مفیدترین و کاربردی‌ترین نکات زیبایی صورت

 زیبایی صورت

صورت ما، هویت ماست، پس باید از آن محافظت شود. صورت، ناحیه‌ای از بدن است که بیشترین تماس را با خورشید، گردوغبار، دوده، آلودگی، عرق و بسیاری چیزهای دیگر دارد و برای درخشان ماندن نیازمند روتین مراقبت از پوست است. یک صورت زیبا با لبخندی دل‌نشین، شخصیتی جذاب می‌سازد که هرگز در ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر شکست نمی‌خورد. در دنیای پرمشغله امروز معمولاً فراموش می‌کنیم که از صورت خود مراقبت کنیم اما صورت ما نیاز به مرطوب ماندن و پاک‌سازی دارد تا برای همیشه زیبا و جوان بماند. همان‌گونه که هرروز برای داشتن بدنی سالم تلاش می‌کنیم، رعایت چند نکته ساده زیبایی صورت هم می‌تواند درخشندگی و لطافت آن را حفظ کند. در ادامه به نکاتی مفید و کاربردی برای حفظ زیبایی صورت اشاره خواهیم کرد.

نکات زیبایی صورت

آب‌رسانی به پوست

یکی از مؤثرترین نکات زیبایی طبیعی صورت این است که با خوردن مایعات فراوان در طول روز، عمل آب‌رسانی را به پوست انجام دهیم. بهترین گزینه آب است اما می‌توانید آبمیوه هم مصرف کنید. زنانی که ورزش می‌کنند باید با خوردن آب فراوان پس از تمرین، آب رفته از بدن خود را جایگزین کنند.

لایه‌برداری پوست

برای داشتن پوستی درخشان باید از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید. با استفاده از یک اسکراب صورت ملایم که در خانه درست کرده‌اید یا از فروشگاه خریده‌اید، پوست صورت خود را لایه‌برداری کنید. فراموش نکنید که اسکراب را به‌دقت بشویید.

رژیم پاک‌سازی

داشتن یک رژیم پاک‌سازی صورت بسیار اهمیت دارد. پوست صورت در معرض گردوغبار، آلودگی و اشعه خورشید قرار دارد که موجب چرب شدن و لک شدن آن می‌شود. با استفاده از نوعی پاک‌کننده صورت که مناسب پوست شماست، گردوغبار را از روی پوست خود بزدایید. این نکته برای افرادی که دارای پوست چرب هستند بسیار مفید است. شما باید این رژیم را به‌درستی رعایت کنید و دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید.

مرطوب کردن صورت

تمیز کردن صورت کافی نیست. برای حفظ لطافت پوست باید آن را مرطوب کنید. یکی از مهم‌ترین نکات زیبایی پوست این است که پس از پاک‌سازی، به نرمی روی آن مرطوب‌کننده بمالید و بگذارید تا کاملاً جذب پوستتان شود. این کار، خشکی پوستتان را از بین می‌برد و از آسیب آن جلوگیری می‌کند. اما به یاد داشته باشید که به‌آرامی آن را روی صورت خود بمالید.

استفاده از ماسک

ماسک‌های صورت با از بین بردن ناخالصی‌های پوست، درخشندگی عمیقی به آن می‌دهند. ماسک‌های صورت را هم می‌توانید بخرید و هم با موز و عسل در خانه درست کنید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید، سپس به‌دقت بشویید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

کمی آرایش

کمی آرایش می‌تواند درخشندگی ویژه‌ای به‌صورت شما بدهد. استفاده از رژ گونه‌های برنزه یکی از کاربردی‌ترین نکات زیبایی صورت است که درخشندگی طبیعی به آن می‌بخشد. برای ایجاد درخشندگی و طراوت، کمی از آن را روی گونه‌ها، پیشانی و چانه بزنید. خانم‌هایی که پوستی رنگ‌پریده دارند، پایه صورتی همراه با پودر کمی براق معجزه می‌کند.

تغذیه و استراحت

آرایش کردن به شما کمک خواهد کرد اما صورتتان باید به روش‌های طبیعی درخشان و سالم باشد. پس در طول روز غذای سالم بخورید و رژیم غذایی خود را سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها کرده و از غذاهای چرب دوری کنید. حتماً ۸ ساعت در شب بخوابید تا پوستتان فرصت جوان‌سازی خود را داشته باشد.

مشروبات الکلی و سیگار را کنار بگذارید

هیچ نکته زیبایی به‌اندازه این نکته زیبا نیست. سیگار کشیدن موجب خشک شدن و ترک خوردن پوست و مصرف مشروبات الکلی موجب پف کردنان می‌شود. مصرف هردوی این‌ها را کاهش دهید تا صورتی سالم و درخشان داشته باشید. در صورت امکان، دم‌نوش بنوشید.

ماساژ صورت

ماساژ صورت توسط متخصصان موجب تحریک عضلات صورت و درنتیجه داشتن صورتی درخشان و جوان می‌شود. برای داشتن پوستی جوان‌تر و لطیف‌تر از روغن ماساژ رایحه‌درمانی استفاده کنید.
رعایت این نکات زیبایی پوست برای شما مفید خواهد بود و می‌توانید ظاهری جوان و جذاب داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *