مسیر همیشه در بیداری بهتر دیده میشود

امید

موفقیت

“مسیر، همیشه در بیداری بهتر دیده می شود.”

حقیقتی که ما درک می کنیم به اندازه اسنس(روح) آزاد ماست. زمانی می توانیم حقیقت را به طور کامل بفهمیم و درک کنیم، که هفت سنگ فلسفه داشته باشیم.

(به همین خاطر، حقیقت را نمی توان به وسیله کلمات، بیان کرد. از این روست وقتی از عیسی درباره حقیقت سوال شد، سکوت کرد و وقتی از بودا سوال شد، در سکوت، راه خود را گرفت و رفت.) کسی که هفت سنگ فلسفه دارد، یعنی توانسته هفت بار، مسیر خودشناسی بینگ خود را به پایان برساند. به افرادی که هفت سنگ فلسفه دارند، “پارامارتاسایا” گفته می شود، به همین خاطر این قدرت را دارند که همزمان در خلقت و در ابسولوت باشند. عیسی، یکی از معدود انسان هایی است که در این زندگی توانست برای هفتمین بار، مسیر را تمام کند و به سنگ فلسفه دست یابد.

سنگ فلسفه، جایزه یا مدرکی است که فرد در پایان مسیر درونی بدست می آورد و به وسیله آن، قابلیت های بسیار حیرت انگیزی در او بوجود می آید که نامیرایی یکی از آنهاست. هفت سنگ فلسفه، یعنی مسیر درونی در هفت اکتاو متفاوت طی شده است.

وقتی گفته می شود، “فرد، مسیر درونی را تمام کرد.” عده ای با این جمله مخالفت می کنند و می گویند، مسیر هیچ انتهایی ندارد، یا تمام شدنی نیست. درست است. تمام شدن مسیر یعنی در اکتاو یا در سطح موجود، تمام شد و حالا، همان مسائل و مشکلات را فرد بار دیگر، در اکتاوی بالاتر و سخت تر و عمیق تر، زندگی و تجربه می کند.

مسیر یعنی چه؟ مسیر، یعنی تبدیل انرژی جنسی. مسیر پر از تست های بزرگ و کوچک است، پر از افتادن ها و بلند شدن ها و فرد، به وسیله تست ها و با موفقیت در آنها، به جلو می رود. هرچقدر فرد بیدارتر و هوشیارتر باشد، مسیر و تست های آن را بهتر می بیند و مشاهده می کند. استاد گرانقدر سامائل آئون ویور می گوید: “مسیر، همیشه در بیداری بهتر دیده می شود.”

برای اینکه درک عمیق تری از مسیر و تست ها داشته باشیم، باید بگوییم، حتی برخی از پیامبران نتوانستند مسیر درونی را تمام کنند و فقط، در زندگی مورد نظر، فضیلت خاصی را، پرورش و گسترش دادند یا کار ویژه ای را انجام دادند.

برای درک بهتر، مسیر را به طور ساده می توان به شش قسمت تقسیم کرد که عبارتند از :

۱.مسیر کوچک : شامل نه تست است که تقریبا جنبه عمومی دارد و همه انسانها در این محدوده قرار دارند. در این قسمت فرد، چهار عنصر را در درون خود به تعادل در می آورد و ماه روانی را در درون خود می سازد.

۲.تشرفات آتش: از اینجا، مسیر اسرار بزرگ شروع می شود که برای ورود به این قسمت، فرد باید توانسته باشد کوندالینی اش را بیدار کند. بدن های شمسی در این قسمت از مسیر ساخته می شود یا ترمیم می گردد، اگر فرد قبلا آنها را ساخته باشد. در انتهای این قسمت، فرد جنین طلایی و روح بشری را متجلی و فعال می کند.

۳.تشرفات نور: در این قسمت از مسیر، کرایست درونی به درون فرد وارد می شود و فرد بار دیگر، همه بدن های آتش را، این بار برای کرایست می سازد که بدن های نور نامیده می شود. در این قسمت از مسیر، کرایست در درون فرد، بالغ و بزرگ می شود تا برای مرحله بعد، آماده شود.

۴. جنگ های هرکول: در این قسمت، فرد نه کار از دوازده کار هرکول را انجام می دهد که عموما پاک کردن جهنم سیارات از ایگوهاست. در این قسمت از مسیر، بینگ درونی مان یا اتمن، متجلی و فعال می شود. جهنم هر سیاره که پاک شود، بهشت آن سیاره بدست می آید.

۵.هشت سال ایوب : این قسمت از مسیر هشت سال به طول می انجامد که در طی آن، فرد با سخت ترین بلاها و رنج ها و مشقت ها، تست می شود. در اینجا بدن های نور به بدن های طلایی تبدیل می شود. در انتهای این قسمت، روح القدس در درون فرد متجلی می شود. در اینجا ممکن است فرد بمیرد و رستاخیز کند و نامیرا گردد و یا امکان دارد با همان بدن فیزیکی، به کارش ادامه دهد. بستگی به طرح و برنامه بینگ و کشش بدن فیزیکی اش دارد. برخی از اساتید در این مرحله، با بیماری سخت از دنیا می روند یا به وسیله افراد تاریکی کشته می شوند.

۶.سه کار باقیمانده هرکول: در این قسمت از مسیر که می تواند بدون بدن فیزیکی یا بوسیله آن طی شود، فرد سه کار باقیمانده هرکول را انجام می دهد و نیز لوسیفر درونی خود را از ته جهنم بالا می آورد و کنترل می کند. (حضرت محمد می گوید: اسلم شیطانی علی یدی، یعنی شیطان من به دست من رام شد.) در اینجا، کتر یا پیر دورانها را در درون مان، متجلی و فعال می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *