محاسبات احتمال می دهد که بشر روزی موفق به ساخت سفینه ای با ۹۹ درصد سرعت نور خواهد شد.

فیزیک نظری معمولا محدودیت هایی که ما بر روی تخیلاتمان قرار میدهیم را بر میدارد. از ناخونک زدن به ایده موتور های فرا نور گرفته تا فهمیدن نرخ انبساط کیهانی ما عادت داریم که این ایده ها را پیش از دست یابی به آن ها بر روی کاغذ آزمایش کنیم.

در یکی ازین ناخونک زدن ها یک پروفسور نروژی احتمال ساختن یک موشک فوتونی که قابلیت رسیدن به ۹۹ درصد سرعت نور را دارد را مورد بررسی قرار می دهد. این مقاله احتمال می دهد که گرچه در آینده نزدیک قادر به انجام این کار نخواهیم بود ولی تا وقتی که به تکنولوژی آن دست یابیم میتوانیم طرحی داشته باشیم که در آن فضانورد ما با سرعتی نزدیک به سرعت نور در حرکت باشد.

مقاله آقای هاگز راکت فرضی ما را گونه ای طراحی میکند که بتواند از از فوتون به عنوان یک نیروی محرک استفاده کند. این موشک فوتونی ما در صورت تحقق یافتن میتواند با اسان ساختن سفر به اعماق فضا کیهان را به روی ما بگشاید. این ایده ممکن است که نا محتمل باشد امام بنیاد های ریاضی و مهندسی آن در حیطه قوانین فیزیک قرار می گیرد.

برای استفاده از این سوخت فوتونی ما به شتابدهنده ای عظیم تر از شتاب دهنده بزرگ در اروپا نیاز داریم. این یعنی که قبل از اینکه تفکر سفر ۵ دقیقه ای به مریخ را در ذهنمان پرورش دهیم باید چندین اکتشاف و پیشرفت بزرگ در زمینه فیزیک ذرات داشته باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *