است زندگی کنند، اما با این وجود هنوز اخبار دقیقی از طرف ناسا در رابطه با ارتباط با بیگانگان گزارش نشده است.

دانشمندان چه فعالیت‌هایی برای پیدایش حیات بیگانه انجام داده‌اند؟

یکی از فعالیت‌هایی که ناسا برای پیدایش حیات بیگانه انجام شده است ارسال فضاپیماهایی به اعماق کیهان است مانند وویجر یک و دو که درون آن‌ها متونی به زبان‌های مختلف دنیا قرار گرفت که اگر موجود بیگانه‌ای این فضاپیماها را بیابد از وجود انسان‌ها آگاه شود.

نظر دانشمندان در رابطه با حیات بیگانه چیست؟

دانشمندان معتقدند که شاید بیگانگان زمین را کشف کرده‌اند و تمایلی به ارتباط با انسان‌ها ندارند و حتی برخی دانشمندان معتقدند که بیگانگان در حال کنترل انسان‌ها هستند، اما تمام این مسائل فقط به عنوان نظریه مطرح شده و واقعیت علمی ندارد؛ این مباحث باید بیشتر مورد تحقیق قرار بگیرند و تا به امروز هیچ اطلاعی از حیات بیگانه کشف نشده است و هیچ فضاپیمایی با موجودات زنده ارتباط نگرفته است.

یکی از دانشمندان این حوزه معتقد است اگر موجودات دیگری در کنار انسان‌ها در کیهان زندگی کنند بسیار ترسناک است زیرا امکان دارد جنگی کیهانی و بین سیاره‌ای رخ‌دهد که فیلم‌های جنگ ستارگان نیز بر همین اساس تولید شده و در صورتی که هیچ موجودی به غیر از انسان‌ها در کیهان وجود نداشته‌باشد نیز بسیار ترسناک است زیرا انسان‌ها در کیهانی به این عظمت تنها خواهند بود.

چه راه‌هایی برای ارتباط با بیگانگان وجود دارد؟

یکی از راه‌هایی که برای ارتباط با بیگانگان وجود دارد، ارسال فضاپیماهایی به اعماق کیهان است که شاید پس از مدتی به سیاره‌ای دارای حیات برسد مانند فضاپیمای وویجر که از منظومه شمسی خارج و وارد فضای میان ستاره‌ای شده است؛ بنابراین ممکن است پس از مدتی وارد منظومه دیگری شود که اگر در آن موجودات بیگانه وجود داشته‌باشد، می‌توانند فضاپیما را شناسایی و اطلاعات آن را بررسی کنند.

راه دیگری برای ارتباط با بیگانگان وجود دارد؟

یکی دیگر از کارهایی که برای ارتباط با بیگانگان وجود دارد ارسال داده‌هایی با استفاده از سیگنال‌های مختلف در اعماق کیهان است؛ با این عمل اگر در سیارات و اقمار کیهان حیاتی وجود داشته باشد، می‌تواند سیگنال‌ها را دریافت کند و از حیات موجود در کره زمین آگاه شود.

آیا می‌توان گفت حیات بیگانه وجود ندارد؟

خیر؛ در منظومه شمسی هشت سیاره وجود دارد که تا امروز تنها یکی از آن‌ها یعنی سیاره زمین دارای حیات است البته طبق شواهدی امکان حیات در سیاره مریخ نیز وجود دارد؛ به بیانی دیگر حدود یک چهارم سیارات منظومه شمسی دارای حیات است که اگر این درصد را در مقیاس کل کهکشان و تمام کیهان بررسی کنیم با توجه به اینکه میلیاردها ستاره به همراه منظومه مخصوص به خود در جهان وجود دارد، نمی‌توان به صورت قطعی وجود حیات بیگانه را رد کرد و از طرفی به دلیل اینکه هنوز با بیگانگان ارتباطی بر قرار نکرده‌ایم نمی‌توان وجودشان را اثبات کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *