مهمترین عادات رفتاری باهوشترین کارآفرینان

بازیابی خلاقیت

بنظرم قطعا تا به حال با افرادی که تصور می کنند همه چیز را می دانند و از هوش و نبوغ سرشاری برخوردارند اما در اغلب موارد شانس با آنها یار نیست و نمی توانند دانسته هایشان را نشان دهند، روبرو شده اید.

به همین دلیل فیلترهای هوشمند برای تعیین افراد باهوش در ذهن ما وجود ندارد، در ادامه همراه باشید تا ۱۰ ویژگی مهم که به کمک آن می توانید کارآفرینان باهوش را شناسایی کنید ، مطالعه فرمایید

۱- اتخاذ تصمیمات هوشمندانه

افراد باهوش عواقب تصمیمات خود را می دانند و هر تصمیمی که در زندگی خود می گیرند، باید برای کسب و کارشان ثمربخش باشد .

۲- دریافت درس هرچیز از اشتباهات

انسان ها از ابتدا تا انتهای زندگی خود، با آزمون و خطا بسیاری چیزها را می‎آموزند. افراد باهوش نیز از اشتباهات خود درس می گیرند و به این ترتیب آن خطا را تکرار نمی‎کنند.

۳- جواب تمام سوالها را نمی دانند

حتما این جمله را شنیده‎اید که افرادی که مدعی هستند جواب همه چیز را می دانند، باعث دردسر برای آنها که بیشتر اهل عمل هستند می‎شوند.

افراد باهوش نیازی به وانمود کردن دانستن همه چیز ندارند و به جای آن به قدری باهوش هستند که بدانند چه چیزهایی را نمی دانند.

۴- با افراد نخبه ارتباط دارند

به تنهایی هیچ کس کامل نیست.

هر قدر هم که یک فرد باهوش باشد اما باز هم چند عقل بهتر از یک عقل است و نتایج عملکرد تیم ها در مقایسه با افراد بهتر است.

۵- تلاش می کنندکاردان باشند

هوش انسان دارای خاصیت تکاملی است در حقیقت نئوکورتکس های مغز بی دلیل پرورانده نشده اند!

سازگاری و خلاقیت افراد باهوش در استفاده مناسب از پیرامون برای نیل به هدف خود بسیار بالاست.

۶- انگیزه وقدرت استدلال

بسیاری از مردم مقاومت زیادی در رد تفکرات نادرست شان حتی با شواهد انکار ناپذیر دارند چنان که انگار تمام زندگی شان به آن تفکر وابسته است. اما افراد باهوش این مقاومت را ندارند زیرا آنان دارای قدرت استدلال هستند..

۷- هردم به رهی ودمدمی مزاج نیستند

در عصر زندگی ما مدها، باورها و خرافات، بسیار فراوان است. اما افراد باهوش از این مسائل تاثیر نمیپذیرند.فیلم ایندوکراسی به کارگردانی میک جاج، به زیبایی حماقت یک جامعه را با جزییات نشان می‎دهد.

۸-از درآمدشان بیشتر خرج نمی کنند

قطعا هر فردی تجربه به آب و آتش زدن خود برای بدست آوردن چیزی را داشته است؛ اما مهم تر از این تلاش برای بدست آوردن آن است که با ولخرجی تلاش خود را بیهوده نکنید.

۹- با چشم باز نگاه مثبت به نقاط ضعف خود دارند

به قسمتی از مغز لوب پیشانی گفته می شود که در وظیفه آن مهارت های شناختی و مهم انسان نظیر حافظه، زبان، قضاوت، رفتارهای جنسی و… است. بتناسب با میزان رشد مطلوب، انسان ها نیز حداقل یک نقطه کور احساسی خواهند داشت که همیشه با آنهاست. گاهی این نقاط کور از افرادی نخبه می‎سازد. در این افراد، یک نقطه ضعف تبدیل به عاملی برای رشد افراد می‎شود.

۱۰- شکست هم می خورند گاهی

مهم است بدانید که هوش برای موفقیت در کسب و کار یک شرط لازم است نه کافی! برای استارت و مدیریت یک کسب و کار موفق، باید باهوش بود اما برای پیروزی هوش تنها کافی نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *