قانون جذب : حقیقت یا توهم؟ ( قسمت هشتم ) – مقاله ای تکان دهنده در مورد قانون جذب

قانون جذب

قانون جذب

در این قسمت نیز به بررسی یکی دیگر از جملات درخشان اساتید قانون جذب خواهیم پرداخت:

“چیزی که شما درباره خود فکر می کنید، همان چیزی است که دیگران درباره شما فکر می کنند”

قانون جذب چیستو چگونه می توانیم از آن نتیجه بگیریم؟

به عبارت دیگر: تصویری که شما از خودتان در ذهن دارید، همان تصویری است که دیگران نیز از شما در ذهن خواهند داشت.

این نیز یکی از ادعاهای اساتید و مدعیان قانون جذب است که واقعا هیچ منطق و استدلالی پشت آن نیست. یعنی اگر من فکر کنم که منجی بشریت هستم، دیگران هم همین فکر را می کنند؟( بد نیست بدانید که امروزه تعداد افرادی که به خاطر داشتن چنین توهماتی در زندان یا تیمارستان به سر می برند کم نیست!). اگر من صد در صد باور داشته باشم که در انتخابات سال ۹۶ رئیس جمهور ایران خواهم شد، آیا همه همین فکر را می کنند و به من رای خواهند داد؛ و من از الان باید به فکر این باشم که در مراسم تحلیف چی بپوشم؟!

آیا هر تصوری به حقیقت می‌پیوندد؟

فکر کنید یک دختر چاق و زشت، تصور کند که یک دختر خوش اندام و بسیار جذاب و زیباست، آیا با این طرز تفکر می تواند همه پسرهای جذاب و ایده آلش را به سوی خود جذب کند؟( شتر در خواب بیند پنبه دانه!). یا اشخاصی را که در تیمارستان ذکر کردیم تصور کنید، همانهایی که فکر می کنند یک پیامبر یا پیشوای دینی هستند؛ آیا این توهم به حقیقت می پیوندد؟ آیا جامعه ادعای آنها را پذیرفته و به آنها جایگاه والایی می دهد؟ بس است بیایید قدری جدی باشیم!

متاسفانه اشخاصی که این دروغ و توهم بزرگ را پذیرفته اند، از آن برای سرزنش دیگرانی که قربانی وضعیتهای نامطلوب شده اند بهره برداری می کنند، و به جای همدردی و کمک، آنها را به خاطر داشتن ذهنیت منفی که مسبب ایجاد این شرایط برایشان شده سرزنش می کنند. همان ” ذهنیت سرزنش قربانی” که قبلا هم در موردش صحبت کرده بودیم، و به جای اینکه مرهمی بر دردهای شخص قربانی باشند، با سرزنش و بدرفتاری نمک بر زخمهای آن شخص پاشیده و بیشتر او را آزرده می سازند.

بعدا در مورد این پدیده ” ذهنیت سرزنش قربانی” بیشتر توضیح خواهم داد. فقط در اینجا یک مرز بین پدیده بی ضرری مانند توهم ثروت و جذابیت و جذب جنس مخالف و …، و پدیده خطرناکی مانند رفتار ناجوانمردانه و سرزنش دیگران قائل خواهیم شد و این دو را با یکدیگر یکی نخواهیم دانست.

ادامه دارد …

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *