ماجرای گم شدن و ردیابی سنگ ماه “حسن نیت” توسط ناسا

سنگ ماه  "حسن نیت"

پس از امدن فضانوردان آپولو ۱۱ از ماه ، آن ها همراه خود بیش از دویست کیلو سنگ ماه به زمین آوردند . در این بین نیکسون رئیس جمهور وقت امریکا برای اعلام این موفقیت بزرگ دستور داد یکی از سنگ ها را به ۱۵۰ تکه تقسیم کند و آن ها را به شکل هدیه بالا آماده کنند و او آن ها را در اجلاس سازمان ملل یا در سفرهایش به کشورهای مختلف به دولت های دنیا به عنوان هدیه حسن نیت اهدا نماید . این کار انجام شد در بالای هدیه سنگ کوچک ماه ، در یک قاب محدب شیشه ای، در زیر پرچم کشور مورد نظر و در زیر نوشته ای به رسم یابود قرار گرفت .

در این بین برخی از این هدایا حالا بهر علتی به سرقت رفت یا گم شد و برخی دولت ها اعلام کردند که این سنگ را ندارند . ناسا برای یافتن این هدایای ارزشمند گم شده فرد مجربی بنام جوزبه گوتینز را مامور یافتن تک تک این سنگ های گم شده نمود . گوتینز می گوید در ابتدای کار در مقر ناسا یک اتاق کار را مختص برای این امر بعنوان مرکز در نظر گرفتم و تمام اسناد و مدراک مربوط به این موضوع را به انجا منتقل کردم سپس در روزنامه یو اس ای تودی یک اگهی بزرگ در صفحه اول منتشر کردم” خریدار نقدی سنگ ماه” و منتظر ماندم درست در همان روز شخصی بنام “آلان روز ” یک تاجر اهل میامی با جوزپه تماس می گیرد و ادعا می کند که یک سنگ ماه در اختیار دارد و آن را به خریدار واقعی می فروشد .

جوزپه به او می گوید از کجا بدانم که راست می گویی ؟ فروشنده او را به یک وبسایت ارجاع می دهد و می گوید برو و عکس سنگ را در انجا نگاه کن . جوزپه می گوید: تا عکس را دیدم متوجه شدم که این یکی از همان هدایا است بنابراین به او گفتم من خریدار هستم کی قرار بزاریم و قیمتش چنده؟ فروشنده گفت بدون چک و چونه ۵ میلیون دلار . جوزپه می گوید در حالیکه برق از سرم پرید به او گفتم خریدارم،کجا همدیگر را ببینیم ؟ او در جواب گفت ابتدا باید بمن نشان بدهی که تو ۵ میلیون دلار پول داری باید باهم به بانکت برویم و پرینت حسابت را بگیریم.جوزپه می گوید به او گفتم بمن ۲۴ ساعت فرصت بده و او قبول کرد. حال با خودم گفتم من این رقم بالا را از کجا باید بیاورم.

سنگ ماه  "حسن نیت"

او می گوید بلافاصله با ناسا تماس گرفتم و ماجرا را به آن ها گفتم و از آن ها ۵ میلیون دلار پول خواستم اما به من گفتند ما در حال حاضر چنین مبلغی را نمی توانیم تهیه کنیم . وقتی از ناسا نا امید شدم با وزارت دادگستری تماس گرفتم و آن ها نیز گفتند چنین مبلغی فعلا نمی توانند برایم اماده کنند .

در همین گیرودار بودم و داشتم به این فکر می کردم که از کجا پول را تهیه کنم و اینکه چه کسی حاضر است چنین مبلغی را بدون هیچ سود و منفعتی بجز نیت وطن پرستانه حالا برای دو سه روز بمن قرض بدهد . که به یاد میلیاردر معروف و نامزد دو دوره ریاست جمهوری امریکا  “راس پروت” افتادم . سریع تلفن را برداشتم و به دفترش زنگ زدم منشی اش به من گفت او جلسه دارد و تلفن را قطع کرد .

حدود یک ساعتی گذشت و باز در فکر بودم که تلفنم زنگ خورد از انطرف خط یکی گفت سلام جو ، چطوری ؟ راس پروت هستم چه کمکی می تونم بهت بکنم بهش گفتم راس حقیقتا یه ۵ میلیون دلار واسه چند روز ازت میخوام بهم میدی ؟ در کمال تعجب ، در جواب گفت شماره حسابتو بده به منشی ام ، الان می ریزم به حسابت . خوشحال شدم کمکت کردم خدا حافظ ، ساعتی بعد پول به حساب جو ریخته می شود و او یکشبه تبدیل به یک میلیونر می شود . البته موقتا
بلافاصله پس از واریز مبلغ به حسابم پرینتش را برای فروشنده فرستادم و او با من در بانک قرار گذاشت برای معامله . ساعت ۱۱ صبح به بانک رفتم و او را دیدم و با هم به قسمت صندوق امانات بانک رفتیم و او جعبه ای دراورد و هدیه سنگ ماه حسن نیت در انجا بود . خب جو ، اینم سنگت ، الان پولمو حواله کن . که در این هنگام یکی از ماموران اف بی ای که بی سروصدا وارد اتاق شده بود گفت : ال … بازی تموم شد …. بهتره پسر خوبی باشی و ما توانستیم اولین سنگ ماه گم شده را پیدا کنیم و به کشور دریافت کننده که آرژانتین بود تحویل دهیم . از آن روز تا الان هنوز ماموریت من تمام نشده حدود ۱۰ تا ۱۲ مورد دیگه هم دارم که تا همه شونو پیدا نکنم آروم نمی شم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *