مهندسی ژنتیک در متون سومری

هراری در کتاب ” انسان خردمند ” میگه امروزه نظام چهار میلیارد ساله انتخاب طبیعی که اساس نظریه تکامل هست با چالشی کاملا متفاوت روبرو شده و اون مهندسی ژنتیک هست ! و مهندسان فرانسوی یک خرگوش سفید معمولی را گرفتند و در دی ان ای اون ژن یک عروس دریایی سبز فلوئورسان را کاشتند و این شاید مهم ترین انقلاب زیستی از دوره پیدایش حیات برکره زمین باشد .

زندگی آینده ما تحت فرمان طراحی هوشمند خواهد بود و این بهانه ای است برای معتقدان به طراحی هوشمند که بگویند اگر امروزه می توان هوشمندانه طراحی کرد و در انتخاب طبیعی دست برد چرا احتمالش در گذشته را رد کنیم . جالب اینجا است که بحث مهندسی ژنتیک بارها در متون سومری مطرح شده و حتی نماد مارپیچ دی ان ای در متون میان رودانی و نقاشی های مصری دیده شده و خود ابوالهول بزرگترین نماد این مهندسی ژنتیک است !

بعضی چیزها آنقدر واضح هستند که ما از شدت وضوح نمی بینیم . هراری در ادامه از مهندسی سایبورگ می گوید . موجوداتی که از ترکیب اجزای جاندار و غیر جاندار ساخته می شوند . البته چنین موردی در هیچیک از متون باستانی فعلا دیده نشده . انسان هزاران سال است که از مهندسی بیولوژیک استفاده می کند . مثل اخته کردن گاوهای نر یا اخته کردن پسرها و الان که می تونه جنسیت رو تغییر بده .

مهندسی ژنتیک می تواند انسان هایی با دلخواه را یا از شکم مادر بیرون آورد یا بیرون رحم طبیعی خلق نماید و این پایانی است برای خیلی چیزها و شروع فلسفه های جدید . الان ژنی از یک ماهی قطبی را در سیب زمینی کاشته اند که گیاهان را در مقابل سرما مقاوم تر میکنه . به نظر شما درمان سرطان برای دانشمندان کار دشواری است ؟ اخیرا دانشمندان روسی و ژاپنی و کره ای دنبال احیاء نسل ماموت ها هستند حتی می توان انسان نئاندرتال را دوباره تولید کرد ! پس می توان بر روند پیر شدن غلبه کرد و آرزوی گیلگمش را تحقق بخشید .

ور رفتن با ژنهایمان لزوما ما را نخواهد کشت اما ممکن است آنقدر انسان خردمند را دستکاری کنیم که دیگر نخواهیم انسان خردمند باشید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *