محققان روش تازه‌ای برای تشخیص زودهنگام پارکینسون یافته‌اند

یک جسم لوی (دانه‌ی غیرعادی پروتئین) در سلول عصبی بیماری پارکینسون

یک جسم لوی (دانه‌ی غیرعادی پروتئین) در سلول عصبی بیماری پارکینسون

محققان می‌گویند که موفق به کشف روشی برای شناسایی تغییرات در چشم شده‌اند که ممکن است علائم بیماری پارکینسون را قبل از عیان شدن آن شناسایی کند.

به گزارش مجله علمی Acta Neuropathologica Communications، دانشمندان دانشگاه کالج لندن می‌گویند که آزمایش‌های اولیه بر روی حیوانات آزمایشگاهی ممکن است به یافتن روشی ارزان و بدون خون‌ریزی منتهی شود که بیماری پارکینسون را خیلی زود تشخیص دهد.

از هر پانصد نفر جمیعت کره زمین یکی به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شود.

پروفسور فرانچسکا کوردیرو، سرپرست این گروه تحقیق می‌گوید که این روش قابلیت این را دارد که به انقلابی در تشخیص زودهنگام و درمان این بیماری بیانجامد.

پروفسور کوردیرو در توضیح افزوده است «نتایج این آزمایش‌ها به این معنا است که ما قادر خواهیم بود بیماری را زودتر تشخیص دهیم و درمان را در مراحل خیلی اولیه شروع کنیم.»

علائم بیماری پارکینسون شل و سفت شدن عضلات، کند شدن حرکت و در نتیجه کم شدن قدرت بیمار برای انجام کارهای روزانه است. اما در حال حاضر هیچ روش عکس‌برداری از مغز یا آزمایش قادر به تشخیص این بیماری نیست. با آنکه پارکینسون منجر به مرگ بیمار نمی‌شود،‌ اما علائم آن در طول زمان بسیار شدیدتر می‌شود و قدرت زندگی عادی را از بیمار سلب می‌کند.

به گزارش وب سایت بی‌بی‌سی،‌ دکتر آرتور روچ، مدیر مرکز تحقیقات پارکینسون بریتانیا می‌گوید که نیاز فوری برای تشخیص زودهنگام و همینطور ارزان این بیماری وجود دارد.

به گفته دکتر روچ «با آنکه این تحقیق تازه هنوز در مرحله بسیار ابتدایی است و باید بر روی انسان‌ها هم امتحان شود تا موثر بودن آن ثابت شود، ‌اما می‌تواند یک قدم بسیار موثر در راه تحقیقات بیشتر برای یافت درمان و همینطور کشف علت این بیماری باشد. به جای آنکه فقط ما به پنهان کردن علائم آن در بیمار بپردازیم.»

یافته دیگر این تحقیق این بود که دانشمندان موفق به ساخت نسخه تازه ای از یک داروی ضد بیماری قند شدند که کمتر به سلول‌ها آسیب می‌رساند. هرچند این دارو هم باید بر روی انسان‌ها آزمایش شود تا موثر بودن آن ثابت شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *