قانون باور و تاثیرات آن بر زندگی

تفکر سیستمی

قانون باور

اگر بدنبال تغییر باورهای خود در زندگی هستید، در این مقاله به نقش قانون باور belief و تاثیرات آن بر زندگی می پردازیم. تمامی انسان های موفق به یک قانون ایمان دارند و آن چیزی نیست جز آنتونی رابینز انسان را به ماشین اثبات باورهایش توصیف می کند و وارن بافت ثروتمند ترین مرد دنیا نقش باورها را در موفقیت و کسب ثروت حیاتی میداند و اعتقاد دارد ما بدون باورهای سازنده نمی توانیم به موفقیت دست یابیم.

 

قانون باور

چگونه باور جدید ایجاد کنیم؟ این سئوالی است که ذهن اغلب ما را به خود مشغول کرده است. باورهای ما همان ذهنیت و اعتقادات ما در مورد جهان پیرامونمان هستند. هنگامی که ما یک چیز با باور میکنیم، بدنبال اثبات آن در دنیای بیرون از خود هستیم.

باور چیست؟

هنگامی که یک فکر را در ذهن مرور می کنیم و ذهن ما آنرا درست فرض میکند، تبدیل به باور می شود. سپس ما به آن اعتقاد پیدا میکنیم و اتفاقت بیرونی را به آنر ربط می دهیم. فرقی ندارد باور ما مثبت باشد یا منفی، در هر صورت نتایج ما بر اساس باورهایمان خواهد بود.

من کاملا به اراده آزاد خود قدرت خود در رسیدن خواسته ها ایمان دارم و این باوری است که کوه را جابجا می کند.

ناپلئون هیل

باورها انواع مختلفی دارند

باورها انواع گوناگونی دارند و در تمام ابعاد زندگی ما خود را نشان میدهند. در ادامه به برخی از باورها در زندگی می پردازیم:

– باورهای مالی

این نوع باورها نشان دهنده دید ما به فراوانی و میزان ثروتی است که در جهان وجود دارد. هنگامی که باورهای مالی مثبتی در خود ایجاد کنیم، خود را لایق کسب ثروت و پول زیاد میدانیم و همچنین مشاغل و فرصت های جدیدی در سر راه ما قرار می گیرند که می توانند سرنوشت ما را تغییر دهند. اما هنگامی که باورهای مالی منفی داشته باشیم، میزان درآمد و فرصت های مالی کمتری را جذب می کنیم.

–باور سلامتی

دسته دوم از باورها مربوط به سلامتی و سبک زندگی ما است. حتما افرادی را در خانواده یا دوستان خود دیده اید که همیشه بیمار هستند و داروی زیادی را مصرف می کنند. آنها باور کرده اند که هیچوقت نمی توانند سالم باشند و دائما نگران آن هستند که بوسیله سرطان یا سکته از دنیا بروند. همچنین افرادی که در کاهش وزن و لاغری نیز دچار مشکل هستند، باور دارند که هیچوقت نمی توانند به اندام ایده آل برسند زیرا در ذهن خود نمی توانند زندگی نرمال را تجسم کنند.

-باور لیاقت در زندگی

آیا خود را لایق خوشبختی می دانید؟ اگر دارای باورهای منفی هستید، هیچگاه به یک همسر ایده آل، زندگی عالی و ثروت دست نخواهید یافت زیرا همواره خود را لایق داشتن زندگی خوب نمی دانید. بر طبق قانون جذب هرگاه ما یک خواسته را به کائنات ارسال میکنیم، متناسب با همان را دریافت می کنیم. به بیان دیگر ما نتیجه باورهای خود را در زندگی دریافت می کنیم.

چگونه باورهایمان را تغییر دهیم

همانطور که گفته شد باورها از تکرار یک ذهنیت و فکر تشکیل می شوند، بنابراین هنگامی که باورهای محدود خود را شناسایی کردید، بدنبال جایگزینی باورهای جدید باشید. شاید در ابتدا ذهن شما نسبت به باورهای جدید مقاومت داشته باشد اما با تکرار آن می توانید نتایج متفاوت را در زندگی ببینید.

در ادامه به برخی از جملات تاکیدی جهت ساخت باورهای جدی می پردازیم:

– من آهنربای جذب پول هستم.
– زندگی من هر روز از هر لحاط در حال بهتر شدن است.
– من یک انسان خوشبخت هستم.
– من شکرگزار نعمت های خداوند هستم زیرا ثروت و سلامتی زیادی وارد زندگی من شده است.
– من به قوانین هستی و فراوانی باور دارم و خود را در مدار جذب آنها قرار می دهم.

نقش باورها در زندگی چیست؟

۱- باورهای مثبت دیدگاه شما به زندگی را تغییر میدهند و باعث افزایش انگیزه می شوند.

۲- باورها باعث تقویت اعتماد به نفس می شوند.

۳- باورها موتور محرک ما هستند و ما را در مسیر دستیابی به موفقیت و ثروت قرار می دهند.

۴- افرادی که دارای باورهای مثبت به دنیا هستند، خوشبین تر از بیقه انسان ها هستند و طول عمر و سلامتی بیشتری را تجربه می کنند.

۵- بسیاری از بیماری های روان تنی مانند افسردگی، میگرن و… با تغییر باور از بین می روند.

۶- باورهای مثبت باعث ارسال ارتعاش به کائنات میشوند و میتوانید خواسته های خود را جذب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *