قانون امنیت سایبری جدید چین برای شرکت های خارجی


صحبت رییس جمهور چین در مورد تصویب قانون جدید سایبری در کشورش را از طریق ویدئو کنفرانس خبرداد .

Xi Jinping رئیس جمهور چین توسط ویدئو کنفرانس به نمایندگان در کنفرانس جهانی اینترنت در Wuzhen، چین صحبت می کرد، در ماه نوامبر این کشور در تلاش برای مدیریت اینترنت در داخل مرزهای آن کشور است.

پکن – چین در حال اجرای یک قانون امنیت سایبری جدید، که باشروع این قانون شرکت های خارجی به یک مشکل عمده روبرو هستند: آنها اطلاعات بسیار کمی در مورد این قانون دارند .

این قانون  که لاستیک مهر شده توسط پارلمان این کشور در سال گذشته است بخشی از تلاش گسترده پکن برای مدیریت اینترنت در داخل مرزهای چین است. این تلاش ها شده اند تا در سال پا شده ادوارد جی اسنودن، افشاگر و پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا، نشان داد که شرکت های فن آوری خارجی می تواند کمک به دولت جاسوسی باشند .

و در حالی که مقامات چینی می گویند که قوانین جدید محافظت در برابر حملات سایبری کمک خواهد کرد و جلوگیری از تروریسم، منتقدان، بسیاری در این مورد وجود دارد که در مورد کسب و کار خود نگران هستند. با تصویب این قانون در چین تاثیر بزرگ در چگونگی کسب و کار در چین انجام می شود .


مایکل چانگ، گفت:

یکی از مدیران اجرایی با شرکت فن آوری فنلاندی نوکیا و معاون رئیس جمهور از اتحادیه اروپا در اتاق بازرگانی چین است.


اما به گفته او :

متاسفانه سردر گمی های وجود دارد.صنعت آماده نیست زیرا قواعد پیاده سازی مشخص نیست

آقای چانگ گفت:

صحبت در یک رویداد سازمان یافته توسط گروه لابی به اعلام نتایج بررسی اعتماد به نفس کسب و کار بستگی دارد.

این قانون مستلزم آن است که شرکت ذخیره داده  اطلاعات خود را در چین،بگذارند  و چک های امنیتی در شرکت ها در بخش های مانند امور مالی و ارتباطات را تحمیل کنند.کاربران شخصی، در عین حال، باید ثبت نام با نام واقعی خود به استفاده از خدمات پیام رسانی استفاده کنند. اما آقای چانگ گفت که مقامات کمتر از نیمی از جزئیات در قانون اجرا خواهد شد را منتقل کرده بوده اند

او گفت: 

طیف گسترده ای از شرکت ها در حال انتقال داده، آن نیروی حیاتی کسب و کار خود است.

نظر شما درمورد این قانون جدید در چین چیست ؟ نظرات خود را با اینفو و کاربران مطرح کنید . 

منبع : اینفو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *