قانون کارما چیست؟ ۱۲ قانون مهم کارما | چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

یین و یانگ

کارما

قانون کارما چیست؟

قبلا در مقاله ای جداگانه قوانین ۱۲ گانه جهان هستی را توضیح دادیم. در این مقاله می خواهیم به مفهومی به نام کارما ( KARMA ) بپردازیم.

قانون کارما تا حدی به قانون اصلی علت و معلول شباهت دارد اما از نظر تعریف تفاوت هاییم هم دارند، در حقیقت کارما مفهومی گسترده تر و کمی متفاوت تر دارد.

همه ما در مورد این قانون علت و معلولی شنیده ایم، که می گوید: “همان قدر که می کاری، همان اندازه برداشت میکنید!” گفته می شود که بدون اطلاع عمیق از این قانون ، نمی توان درک کرد که کارما در مسیر معنوی پیش می رود. قانون کارما بسیار پیچیده و درک آن دشوار است. شاید کسی نداند که آیا موفق به درک کامل آن می شود یا خیر!

کارما مفهوم بازگشت هر آنچه را که خوب یا بد را به جهان معرفی کرده اید توصیف می کند. با این تعریف ، تعیین هندویسم و ​​بودیسم برای تعیین وجود بعدی یک شخص براساس شبکه اخلاقی موجود فعلی آنها، اساسی است. اما مهم نیست که کدام سیستم اعتقادی را دنبال می کنید (یا نمی کنید) ، مفهوم کارما در زندگی شما نقش دارد. به این دلیل است که ۱۲ قانون کارما به طور مداوم در حال اجرا هستند ، خواه آن را بفهمید یا نه!

خواستگاه قانون کارما چیست؟

“کارما” (KARMA) کلمه سانسکریت برای عمل است. قانون “کارما” به عنوان یک مفهوم فلسفی یک اندیشه اصلی ودایی است (۱۵۰۰ قبل از میلاد) که بعدها توسط آموزه های بودا و ماهاویرا (۵۰۰ قبل از میلاد) تبلیغ و رواج یافت.

از دیدگاه بودا قانون کارما چیست؟

بودا اظهار دارد که “کارما” از افکار، کلمات و اعمال ما تشکیل شده است که دیگران تحت دستورالعمل های ما انجام می دهند. شاتاپاتا براهمانا (۷۰۰ قبل از میلاد) معنای دکترین “کارما” را توضیح می دهد.

در حالی که بدن ما ممکن است بمیرد، روح جاودانه است و سفر خود را در طول زندگی بسیار ادامه می دهد. روح ، در طی این زندگی ، سیستمی از اعمال و واکنشها را ایجاد می کند (کارما) ، چرخه تولد دوباره را تشکیل می دهد. و کلیت اقدامات و واکنش های آنها درزندگی حال و گذشته، آینده ما را تعیین می کند.

معانی وجودی در قانون کارما چیست؟

(Brihadaranyaka Upanishad (700 قبل از میلاد – متون باستانی سانسکریت که شامل برخی از مفاهیم و اندیشه های فلسفی مرکزی Sanatana Dharma (هندوئیسم) است، قانون “کارما” را به زیبایی خلاصه می کند …

“شما همان چیزی هستید که میل عمیق شما باشد. خواسته شما هرچه باشد، اراده شما نیز همان است. همانطور که خواست شما است، عمل شما (کارما) نیز همین است. همانطور که کردار شما (کارما) است، سرنوشت شما نیز چنین خواهد بود. “

این تقریباً خلاصه مفهوم “کارما” است.

با این حال، تعبیراتی که توسط “اوشو” ارائه شده با پیشینیانش متفاوت است. به نظر می رسد قانون “کارما” در واقع چیزی را توضیح می دهد که در درون ما اتفاق می افتد. به گفته ‘اوشو’، در هر لحظه در زندگی ما اقداماتی را انجام می دهیم (کارما) و این اقدامات می تواند باعث ظهور فیض در ما یا شرم آور باشد. این احساس لطف یا ننگ واکنشی به خودی خود است، بنابراین اقدامات منفی منجر به رنج و اعمال مثبت باعث شادی و نشاط می شود.

وی همچنین توضیح می دهد که هیچ کس نمی تواند از کارما تقلب کند زیرا این امر به سادگی امکان پذیر نیست. و هنگامی که متوجه اجتناب ناپذیری آن شدید، فردی کاملاً متفاوت خواهید شد.

تأثیر عملی اعتقاد به کارما چیست؟

ساده باور داشتن به کارما تأثیر واقعی ندارد. این تقریباً به همان اندازه ایمان به زندگی سالم مفید است بدون اینکه عادات بد خود را تغییر دهید. شما باید درک کاملی از کارما داشته باشید و آن درک را در زندگی خود به کار بگیرید تا آرامش و شادی درونی پیدا کنید.

چگونه از کارمای بد جلوگیری کنیم؟

کارمای بد در قانون کارما چیست؟ نمی توان یک تعریف کلی یا سخت از کارما به دلایل مذهبی یا اخلاقی تعریف کرد. به کسی اجازه ندهید تصمیم بگیرد که چه چیزی برای شما خوب یا بد است. باید درک کنیم که هر اقدامی علیه طبیعت ذاتی شخص انجام می شود، کارما بد است. هر عملی که در هوشیاری شما غلط باشد، هر عملی که احساس صدمه ، درد ، احساس گناه یا بی دقتی در شما ایجاد کند ، کارما بد است.

آیا می توانیم از این چرخه کارمایی فرار کنیم؟

بله! برای رهایی از چرخه کارمایی، همه ما باید کاری را انجام دهیم که بودا انجام داد ، بیاموزیم که شاهد وقایع زندگی خود باشیم. بودا حتی پس از روشنگری مجبور شد زندگی کارما را که قبلاً در او وجود داشت، زندگی کند ، اما با حضور در حالت ناظر، وی از ایجاد بیشتر کارمایی متوقف شد.

قانون آفرینش

قانون آفرینش همه چیز درباره شما ایجاد شده است. شما فقط منتظر اتفاقات خوب نیستید که به طرز جادویی در زندگی شما اتفاق می افتد. گری به اپارات و بیانسه جهان به عنوان نمونه های برجسته افرادی که این قانون کارمایی را تجسم می کنند اشاره می کند. او می گوید: “آنها از استعدادها و توانایی های خود برای برکش جهان استفاده کرده اند.” “آنها دائماً چیزی را ایجاد می کنند ، نه فقط به سود خودشان بلکه برای منافع دیگران.” بنابراین ، قدرت ایجاد ایده آلیت در درون شما نهفته است.

به یاد داشته باشید کارما قانون است نه انتخاب و هر موجود زنده از این قانون پیروی می کند.

قصد ما مهم است … وقتی نتیجه یک عمل به دست می آید، هدف از انجام آن مهمتر از خود عمل است. ممکن است دو نفر با دو هدف متفاوت یک کار مشابه را انجام دهند. در حین کمک به کسی، یک شخص ممکن است این کار را از خودخواهی و نفر دوم با قلب خالص انجام دهد. فقط دومین مورد نتیجه مثبت خواهد داشت.

رنج و خوشبختی به کارما مربوط می شود … اقدامات منفی منجر به رنج و اعمال مثبت باعث شادی و نشاط می شود. اگر این تعریف به نظر شما درست است پس شما در حال حاضر به کارما اعتقاد دارید.

یک عمل هرگز هدر نمی رود … حتی اگر مدت زمان طولانی ممکن است از خلقت و نتیجه آن بگذرد، هیچ عمل واحد هرگز هدر نمی رود. بعضی اوقات ممکن است برای تحقق نتایج کارمایی یک اقدام قابل توجهی چند سال طول بکشد. بنابراین ما باید بدون ایجاد نگرانی در مورد نتایج ، به ایجاد اقدامات مثبت بپردازیم.

خوب کارما دروازه روشنگری است … هر روح یک هدف دارد. فقط با انجام مداوم کارما خوب از طریق نیت و کردارهای مثبت، در نهایت می توانیم به تحقق خود و آرامش درونی دست یابیم.

کارما مانند گرانش زمین مثل قانون عمل می کند. کارما می تواند معنای بسیاری از اتفاقات زندگی ما باشد اما مسئله اصلی این است که کارما با شایستگی اعمال فضیلت آمیز و اعمال بد و خوب به روح ما وابسته است.

۱۲ قانون کارما چیست؟

همه ما به طور غریزی این موضوع را به نوعی احساس می کنیم، تعریف کارما با توجه به تعریف اساسی سانسکریت به معنای “عمل” است. قوانین کارما همه چیز را در مورد اعمال مثبت یا منفی کلمات مشخص می کند، در اصل، همه چیز ما یک انرژی است که به ما در شکل های مختلف دیگر باز می گردد. کارما یادگیری و رشد را به وجود می آورد، و بعد از اینکه به سمت تغییر مثبت حرکت کردیم ، می تواند به کارما خوب منجر شود.

قانون بزرگ

گاهی اوقات به عنوان “قانون علت و اثر” نامیده می شود، قانون بزرگ به ما می گوید که به منظور دریافت چیزهایی که می خواهیم، باید حتما آن ها را به دست آوریم. این صحبت شبیه به قانون جذب است، به عبارت دیگر، هر آنچه که شما می دهید همان چیزی است که شما دریافت می کنید، چه مثبت چه منفی!

بنابراین، اگر شما در زندگی خود عشق را دوست دارید و اگر می خواهید از فراوانی مالی بهره مند شوید، سخاوتمند باشید. و اگر می خواهید رابطه صادقانه داشته باشید، باید روابط خود را صادقانه به افرادی که به شما اهمیت می دهند نشان دهید.

قانون خلقت

با توجه به قانون خلقت، اگر می خواهیم آنچه را که می خواهیم دریافت کنیم باید در فعالیت های زندگی خود فعال باشیم ما نمی توانیم به سادگی منتظر بمانیم تا همه چیز برای ما میسر شود. همه چیز در درک قانون ایجاد آن است که از خودمان بپرسیم چه اتفاقی در زندگی ما رخ می دهد و برای آن چه اقدامی کرده ایم. بنابراین، اگر شما از زندگی خود راضی نیستید باید به آن نگاه کنید و از خود بپرسید که چه چیزی باید تغییر کند.

قانون فروتنی

قانون فروتنی در قانون کارما چیست؟ از ۱۲ قانون از کارما، بودیسم را می توان به عنوان تاکید بر اهمیت قانون فروتنی به حساب آورد. آنچه شما باید در مورد این قانون به یاد داشته باشید این است که باید واقعیت چیزی را، قبل از اینکه بتوانید آن را تغییر دهید، قبول کنید. به عنوان مثال، اگر شما به طور مداوم دیگران را برای چیزهایی که انجام می دهند سرزنش کنید یا هر کسی را که با شما رفتار زننده یا حتی خوب داشته، قانون فروتنی را شکسته اید.

قانون رشد

اگر تا به حال ببا خود فکر کرده اید که «هر کجا که بروید، قانون کارما وجود دارد» شما قبلا در مورد قانون رشد به معنای خاص فکر کرده اید.

پیام در اینجا این است که شما باید قبل از اینکه انتظار داشته باشید جهان در اطراف شما (یا در واقع مردم در جهان اطراف شما) انتظار داشته باشید، تغییر دهید. در نهایت، شما فقط خودتان را کنترل می کنید. بنابراین، این است که چگونه از این کنترل استفاده می کنید که چگونه جهان را به شما پاسخ می دهد.

قانون اتصال

به یاد داشته باشید که قانون ارتباط می تواند به شما کمک کند. این قانون بر ماهیت متقابل گذشته، حال و آینده تأکید می کند و به ما یادآوری می کند که کنترل ما در حال حاضر و آینده می تواند به ما کمک کند تا انرژی بد را از بین ببرد ( زندگی فعلی یا زندگی قبلی). یکی دیگر از نقاط قانون اتصال این است که آن را در زمان حال استفاده می کند، زمان لازم برای اصلاح اشتباهات Karmic از گذشته است. با این حال، هر گام کوچک می تواند اثرات غیر منتظره ای را داشته باشد.

قانون تمرکز

بنابر قانون تمرکز شما در زندگی بهتر خواهید شد اگر شما بتوانید تمرکز کنید دیگرانی که باعث احساس بد در شما می شوند را حذف کنید. اگر چندین اهداف مهم دارید باید سعی کنید آنها را در یک خط و یک راستا، رتبه بندی کنید، یکی دیگر از درس های حیاتی این است که اگر شما بر ارزش های بالاتر خود تمرکز کنید قطعا چیزی باعث عقب ماندن شما از اهداف تان نمیشود.

قانون مهمانداری

قانون مهمانداری در قانون کارما چیست؟ در هندی، معنای کارما به قانون مهمان نوازی وابسته است. این قانون می آموزد که اگر شما یک چیز خاص را باور کنید، به طور طبیعی و به طور مستقیم از یک مرحله برای نشان دادن تعهد شما به این حقیقت دعوت می شود. تمرکز اینجا بر ارتباط بین اعتقاد و عمل است.

این موضوع نشان می دهد که اهمیت شما، باورهای عمیق تر شما را در مورد آنچه که جهان “امتحان” شما را انجام می دهد قرار گرفته است. زندگی به ما فرصت هایی برای نوشتن درس های آموخته در عمل (و نشان دادن زمانی که شما نیاز دارید که کار بیشتری در برخی از جنبه های شخصیت خود انجام دهید) می دهد.

قانون حال حاضر

همانطور که در بالا ذکر شد، در بودیسم، کارما به ایده هایی درباره پذیرش حقیقت واقعیت شما متصل است. به همان اندازه، بودایی ها معمولا کارما را به موضوع در حال حاضر پیوند دارند. اگر شما بیش از حد به احساسات، تجارب و باورهای گذشته پایبند باشید شما همیشه یک پا در گذشته دارید. به همین ترتیب، اگر شما بر اضطراب تمرکز کنید، همیشه در آینده خواهید بود.

قانون تغییر در قانون کارما چیست؟

هنگامی که شما در مورد قانون تغییر فکر می کنید، با پیامی که جهان به ما می دهد، به ما نیاز دارد. بنابراین، شما متوجه خواهید شد که تاریخ به طور مداوم تکرار می شود تا زمانی که نشان دهید که آنچه را که شما نیاز دارید، به منظور ایجاد یک آینده متفاوت است. این به این دلیل است که چیزی اساسا وجود دارد که هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. در همین حال، اگر همه چیز در اطراف شما شروع به تغییر در راه های ناگهانی و چشمگیرکند نشانه ای است که اخیرا مراحل خود را در رشد شما انجام می دهد.

قانون صبر و پاداش

قانون صبر و پاداش ادعا می کند که بزرگترین موفقیت های شما نیاز به کار سخت دارند. این بدان معنی است که شما باید بدون توجه به اهداف خود در زندگی، صبور باشید. اگر شما در اول راه نتیجه فوری و مطلوب را انتظار داشته باشید، در انتها ناامید خواهید شد! موفقیت شما در مقایسه با آنچه شما قادر به دستیابی به آن هستید، در نظر بگیرید. به جای آن، به دنبال هدف واقعی خود باشید. مطابق با این هدف عمل کنید.

قانون اهمیت و الهام بخش

قانون اهمیت و الهام بخش قانون خوبی است که منعکس کننده زمانی است که شما نیاز به تقویت انگیزشی دارید یا شروع به فکر کردن درباره موضوعی می کنید. این جنبه خاص از کارما تاکید می کند که هر کاری که شما انجام می دهید، هر زمان که شما خلاقیت و مشارکت را به جهان اطراف خود منتقل می کنید در عمل بیشتر قانون الهام بخش را به سمت خود می کشید.

کارما، عمل بدن، سخنرانی و ذهن، بر هر جنبه ای از زندگی ما تاثیر می گذارد. همینطور بر روی هر دو طرف و کسانی که در اطراف ما هستند به شیوه های غیر قابل تصور تاثیر می گذارد و زندگی ما و دنیای ما را شکل می دهند، هرچند سنت های مختلف بودایی به شکل های متفاوتی وجود داشته باشند و این که آیا این اقدامات مثبت است یا خیر، در هر صورت از طریق ذهنیت ما این قانون شکل میگیرد.

قانون کارما چیست؟

قانون کارما: هر آنچه انجام می دهیم به خودمان باز می گردد

نظریه قانون کارما چیست؟

قانون کارما یکی از مهمترین قوانین حاکم بر زندگی ما است. هنگامی که ما آن را درک می کنیم، زمانی که ما بر آنچه که می دانیم عمل کنیم، بعداز آن احساس خوب و سلامت و صلح را تجربه می کنیم. اگر ما به نحوی که از هماهنگی برخوردار است، نادیده گرفتن ماهیت چیزها و پس از آن، ناامیدی، درد و سردرگمی را تجربه می کنیم قانون کارما را که یکی از قوانین اساسی طبیعی است که ما این واقعیت های بسیار متفاوت را ایجاد کنیم آنقدر درک نکرده ایم.

از دید بودا قانون کارما چیست؟

قانون کارما می تواند در دو سطح قرار گیرد که نشان دهنده دامنه وسیع پیامدهای آن در زندگی ما است. در یک سطح، کارما به مدت زمان و تجربه اثر و تاثیر را در معرض تجربه قرار می دهد. ما یک عمل انجام می دهیم و بعضی وقت ها شروع به تجربه نتایج خود خواهیم کرد.

ما یک بقا را شکل می دهیم و بسیاری از سالها نیز درخت را می کاریم و میوه را برداشت می کنیم. هنگامی که ما در ذهن عشق را تجربه می کنیم، به نظر می رسد به طور طبیعی، احساس می کنیم که در آینده ممکن است چه اتفاقی بیوفتد با توجه به آن اتفاق ما را در معرض خطر قرار می دهد. در مورد هر گونه حالتی که ممکن است پیش آید، مورد هر لحظه ای می تواند انگیزه قوی برای توسعه حالت های ذهنی در هر لحظه باشد.

آیا شما از قبل هم می دانید قانون کارما چیست؟ انسانها از آغاز زندگی اصطلاح کارما را استفاده می کنند – زمانی که یک غار ناشناخته برای اولین بار کشف شد و اولین شخص که به انجا رفته و دست خود را سوزاند دوباره آن را انجام نداد. اساسا، کارما قانون اول جهان مانند هر کس دیگری است، اما هنوز به طور کامل توسط جامعه بزرگ در نظر گرفته نشده است. بنابراین گاهی اوقات به عنوان یک شوخی استفاده می شود.

برای اینکه شما بدانید که چه چیزی خوب و بد است، ما باید ابتدا چند اصول را توضیح دهیم.

کارما یک اصطلاح رایج است که در زبان روزمره ما همیشه وجود داشته است. در شرایطی خاص کارما به این معنی است که اگر چیز بدی برای کسی اتفاق بیوفتد و شما به او بخندید برای شما هم اتفاق می افتد. به عنوان مثال، اگر شما به دوست خود خندیدید، چون تعادل خود را از دست داد و به زمین خورد قطعا به خوده شما باز میگردد.

به معنای معنوی، کارما انرژی است که از افکار و اقدامات شما می آید و می تواند هم خوب و هم بد باشد، اگر افکار و اقدامات شما خوب باشد شما کارآیی خوبی خواهید داشت، و کارما خوب خواهید ساخت.

کارما به همه افراد و جامعه این فرصت را می‌دهد که سطح‌های بالاتر از عشق و محبت را تجربه کنند و از آن استفاده لازم را ببرند. کارما غیرشخصی عمل می‌کند برای همه، همیشه و بدون استثنا عمل می‌کند و همیشه در هر لحظه وجود دارد، این قانون بسیار منطقی و چیزی که می‌بینید دقیقاً به همان اندازه‌ای است که قبلا عمل آن را انجام داده اید. کارما به همان اندازه همه قوانین دیگر که در جهان وجود دارند قابل‌پیش‌بینی و حتی می تواند غیرقابل تصور هم باشد، مثلا شما وقتی کاری را در حق کسی یا چیزی که برای شما پیش آمده است می‌بینید نتیجه واقعی کاری است که در حق دیگران انجام داده اید.

قانون کارما به ما مسئولیت‌پذیری می‌آموزد

هدف کارما این است که همه تجربیاتی که برای آمدن به سطح‌های بالاتری از عشق و مسئولیت‌پذیری نیاز داریم، به ما بدهد. کارما به ما یاد می‌دهد که برای همه شرایط زندگی‌مان، چه گذشته، چه حال و چه آینده، مسئول هستیم.

کارمـا محبت می‌آموزد

خودتان رادر دنیا ببینید. همه چیز را بخشی از زندگی و شخصیت خود تصور کنید. وقتی تصور کنید کاری که در حق دیگری انجام می‌شود در حق خودتان انجام شده است، حقیقت بزرگی را درباره کارما خواهید فهمید.

کارمـا دیگران را به سمت یکپارچگی بادنیا و پیزامون ما سوق می‌دهد

کارما باعث می شود فراتر از خودمان را هم ببینیم تا خودمان را همانطور که هستیم خود را بشناسیم، وقتی خود را کامل شناختیم، می‌توانیم (شناخت خدا) و یکپارچگی‌مان با کل هستی را احساس کنیم.

تا این جا آموختید که قانون کارما چیست؟ و چگونه کاتر می کند و با ۱۲ زیر قانون مهم آن آشنا شدید. در ادامه در مورد قانون کارما بیشتر توضیح خواهیم داد. لطفا نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین تا آموزش های بهتری برای شما درست کنیم.

منبع:افکار سبز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *