مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا از انتشار اسناد سری یوفو می‌گوید

یوفو

یوفو

اداره کننده سابق نهاد اطلاعات ملی آمریکا به تازگی صحبت‌های جالب‌توجهی در مورد انتشار اسناد سری یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده در چند ماه آینده مطرح کرده است.

به زودی حجم زیادی از اسناد سری یوفو (UFO) یا همان اشیا پرنده ناشناس که تاکنون در اختیار دولت ایالت متحده بوده‌اند، منتشر می‌شوند. جان رتکلیف (John Ratcliffe)، اداره کننده سابق نهاد اطلاعات ملی آمریکا اخیرا اعلام کرده که در گزارشی که به زودی از طرف دولت این کشور در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، اطلاعاتی محرمانه وجود دارند.

گزارش عمومی در مورد اسناد سری یوفو

در ماه‌های گذشته بود که خبر امضای سندی از طرف رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، در رابطه با موضوع پدیده‌های هوایی ناشناس را در گجت نیوز پخش کردیم؛ در همین رابطه، صحبت‌های جدید رتکلیف انتظارات علاقه‌مندان در مورد آنچه به واسطه این سند منتشر می‌شود را بالا برده است.

سند مورد نظر با موضوعیت اصلی حمایت‌های دولتی از مردم در دوران پاندمی کرونا تنظیم شده بود، اما در قسمت کوچکی از این طرح اجرایی، اشاراتی به علنی کردن اطلاعات محرمانه مرتبط با بحث یوفوها هم وجود داشت. این سند در دسامبر گذشته امضا شده بود و در آن، کمیته اطلاعاتی سنا آمریکا درخواست کرده بود که دولت فرمی شامل اطلاعات محرمانه را تهیه کند. هم‌اکنون در حال نزدیک شدن به زمان تعیین شده برای پخش گزارش مورد نظر هستیم و گفته شده که در ۱ ژوئن آینده، این اطلاعات در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

به گفته رتکلیف که هم‌اکنون جنجال‌های زیادی را در مورد گزارش ژوئن ۲۰۲۱ به راه انداخته، صحبت‌هایی از شکسته شدن دیوار صوتی توسط یوفوها وجود دارد و در عین حال، به نظر می‌رسد که این اتفاق بدون تولید صدای مهیب ناشی از رسیدن به سرعت صوت بوده است. دانش فیزیک به ما می‌گوید که انجام چنین کاری روی اتمسفر زمین غیر ممکن بوده، اما رتکلیف می‌گوید که اطلاعاتی در این رابطه در گزارش پیش رو وجود خواهد داشت.

مجموعه‌های مختلف دولت آمریکا

تعداد بسیار زیادی از موارد مشاهده پدیده‌های هوایی ناشناس وجود دارند و نکته جالب این بوده که بعد از دهه‌ها مخفی‌کاری و جدی نگرفتن صحبت‌هایی که در این رابطه به گوش می‌رسند، دولت آمریکا در کنار بسیاری از رسانه‌های مهم مشغول مانور دادن روی این موضوع هستند.

طبق اخبار موجود، این گزارش اسناد سری یوفو در ماه ژوئن آینده شامل اطلاعاتی از طرف پنتاگون، وزیر دفاع، شخص اداره کننده نهاد اطلاعات ملی آمریکا، سیا (CIA) و همچنین سایر آژانس‌های جاسوسی می‌شود که در رابطه با بحث اشیا پرنده ناشناس حرفی برای گفتن دارند. رتکلیف اظهار کرده که تلاش او انتشار این اسناد محرمانه تا پیش از جایگزین شدنش با مدیری جدید از سوی دولت بایدن بود. با این حال مقام اجرایی مورد نظر نتوانست این کار را در زمان کوتاه موجود انجام دهد.

به گفته رتکلیف اسناد محرمانه‌ای که به زودی منتشر می‌شوند، از بروز مشاهدات غیر قابل توجیهی از یوفوها خبر می‌دهند که تاکنون صحبتی از آن‌ها نشده است؛ گزارش‌های ارتش آمریکا، نیروی دریایی، خلبان‌های نیروی هوایی و همچنین تصویربرداری‌های ماهواره‌ای قسمت‌های مهمی از این اسناد را تشکیل می‌دهند. نکته مهم این بوده که تاکنون اطلاعات مربوط به بخش کوچکی از مشاهدات یوفو در آمریکا در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

اگر صحبت‌های رتکلیف در مورد این اسناد سری یوفو درست باشد، تعداد بسیار زیادی گزارش و مدرک در مورد مشاهده اشیا ناشناس پرنده در اختیار ایالت متحده است؛ به این ترتیب، تنها بخش کوچکی از این اسناد همانند ویدیویی که چند سال پیش از طرف پنتاگون منتشر شده بود و در آن یک یوفو از دید دوربین جت جنگی نیروی هوایی آمریکا قابل مشاهده بود، تاکنون منتشر شده‌اند.

حرکات عجیب یوفوها

همان‌طور که می‌دانیم، گزارش‌های موجود در مورد رویت یوفوها از بروز رفتارهای عجیب و غیر عادی در این اشیا پرنده خبر می‌دهند. کارهایی که تکنولوژی‌های حال حاضر بشر قادر به عملی کردن آن‌ها نبوده و حتی بدن یک خلبان نمی‌تواند پیاده کردن چنین مانورهای هوایی که از یوفوها دیده شده را تحمل کند. حتی توضیح این حرکات برای متخصصان کار دشواری است و همانند موضوع شکستن دیوار صوتی بدون ایجاد صدا، دانشمندان و مردم عادی در مواجه با این مشاهدات حرفی برای گفتن ندارند.

مطمئنا بشریت در حال حاضر نمی‌تواند بدون ایجاد صدای مهیب، از سرعت صوت فراتر رود و رسید به چنین فناوری مطمئنا تحولی عظیم در حوزه هوافضا به وجود می‌آورد. رتکلیف می‌گوید که برخی متخصصان، دولت‌های دیگر را مسئول ساخت چنین وسایل عجیب و غریبی می‌دانند. با این حال، پس از انتشار اسناد سری یوفو در گزارش ماه ژوئن، این مقام اطلاعاتی سابق می‌تواند راحت‌تر در این رابطه صحبت کند.

رتکلیف صحبت‌های خود را در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز ارائه کرده بود و در بخشی از گفت گو، مصاحبه کننده از این مقام سابق پرسید که مشاهدات در چه مناطقی از دنیا گزارش شده‌اند؛ به گفته رتکلیف این مشاهدات مربوط به سراسر دنیا هستند و بحث تایید وجود آن‌ها تنها به صحبت‌های یک خلبان جت یا اطلاعات یک ماهواره محدود نمی‌شود. گفته شده که چندین سنسور مختلف وجود یوفوهای رویت شده را تایید کرده‌اند.

در انتظار انتشار اسناد سری یوفو

با این تفاسیر، در ادامه مصاحبه رتکلیف تاکید کرد که برخی از مشاهدات، ناشی از پدیده‌هایی غیر قابل توجیه هستند و به اشتراک گذاشتن اسناد سری یوفو که توسط دولت آمریکا جمع‌آوری شده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد. این مقام سابق اطلاعاتی در کنار آماده کردن افکار عمومی در رابطه با گزارشی که به زودی منتشر می‌شود، می‌گوید که مردم ایالت متحده پس از علنی شدن اسناد موجود درک بهتری از آنچه دولت با آن سر و کار داشته پیدا می‌کنند.

در این بخش از گفت گو مصاحبه کننده از رتکلیف پرسید که آیا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ می‌توانند بیشتر از این عجیب و غریب‌ شوند؟ وقوع پاندمی کرونا، محدودیت‌های ارتباطی و تعطیلی‌های سراسری به اندازه کافی باعث بروز تغییراتی جدی در سطح جهان شده‌اند و لبخند جان رتکلیف با شنیدن این سوال به ما می‌گوید که انتشار اطلاعات محرمانه مربوط به اشیا ناشناس پرنده به زودی اوضاع را عجیب‌تر هم خواهد کرد.

جالب است بدانید که رتکلیف تنها مقامی نبوده که در این رابطه صحبت کرده و جان برنان (John Brennan) از مدیران سابق سازمان سیا آمریکا مدتی پیش گفت که ویدیوهای یوفو مربوط به وزارت دفاع آمریکا شگفت‌انگیز هستند. به گفته برنان، احتمال دخالت شکل دیگری از حیات در به وجود آوردن چنین حرکاتی در آسمان کم نیست. این مدیر سابق در جریان صحبت‌های خود در یک پادکست گفت که برخی از پدیده‌هایی که در آینده خواهیم دید غیر قابل توجیه هستند؛ پدیده‌هایی که از بروز اتفاقاتی ناشی شده‌اند که هنوز برای ما قابل درک نبوده و یا شکل دیگری از حیات آن‌ها را به وجود آورده‌اند.

نقش موجودات فضایی در بحث یوفولوژی

حالا که خبر انتشار اسناد سری یوفو از طرف جان رتکلیف سر و صدای زیادی به پا کرده، انتظار می‌رود که اطلاعاتی مهم در گزارش ماه ژوئن ارائه شوند. از طرف دیگر، سابقه پنهان‌کاری‌های مربوط به اشیا ناشناس پرنده به ما می‌گوید که در صورت جنجالی نبودن گزارش مورد نظر، آن‌قدرها هم نباید تعجب کرد. به علاوه، گفته شده که این گزارش احتمالا حاوی پیوست‌هایی خواهد بود که امکان دسترسی به آن‌ها برای عموم مردم وجود ندارد.

در بدترین حالت، به کمک این گزارش خواهیم فهمید که مشاهدات پدیده‌های هوایی ناشناس در سرتاسر جهان رخ می‌دهند و سرعت حرکت اشیا مورد نظر بسیار بیشتر از سرعت پیشرفته‌ترین جت‌های ماست. در عین حال این احتمال هم وجود دارد که در قالب گزارش ماه ژوئن، نقش موجودات فضایی و هوش فرازمینی در بروز مشاهدات یوفو پررنگ‌تر شود.

مدتی پیش مقاله‌ای در مورد یک مقام سابق فضایی اسرائیل منتشر کردیم که از اطلاع دونالد ترامپ از همکاری‌های موجودات فضایی با دولت آمریکا خبر می‌داد. در زمان پخش آن خبر، حاییم اشد (Haim Eshed)، مقام بازنشسته اسرائیلی ادعا کرد که مجموعه‌ای شامل آدم فضایی‌ها با نام فدراسیون کهکشانی در پایگاهی زیرزمینی در مریخ با دولت آمریکا همکاری می‌کنند.

اشد اعلام کرد که ترامپ قصد افشای این اطلاعات را داشته، اما به خاطر جلوگیری از تشنج افکار عمومی و حتی بروز ناآرامی، از رئیس جمهور سابق ایالت متحده خواسته شده بود که این اطلاعات را منتشر نکند.

در حال حاضر هم که به زمان انتشار اسناد سری یوفو دولت آمریکا نزدیک می‌شویم، این سوال پیش می‌آید که آیا این کار می‌تواند باعث بروز ناآرامی در سطح جامعه شود و یا بعد از این اتفاق عصر جدیدی از پروازهای فضایی شروع خواهد شد؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *