مشاهده نخستین یوفو بر روی ماه در سال ۱۶۶۸ صورت گرفت

مشاهده نخستین یوفو بر روی ماه به سال ۱۶۶۸ بازمی گردد. گزارش مربوط به این شی ناشناس پرنده، اشاره به این موضوع دارد که یک ستاره شناس با استفاده از تلسکوپ خود شاهد حضور یک شی نورانی بر روی ماه بوده است.

مشاهده نخستین یوفو به قرن هفدهم باز می گردد. قرنی که در آن علم و فناوری بتدریج در حال جایگزین شدن خرافات بود. در قرون وسطی به خاطر سطح پایین دانش و فناوری، انسان ها قادر نبودند تا به بسیاری از سوالات خود پاسخ دهند و لذا سعی می کردند بجای یافتن پاسخ علمی برای سوالات خود، به سمت خرافات بروند.

با توسعه جوامع مدرن و ظهور فناوری های جدید و پیشرفته، همه چیز تغییر کرد و طرز فکر جوامع رشد قابل توجهی از خود نشان داد. با ورود به اوایل قرن ۱۷ میلادی، انسان سعی نمود تا با استفاده از علم و نیز توجه به دنیای اطراف خود و بخصوص ستارگان، پاسخ بسیاری از سوالات خود را بدهد.

آنها دیگر برای جواب دادن به سوالات خود به دنبال پاسخ های خرافی نمی رفتند، بلکه با استفاده از ابزارهای علمی، سعی در یافتن پاسخی منطقی برای سوالات خود داشتند. از سوی دیگر اختراع تلسکوپ در سال ۱۶۰۸ انسان را بیش از هر زمان مجذوب آسمان و ستاره ها کرد. در این بین سوالات بسیاری طی قرون متمادی بدون پاسخ مانده بودند و حالا انسان درصدد بود تا با استفاده از فناوری و افزایش شناخت خود از کیهان به این سوالات پاسخی در خور بدهد.

مشاهده نخستین یوفو بر روی ماه توسط کاتن ماثر

انسان ها با استفاده از تلسکوپ چیزهایی را در آسمان مشاهده کردند که قادر نبودند توضیحی برایشان پیدا کنند. چیزهایی در آسمان و چیزهای بر روی سطح ماه. در سال ۱۶۶۸ فردی به نام کاتن ماثر که یک مبلغ بود توانست حضور یک یوفو را بر روی ماه با استفاده از تلسکوپ خود مشاهده کند.

ماثر شاهد پرواز نوری مرموز بر روی ماه بود و شاید اگر به خاطر تلاش های ناسا نبود گزارش مربوط به مشاهده این یوفو به دست فراموشی سپرده می شد. اگر بتوانید سری به گزارش های مربوط به رویدادهای مربوط به ماه در ناسا بزنید می بینید که بر اساس یکی از گزارش ها، در سال ۱۶۶۸ فردی بریتانیای بنام کاتن ماثر از مشاهدات خود بر روی سطح ماه و حضور یک شی نورانی بر روی آن گفته است.

البته نمی توان با قطعیت اعلام کرد که آنچه ماثر شاهد حضور آن بر روی ماه بوده است ضرورتا یک یوفو باشد، زیرا پدیده های طبیعی مختلفی در اتمسفر می توانند با ایجاد نورهای مختلف توهم وجود یک یوفو در آسمان را موجب شوند. از آن به بعد شاهد ارسال گزارشات متعدد در خصوص مشاهده اشیاء بشقاب مانند، نورها و سایه های مرموز بر روی سطح ماه بوده ایم. مشاهده یوفو بر روی قمر زمین به یک امر عادی تبدیل شد.

نکته جالب اینجاست که فردی چون ماثر، دیگر به مانند قرون وسطی حضور چنین نور های مشکوک بر روی ماه را به خرافات نسبت نمی دهد، بلکه آن را یک اتفاق در حوزه نجوم و امری طبیعی بر می شمرد که هنوز شناخته شده نیست. پیرو این اتفاق شاهد هستیم که افراد بسیار دیگری در خصوص مشاهده یوفوها و یا اجرام و پدیده های ناشناخته بر روی ماه سخن گفته اند.

در سال ۱۷۸۳ و نیز سال ۱۷۸۷ سر جان هرشل کاشف اورانوس، از مشاهده اش در خصوص اشیا نورانی بر روی ماه گزارش داد. در سال ۱۷۸۴ نویل ماسکلین که از ستاره شناسان درباری بود اعلام کرد که در نیمه تاریک ماه نورهای مشکوکی را مشاهده کرده است و در نهایت در سال ۱۸۲۱ سر جان هرشل بار دیگر و این بار برای سه مورد متوالی از حضور نورهای مرموز بر روی ماه گزارش داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *