مشکلات رایج در گوشی های آیفون و راه حل های آن

آیفون

آیفون

گوشی آیفون یک گوشی بسیار عالی با عملکرد مناسب است؛ اما گاهی مشکلاتی در آن به وجود می‌آید که کاربران را کلافه می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا برخی رایج‌ترین مشکلات گوشی آیفون و راه حل‌های آن‌ها را به شما نشان دهیم. اگر کاربر گوشی آیفون هستید، به‌هیچ‌وجه این مقاله را از دست ندهید.

عدم اتصال به کامپیوتر

یکی از مشکلات گوشی آیفون، عدم اتصال به کامپیوتر است. همان‌طور که می‌دانید، اتصال به کامپیوتر برای آیفون اهمیت بسیاری دارد؛ اما گاهی ممکن است با اتصال به کامپیوتر، هیچ اتفاقی نیافتد و خبری از اجرای برنامه مخصوص آیفون روی کامپیوتر نباشد. برای حل این مشکل، روش‌های مختلفی وجود دارد. در وهله اول اینکه باید سیم اتصال را بررسی نمایید. گاهی ممکن است سیم اتصال برای شارژ مناسب باشد؛ اما اطلاعات را به کامپیوتر منتقل نکند. معمولاً کابل‌های غیراورجینال این مشکل را برای آیفون به وجود می‌آورند و به‌اصطلاح برای دیتا مناسب نیستند و فقط وظیفه شارژ را به عهده دارند. پس در مرحله اول بهتر است کابل اتصال گوشی را بررسی نمایید. سپس روی کامپیوتر خودتان، آخرین نسخه از iTunes را نصب کنید. درنهایت گوشی را ریستارت کنید و مشکل باید حل شده باشد.

بالا نیامدن گوشی اپل

گاهی پیش می‌آید که گوشی روی حالت اپل گیر می‌کند و بالا نمی‌آید. این حالت بسیار کلافه کننده است. زیرا هیچ کاری نمی‌توانید با گوشی بکنید. در گوشی‌های قدیمی می‌توانستید باتری را خارج کنید تا گوشی خاموش شود؛ اما این روزها دیگر امکان چنین کاری وجود ندارد. پس باید از کلید‌های ترکیبی ریستارت سخت‌افزاری یا همان hard reset استفاده کنید. در گوشی آیفون ۶ به قبل، برای هارد ریست باید دکمه پاور و قفل را چند ثانیه هم‌زمان باهم نگه‌دارید. در گوشی‌های آیفون ۷ به بعد، باید دکمه ولوم منفی و قفل را چند ثانیه هم‌زمان باهم نگه‌دارید. به‌این‌ترتیب گوشی ریستارت می‌شود و احتمالاً مشکل شما حل خواهد شد. اگر مشکل برطرف نشد، باید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و نسخه آن را ریستور نمایید.

اپل

اپل

کار نکردن گوشی

گاهی پیش می‌آید که گوشی به‌هیچ‌وجه بالا نمی‌آید. حتی امکان اتصال آن به کامپیوتر نیز وجود ندارد. در این شرایط باید گوشی را به حالت Safe Mode بالا بیاورید. برای این کار نیاز به یک کامپیوتر دارید که روی آن iTunes نصب‌شده باشد. سپس گوشی را خاموش کنید. اگر گوشی خاموش نشد، می‌توانید از هارد ریست استفاده کنید که در بخش قبل کلیدهای ترکیبی آن را به شما معرفی کردیم. سپس گوشی را به کامپیوتر با کابل متصل کنید. حال باید گوشی را روشن نمایید. هنگامی‌که گوشی در حال روشن شدن بود، دکمه ولوم منفی را نگه‌دارید. سپس در این حالت گوشی به بخش Safe Mode می‌رود و به کامپیوتر متصل خواهد شد. در این حالت می‌توانید بخشی از اطلاعات خود را نجات دهید و گوشی موبایل خودتان را Restore کنید. اگر به‌دنبال نسخه آپدیت جدید هستید، می‌توانید نسخه دقیق آن را از اینترنت دانلود کرده و با نگه‌داشتن کلید شیفت، روی دکمه Restore بزنید. به‌این‌ترتیب فایل آپدیت را انتخاب می‌کنید و همان نسخه روی گوشی آیفون شما نصب می‌شود. به این طریق گوشی آیفون شما جان دوباره می‌گیرد.

مشکل شارژ نشدن

گاهی ممکن است که گوشی آیفون شما شارژ نشود. این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در مرحله اول بهتر است که با شارژری دیگر گوشی خود را شارژ کنید. اگر گوشی شما با شارژر دیگر شارژ شد، مشکل از شارژر شما است. حال باید ببینید که کابل یا آداپتور مشکل دارند. برای این کار می‌توانید کابل خودتان را به یک آداپتور دیگر بزنید و امتحان کنید. اگر گوشی شارژ شد، یعنی آداپتور مشکل دارد، اگر شارژ نشد، کابل یا هر کابل و آداپتور هر دو مشکل دارند. حال کابل یک گوشی دیگر را به آداپتور خود بزنید و باز امتحان کنید. اگر گوشی شارژ شد، یعنی فقط کابل مشکل دارد، در غیر این صورت کابل و آداپتور هر دو مشکل دارند.

حال اگر با یک شارژر دیگر هم گوشی شارژ نشد، مشکل از سوکت شارژ گوشی آیفون شما است. در اکثر مواقع کثیفی و جرم داخل این حفره می‌شود و اجازه اتصال را نمی‌دهد. به همین خاطر مشکل به وجود می‌آید. بهتر است با یک وسیله همانند سوزن به‌آرامی داخل حفره شارژ را تمیز کنید. دقت داشته باشید که به قطعاً فلزی آسیب نزنید. به‌این‌ترتیب در اکثر مواقع مشکل شما حل می‌شود. برای اینکه عمر باتری گوشی را افزایش بدهید مقاله چند روش کلیدی برای افزایش عمر گوشی های آیفون را مطالعه کنید.

اپل

اپل

داغ شدن گوشی آیفون

داغ شدن گوشی آیفون دلایل مختلفی دارد. گاهی گوشی آن‌قدر داغ می‌شود که یک پیغام اخطار روی گوشی مشاهده می‌کنید. بعد این پیام باید صبر کنید تا گوشی خنک شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. داغ شدن دلایل مختلفی دارد. در وهله اول باید ببینید که در چه حالتی گوشی داغ می‌شود. گاهی پیغام اخطار به خاطر این بوده که گوشی در معرض نور خورشید قرار داشته است. توجه داشته باشید که اصلاً گوشی آیفون خودتان را در معرض آفتاب قرار ندهید. اگر هنگام بازی کردن و اجرای برنامه‌های سنگین داغ کرد، کمی طبیعی است. البته ترجیحاً باید قاب گوشی خودت را در این مواقع دربیاورید تا گوشی سریع‌تر خنک شود. در ضمن توجه داشته باشید درصورتی‌که از آداپتور شارژر غیراستاندارد اپل استفاده کنید نیز ممکن است گوشی به‌شدت داغ کند.

کلام آخر

خب دوستان، با مشکلات رایج و راه‌حل‌های آن‌ها آشنا شدید. شما چه مشکلاتی را با آیفون تجربه می‌کنید؟ آیا به نظرتان این گوشی بدون ایراد است و کمترین مشکل را دارد؟ یا مشکلات آن بیشتر از اندروید است؟ برگرفته از مقاله ” مشکلات رایج در گوشی آیفون “:

http://www.ion.ir/news/738073

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *