متخصص پوست و مو چطور می‌تواند شما را جوان‌تر کند


پزشکان متخصص پوست و مو لوازم، دستگاه‌ها، داروها و هم‌چنین ترفند‌هایی را در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها در زمان کمی آثار کهولت سن و سال‌خوردگی را از پوست شما زدوده و چهره‌ی شما را جوان‌تر کنند.

البته زمان تأثیرگذاری این فرایند‌های اصلاحی از چند دقیقه تا چند ساعت متفاوت خواهد بود. اما مهم این است که پزشکان متخصص پوست و مو می‌توانند با استفاده از این ترفند‌ها پوست‌هایی شاداب و درخشنده و جوانی را برای شما پدید آورند. ممکن است باورش سخت باشد اما یک متخصص پوست و مو می‌تواند حتی شکل بینی شما را اصلاح کند. برخی از این ترفند‌ها به شرح ذیل است.

جوان‌سازی پوست از طریق امواج رادیویی

یکی از تأثیر‌گذارترین روش‌های اصلاح پوست‌های افتاده استفاده از امواج رادیویی است. این روش کمی دردناک بوده و سوزش زیاد حاصل از تماس امواج رادیویی به پوست این روش را کمی طاقت فرسا می‌کند.

گرمای حاصل از برخورد امواج با سطح پوست منجر به ایجاد ترک و شکاف‌های ریزی در پوست شده و غدد میکروسکوپی مولد کلاژن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های بیشتری بسازند.

کلاژن‌ها سبب می‌شوند تا پوست کشیده، سفت و جوان‌تری داشته باشید. از این روش بیش‌تر برای نواحی صورت، غبغب، گردن و زانو استفاده می‌شود.

اگرچه این روش به‌عنوان یک روش تأثیرگذار مطرح بوده و می‌توان حداکثر تاثیر آن را پس از شش ماه به طور کامل رویت کرد، اما اجرای این روش برای برخی از بیماران حتی با وجود استفاده از مسکن‌ها و داروهای آرام‌بخش بسیار دردناک خواهد بود. بنابراین برخی از متخصصین اقدام به اجرای فرآیند تابش امواج به وسیله امواج لیزر ‫e Two می‌کنند. این امواج تاثیری مشابه با امواج رادیویی و مادون‌قرمز داشته اما درد و سوزش کم‌تری را موجب می‌شوند. استفاده از این روش برای سه جلسه در ماه پیشنهاد می‌گردد.‬‬

از بین بردن خطوط صورت

یک متخصص پوست و مو می‌تواند با استفاده از تزریق بوتاکس یا ژل بسیاری از خطوط صورت شما را از بین ببرد. این روش درد و دوران نقاهت ندارد و چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

متخصص پوست و مو با تزریق بوتاکس می‌تواند موجب بالا رفتن نوک بینی و باریک‌تر شدن آن شود.

اصلاح بینی در ده دقیقه

یکی از نشانه‌های کهولت سن پهن شدن بینی است، به‌طوری که با افزایش سن بینی شما پهن و دارای ظاهری مسطح‌تر می‌شود. یکی از روش‌های جوان‌سازی چهره شکل‌دهی مجدد بینی با استفاده از پرکننده‌ها است. مواد پرکننده درست در پشت و انتهای خط استخوان بینی و در زیر مرکز آن تزریق شده و شکل بینی را اصلاح و آن را باریک‌تر نشان می‌دهد. این ماده می‌تواند حتی منجر به از بین رفتن ورم‌های استخوانی شود. با تزریق اندکی ژل بوتاکس در نوک بینی نیز می‌توان کمی به فرآیند جوان‌سازی بیشتر بینی کمک کرد. با تزریق این ماده به همراه ژل بوتاکس می‌توان تنها در طول مدت ده دقیقه موجب بالا رفتن نوک بینی و باریک‌تر شدن آن و در نتیجه ایجاد ظاهری جوان‌تر برای شما شد.

اصلاح شکل گردن

یکی دیگر از نشانه‌های بالا رفتن سن افزایش حجم و جلو آمدن عضلات گردن و در نتیجه بزرگ‌تر نشان دادن آن است. همان‌طور که می‌دانید عضلات گردن و صورت به هم متصل هستند. این بدین معنی است که عضلات گردن عضلات صورت را همواره به سمت پایین می‌کشند. با انجام بوتاکس در ناحیه‌ی گردن و بی‌حس کردن عضلات آن می‌توان عضلات صورت را به سمت بالا کشید. این روش که نیازی به جراحی ندارد از سه تا چهار ماه دوام داشته بنابراین نیاز است تا پس از این مدت عمل فوق تکرار شود.

از بین بردن رگ‌های عنکبوتی

درمان رگ‌های عنکبوتی درمانی دقیق بوده که بسیار دردناک می‌باشد و معمولا توسط متخصص پوست و مو انجام می‌شود. البته با توسعه‌ی علم و فناوری یک روش درمانی نوین و بدون درد برای این بیماری به وجود آمده که آن روش، روشی تزریقی است. در این روش با تزریق یک ماده به درون رگ بیمار، آن را سوزانده و حل می‌کنند و سپس به بدن فرصت می‌دهند تا به‌طور کامل آن را جذب کند. این روش در سال‌های اخیر به وجود آمده و روشی نوین برای درمان این بیماری محسوب می‌شود. مواد تزریق شده به رگ‌های مسدود شده، معمولا محلول‌های نمکی هستند.

اما محلول‌های نوین‌تر دیگری را نیز می‌توانید در بازار بیابید که علاوه بر تأثیر مشابه، تزریق راحت و آسوده‌تری را خواهند داشت. برای تزریق این مواد نیاز به آمپول‌هایی با سوزنی به نازکی یک تار مو است. این روش بسیار سریع و موثر است و می‌توان از آن در قسمت‌های وسیعی از بدن بهره گرفت. اما پس از استفاده از آن، ناحیه تزریق شده کمی قرمز و یا به احتمال زیاد دچار تورم و خون‌مردگی خواهد شد. به منظور کاهش این عوارض، استفاده از جوراب واریس و تحت فشار قرار دادن ناحیه تجویز می‌شود. در برخی اوقات مشاهده شده است که برای چندین ماه هم حتی مکان تزریق شده قهوه‌ای می‌ماند.

به طور معمول کبودی‌های ناشی از وارد شدن ضربه توسط متخصص پوست و مو برطرف می‌شوند.

رفع کبودی و کوفتگی‌های پوستی

زمانی‌که صورت شما با مانعی برخورد می‌کند، ممکن است دچار کبودی شود. برای رفع این علائم ناخواسته باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. به طور معمول کبودی‌های ناشی از وارد شدن ضربه پس از ۴۸ ساعت به حداکثر می‌رسند. این کبودی‌ها با استفاده از تابش‌های لیزری قابل درمان بوده و می‌توان گفت درمان این کبودی‌ها تنها به ۲۰ ثانیه زمان نیازمند است و تنها پس از چند ساعت از درمان، جای کبودی به طور کامل رفع خواهد شد.

اصلاح نرمه گوش

با افزایش سن پوست بدن شل می‌شود و نرمه‌ی گوش نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. هر کسی دوست دارد که نرمه‌ی گوش دایره‌ای، چاق و صافی داشته باشد تا جوان‌تر به نظر برسد. برای افرادی که از گوشواره‌های سنگین استفاده می‌کند این موضوع بیشتر حیاتی خواهد بود. چرا که این گوشواره‌ها باعث می‌‌‌شود که لاله‌ی گوش آن‌ها دچار افتادگی بیش‌تر و بزرگ‌تر شوند. برای رفع این افتادگی از مواد پر‌کننده استفاده می‌شود. با پر کردن نرمه گوش توسط این مواد می‌توان به سرعت نرمه‌ی گوشی صاف، دایره‌ای و چاق داشت. تاثیر این تزریق از شش ماه تا یک سال ادامه خواهد داشت.

اصلاح تزریق اشتباه بوتاکس

امروزه استفاده از پرکننده‌ها در فرآیندهای آرایشی بسیار وسیع شده است. اما یک تزریق اشتباه می‌تواند تاثیر معکوسی در پی داشته باشد. افرادی که از مواد پردوام مانند هیدروکسی لاپاتیت استفاده می‌کنند، در صورت تزریق اشتباه برای مدت حداکثر یکسال دچار ناهمگونی و نامتقارنی چهره خواهند شد. در صورت تزریق اشتباه تخلیه این مواد نیز کار سختی خواهد بود. اما یک روش نوین وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تأثیرات تزریق اشتباه را به راحتی از بین برد. در این روش با تزریق یک نوع آنزیم در طول مدت ۲۴ ساعت می‌توانید پرکننده‌هایی که به اشتباه تزریق شده‌اند را به صورت محلول در آورده و سپس بدن شما آن را به صورت متابولیکی جذب کند. بنابراین می‌توان گفت این عمل هیچ‌گونه عوارضی را در پی نخواهد داشت.

روش‌هایی برای رفع لکه‌های حاصل از آفتاب‌سوختگی

این هم یکی دیگر از مشکلاتی است که متخصص پوست و مو می‌تواند حل کند. یکی از روش‌های جوان‌سازی و شاداب کردن پوست رفع لکه‌های ایجاد شده در نتیجه‌ی آفتاب سوختگی پوست است.

پزشکان متخصص پوست و مو برای جوان‌سازی پوست صورت و بازوها و هم‌چنین پاها به رفع این لکه‌ها می‌پردازند. این داروها بدلیل داشتن محتویات اسید آمینه به درمان سلول‌های آسیب دیده پوست می‌پردازند. پس از استفاده از این داروها تنها به مدت سه جلسه می‌توانید حتی سخت‌ترین آفتاب‌ سوختگی‌ها را درمان کنید.

البته روش‌های درمانی تابشی نیز تاثیرات مشابهی را بر روی پوست صورت و سینه افراد تحت درمان نشان داده‌اند. این روش‌های درمانی تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت شما خواهند داشت.

از آن‌جایی که در این روش‌ها با استفاده از داروها و یا تابش اشعه‌ی ایکس به درمان سلول‌های آسیب دیده پرداخته می‌شود، می‌توان گفت که این روش‌ها می‌توانند در از بین بردن سلول‌های سرطانی موثر واقع شوند. در تحقیقاتی که در نشریه‌ی تخصصی آکادمی پوست و موی آمریکا به چاپ رسیده گزارش شده است، بیمارانی که حدود سه تا چهار جلسه در شش ماه از روش درمانی فوق بهره گرفته‌اند به میزان ۸۶/۶ درصد از سلول‌های سرطانی آن‌ها در نقاط تحت درمان کاسته شده است. اجرای این روش نه تنها به حذف لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند، بلکه منجر به از بین رفتن چروک پوست صورت و جوان‌سازی آن نیز خواهد شد.

تجویز داروهای رفع لکه‌های پوستی

اسید تری‌کلرو استیک TCA ماده‌ای موثر برای رفع آفتاب‌ سوختگی است که برای نشان دادن تأثیر آن نیاز به ۲ تا ۳ هفته زمان است. با استفاده از داروهایی که محتوی گلوتن هستند می‌توان در زمان بسیار کم‌تری به رفع این ناهنجاری پوستی نائل شوید. این داروها حاوی ۲۵ درصد TCA است که لایه‌ی خارجی پوست را به سرعت برداشته و در نتیجه آسیب‌های ظاهری پوست را بدون هیچ‌گونه درد یا خونریزی رفع می‌کنند. پس از استفاده از این روش درمانی بلافاصله می‌توان تاثیرات دائمی آن را مشاهده کرد. این تاثیرات می‌توانند منجر به درخشندگی و زیبایی چهره شما گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *